/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD brænder i Compaq Presario 7464
Fra : Smukke_Ole
Vist : 398 gange
200 point
Dato : 21-12-04 22:18

Hej.
Jeg er på besøg hos familien, som kører WIN '98 og prøver at installere en Lite-On CD brænder på ovennævnte apparat.
Det er det ikke meget for, hvis jeg sætter strøm til drevet, så går opstarten fuldstændig i stå: d.v.s. at ikke engang DOS rutinerne bliver gennemløbet..
Er der nogen der har en god forklaring. Jeg har sikret mig, at drevet sidder som slave på den sekundære IDE kanal, så det er ikke det, der er humlen.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 210 point
Dato : 21-12-04 23:26

Compaq kører som regel med Cable Select på de eksisterende drev, så det kan godt give en konflikt.
Prøv enten at sætte drevet som master på et kabel for sig selv, eller lav det eksisterende drev i maskinen om til master i stedet for Cable Select

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-12-04 03:14

Compaq kan ikke lide at der er to cd drev på samme IDE.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-12-04 07:14

Vrøvl 'KaVAkandu' Compaq har ingen problemer med 2 drev på samme IDE, blot det ene er sat til master og det andet til slave, cableselect skal fravælges, som CarstnGP skriver. Jeg har selv en Compaq, hvor der er 2 harddiske på den ene controller og en brænder og et DVD-drev på den anden controller det kører uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-12-04 17:29

Tak for svaret CarstenGP.