/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Profiler XP-pro
Fra : invisible
Vist : 302 gange
20 point
Dato : 22-12-04 10:24

Jeg har altid brugt WIN2000, men forsøger mig nu med XP-pro.
Kan det virkelig passe at man ikke kan "skræddersy" profiler i XP, som i WIN2000.

Jeg står selv som administrator på manskinen, men man kan kun vælge imellem "administrator" eller "limit user", jeg savner lidt det man i Win2000 kalder superbruger. (kan installerer programmer, men kan ikke slette profiler m.m.)

Så hvordan laver man en superbruger profil i XP-prof ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 10:49

Du kan da oprette brugere i XP som i win 2000
Du kan starte med at lave dit kontrolpanel om til standard så bedre kan finde rundt.
Du har muligheden oppe til venstre

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 22-12-04 10:58

Ja men , du kan ikke (jeg kan ikke) lave profilen om på personen.
Når man har oprettet en profil, kan man kun vælge om profilen, skal være administrator altså have adgang til alt på computeren, eller begrænset bruger som hverken kan installere spil, eller lave om på opsætningen.
Mine børn skal ikke have adgang til nogle ting på computeren, men jeg gider heller ikke logge mig ind hvergang de skal installere et nyt spil eller lign.

I Win2000 kan man klikke af hvad hver enkelt bruger må/kan - det er det jeg savner lidt i XP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 11:08

Jeg har desværre ikke XP her men mener at huske XP har samme mulighed.
Du har vel logget dig ind som administrator - ikke bare autopålogning.

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 20 point
Dato : 23-12-04 21:41

gå i start h-klik på denne computer vælg administrere - gå under lokale brugere og grupper, her skulle du have din superbruger....

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 02-01-05 23:16

Tak for svaret computersmeden.