/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musen forsvinder
Fra : lektortl
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 22-12-04 12:05

Hej!
Jeg har en manuel switch til at skifte mus, tastatur og skærm mellem to computere.
Ved den ene computer (WinXP og AwardModular BIOS) forsvinder musen når jeg slår om til den anden computer. Når jeg skifter tilbage er billedet af musepilen væk og det hjælper ikke at flytte på musen. Eneste mulighed er at genstarte computeren.
Det er frygteligt irriterende.
Håber på en ide som virker.
mvh. lektortl

Kommentar
Fra : bne

Dato : 22-12-04 14:30

Det lyder som et kendt problem. Jeg anvender en trådløs mus, og den mister forbindelsen, når jeg skifter - men jeg klarer dette ved at trykke på 'connect'-knappen på musen, så er der liv igen.

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 22-12-04 14:42

Hej bne!
Jeg har lige prøvet - det virkede desværre ikke.
mvh lektortl

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 11-01-06 09:59

Problemet er, at når maskinen ikke længere "kan se" musen, så giver den åbenbart selv slip på forbindelsen.
Tilsyneladende holder den op med at "se efter" signaler fra musen.
Hvis jeg starter en DOS-prompt (og gør vinduet aktivt ved at klikke på det), er forbindelsen til musen bevaret, når jeg skifter tilbage til maskinen igen.