/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er der noget galt med dette tip ?
Fra : briani
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 22-12-04 08:29

Hejsa

Kan i ikke lige fortælle mig hvad der er galt med mit tip,som jeg selv syntes er et genialt tip

http://www.kandu.dk/dk/tip/10095

2 stjerner

Men dette tip

http://www.kandu.dk/dk/tip/10079

5 stjerner.

Brugerne vil åbenbart heller grine end de vil have spyware på besøg.

Og så vil jeg lige ønske jer alle en

Samt en lykkebringende

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 22-12-04 08:32

Hej Brian

Det er jo ikke alle som er seriøse, du har nok bare været uheldig med hvem der skulle bedømme dit tips.

Kan du have en rigtig god jul....

Nenita

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-12-04 08:50

En forskel kan jo være at dit tip som sådan ikke er noget tip, hvilket endegyldigt svar på om der er spyware i et program mener du det kan give at udføre en søgning på Google?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-04 08:56

Hejsa og godmorgen

Som jeg skriver i mit tip så taler det for sig selv

Prøv at kopierer dette og indsætte det i google

"Hotbar" "+Spyware"

Så får du dette resultat

http://shor.ter.dk/780049847

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : anja5

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-04 09:14

Hej briani

Havde jeg fået lov til at bedømme havde du fået 4 stjerner, men sådan er det her på Kandu.

Jeg har set nogle fremragende tip omkring it-sikkerhed som her på Kandu får 1-2 stjerner, medens et tip der for tredje eller fjerde gang fortæller at nu er det kommet en ny virus får 4 stjerner.

Og så skal du vide at 8 ud af 10 er totalt ligeglade med it-sikkerhed indtil de sidder i suppedasen og så får sikkerhedsprogrammerne som regel skylden selv om den egentlige årsag sidder 40 cm foran skærmen. Sikkerhedsprogrammer kan jo ikke svare igen.

Jeg synes altså at dit tip er rigtig godt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-12-04 09:19

ja, og så er det jo bare at læse de 260.000 links

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 10:56

Dit tip er godt nok - men måske ikke brugervenligt nok.
Man skal jo selv tænke og finde ud af at de fleste vil af med pågældende program.
(jeg havde ikke muligheden - men det ville være blevet ****)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-04 11:11

Emmesen

Brugervenlig ? det er vel ikke forbudt at tænke lidt selv vel

Sidder man og tænker på at man vil installerer messenger plus f.eks

Så er det da nemt lige at gå om i google og skrive "Messenger plus" "+Spyware"

Inden man installerer programmet

http://shor.ter.dk/476927630

Allerede ved første links står der

... Messenger Plus indeholder ikke virus, hvis du downloader den fra programmets hjemmeside. Derimod indeholder programmet Spyware, som du skal huske at fravælge ...

Eller lidt længere nede

Guide til at undgå reklamer/spyware i 'Messenger Plus! 3' 1. Hent 'Messenger Plus!'. Man kan kun fjerne spywaret under installationen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-12-04 11:12

Hej Brian.

Selvfølgelig er der ikke noget galt med dit tip.
Det er jo op til den enkelte der får lov at bedømme tippet, hvad de giver af stjerner.
Forklaringen kunne ligge i, at emnet generelt om sikkerhed, har været berørt rigtig mange gange, så nogle kan føle at disse tip er lidt trættende.
Det munder desværre også ud i, at mange søger hjælp, fordi de enten har fået virus eller spyware på deres computer, i stedet for hele tiden at være på forkant.

