/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hd med kode
Fra : dr0zie
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 22-12-04 10:07

Hej min ven er kommet med en hd, og da jeg har en extern hd box usb2 så har vi puttet hans hd ind i den, men han vil gerne ud på sit skrivebord da han skal vise mig nogle billeder osv, men da han har kode på sin hd kan vi ikke komme ind på hans hds dokumenter og skrivebord osv hvad skal vi gøre vi har kun usb2 bozen til rådighed..

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 22-12-04 10:37

Hvilken FAT er der på harddisken ??

Den kode som du omtaler, hvem har indtastet den ?

Hvis han har formateret harddisken med NTFS, så kan du ikke læse den umiddelbart. Men det har så intet med en password at gøre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 10:46

Du kan ikke komme ind på Dokumenter som ligger med password på HD.
Du kan ikke umiddelbart arbejde i en anden HD styresystem/skrivebord hvis den ikke kører i en comp som primært og aktivt drev. Blander du alligevel to styresystemer sammen kan der gå kludder i begge systemer.
HD i USB-box skal stå som master.
Hvilket filsystem bruges på comp og på ekstern HD.
FAT 32 kan ikke se og "røre" ved NTFS (typisk win 2000 og XP)
NTFS kan se og "røre" ved FAT 32

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-04 12:24

ok det er win xp der ligger på hden den vi har sat i usb2 og samme som der ligger inde i pcen, det er bare 2 forskellige sprog win xp, men den hd der ligger i usb 2 boxen er formatert som fat32, og jeg kan sagtesns komme ind over det hele på hden bare ikke ind under dokuments and settings og s¨brugernavnet ....

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 22-12-04 13:29

prøv at bruge højre musetast og så egenskaber på dokuments and settings ( brugernavn)

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-04 14:10

ok to sek

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-04 14:12

der står bare størrelse 0 diskforburg 0 etc. og så skrivebeskyttet

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-04 14:13

Og min fejl hden er formateret i NTFS

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-04 14:14

når man prøver at åbne dokuments and settings ( brugernavn) saå skriver den N:\dokuments and settings ( brugernavn) er ikke tilgængelig adgang nægtet

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-12-04 15:53

Det er vel bugernavnet fra den anden PC den har med sig,men jeg har da fra utallige PCér taget HD og puttet den i en ekstern box,åbnet div mapper og gemt folks bill ,dokumenter osv,uden(aldrig) problemer.Har aldrig været ude for eller hørt om at der skulle være passw på HD

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-12-04 15:59

Har du prøvet at gendanne standarter i mappeindstill,fjerne fluer

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-04 16:22

Fjerne fluer hvor henne?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-12-04 11:54

dit pasword ligger i mbr
fdisk den

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 12:10

Ultra kan du forklare hvad jeg helst prasidst skal gøre?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-12-04 13:37

start pc med boot disk ved a: fdisk /mbr måske uden skråstreg

så hopper den lidt og ender i A: så genstart

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 16:04

jamen hden siddewr jo i en usb box

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 16:04

Vær du glad for at du ikke kan komme ind i den anden harddisks styresystem og "køre" programmer................der er stor chance for at der går kludder i din egen Comp.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 16:07

jamen jeg skal se nogle billeder fra den hd der ligger i dokumenter :(

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-12-04 16:21

så tag den og sæt den i din pc som master
og f disk mbr
tag de andre af kablet så du kun har en hd

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 16:24

jamen gør jeg det så kommer der sådan en blå skærm frem hvor der står med hvid skrift og så genstarter den bare eller står der could not boot the hd ..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 16:24

jamen gør jeg det så kommer der sådan en blå skærm frem hvor der står med hvid skrift og så genstarter den bare eller står der could not boot the hd ..

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-12-04 16:32

du skal boote fra diskette

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 16:36

ok
hvordan laver jeg en fdisk

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-12-04 16:37

du er meget i tvivl

tag tlf ring på 60881064

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-12-04 17:11

ringe´r hvsi jeg bliver i tvilv skal lige spise

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-12-04 17:38

En gang til,din box på kammeratens PC, der har passw på hd?ikke?Spørg din kammerat hvad kode på HD er og fortæl det her,han må da kunne intaste passw!
Som jeg forstår det er det en fremmed,klunset HD i din eksterne box,med en HD med et styre system med brugernavn,altså ikke din kammerats passw,vel?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 27-12-04 13:32

Olepost nej for jeg kan ikke starte den op som boot via boxen og hvis jeg gør det inde i maskinen så fucker pcen ved at vise blå skærm med hvid tekst hvor efter den restarter

Ultra2 kan du ikke hurtigt sige hvordan man laver en fdisk eller en eller anden der kan forklare det?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-12-04 19:40

start pc med diskette
når den ender i a: skriver du fdisk /mbr
hvis du vil slette hele hd skriver format C:

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 28-12-04 22:46

jamen hvordan laver jeg en fdsik?
Er det bare egenskaber - opret start diskette

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 29-12-04 15:00

har du ikke en win98 start disk hvis så brug den

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-04 17:02

tror jeg ikke jeg har :( men kan lave en :)

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 17:04

www.bootdisk.com start op med den når aét blinker skriv C:format