En rigtig god jul også herfra.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 12:16

Tip læses efterhånden kun af dem der er ligeglade for det er jo det de fleste leverandører af tip må være.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 12:31

Brian, jeg læste lige de foregående "tip". Mon ikke standarden er der nede hvor man skulle holde en laaaaaang juleferie fra Kandu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-04 12:46

Det ska' du sgu ikke tage dig af briani, igår blev et tip hvor jeg fejlagtigt blev beskyldt for at ville fodre katte med aktivt kul, bedømt til 5 stjerner

Så et tips kvalitet kan vist ikke bedømmes ud fra de stjerner det får.

mvh dova

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-12-04 13:09

Nej, det mener jeg heller ikke. Altså at et tips kvalitet kan bedømmes udfra det antal stjerner det får. Jeg hører til én af dem, der ville have givet dig få stjerner og rensdyrtippet 5 stjerner. Ene og alene fordi jeg ikke aner, hvad Spyware er og ikke forstår dit tip. Det er ikke lige brugervenligt til alle, og vi er altså nogle stykker, som gør hvad vi kan for at holde vores computers vedlige og sikre, men vi bevæger os måske ikke alle på samme tekniske (høje) niveau som dig.
Rensdyrene var noget af det sjoveste, jeg længe har set...og det er da altid skønt, når noget kan lokke smilene frem!
Så altså; havde jeg været lidt mere inde i, hvad du taler om, ville dit tip have været mere brugbart for mig. Og vel er det iorden at tænke selv, men jo mere man skærer et (for nogle) avanceret tip ud i pap, desto flere har glæde af det.
Jeg har iøvrigt ikke været med til at bedømme dit tip....!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-04 13:23

Hejsa Axelise

Får jeg muligheden for at bedømme et tip som jeg ikke aner en pind om
Jamen så bedømmer jeg ikke tippet,men lukker den ned og giver dermed muligheden for at en anden kandubruger kan få lov til at bedømme tippet
Så nemt kan det gøres.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-12-04 14:35

Briani
Fejlen ved bedømmelse af tip er jo nok at det hele bliver rodet sammen under et,men at lave tip under hver kategori,,,er jo nok for meget.Kan dog sige / skrive at dit tip er noteret og vil blive brugt her.En genvej der dur ###### Der er det nærmeste jeg kan komme stjerner

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-04 15:53

Jeg synes godt om dit tip, så jeg gav det 4 stjerner.

Blot skulle du nok have tilføjet noget om, at fremgangsmåden kun fungerer over for programmer,
der er KENDT for at indeholde spyware. Så tippet er altså ikke HELT ufejlbarligt.

Men jeg bruger altid selv samme fremgangsmåde, inden jeg henter et program ned,
og er på den måde blevet forskånet for meget slam.
Så 4 stjerner syntes jeg godt, jeg kunne svinge mig op til.

PS! Jeg ved godt, at denne tråd lægger op til en generel diskussion af måden at bedømme tip på,
men det orkede jeg ikke lige - for en sådan diskussion har jo været ført hundrede gange før
og fører alligevel ikke til noget.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 23-12-04 12:26

Det er ikke noget at hidse sig op over, da det er fuldstændig tilfældigt, hvem der får lov til at vurdere tippet.
Det kan være nørden der finder det fuldstændigt overflødigt, for den slags burde man da vide, hvis man vil have lov til at færdes på nettet.
Og det kan være nybegynderen, der slet ikke tør prøve det af, eller ikke aner et pluk om hvad det drejer sig om. Og alt muligt derimellem.

Det er altså ikke en sagkyndig seriøs vurdering. Den er ligeså tilfældig som lottotallene, så det er ikke noget man skal eller kan tage personligt.

Rudolf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 13:46

Hvem hidser sig op Rudolf ?

Brian

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-12-04 14:35

Hej brian, - det har du da fuldstændig ret i. God idé bare at gå videre og ikke kommentere et tip, man ikke forstår. Desværre tror jeg ikke, det er alle, der er ligeså "storsindede" som du, - det dér latterlige "tip" til dova, var da for langt ude! Jeg tror desværre nogle brugere af kandu ser det som deres egen lille private vendetta, når de skal give point til folk, som de i forvejen ikke er enige med. Ak ja.

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 25-12-04 21:48

Tak for svaret anja5.