/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvilken sang??
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 21-12-04 21:55

Jeg har hørt ensang et sted, en klassisk en af slagsen, og vil rigtig gerne finde ud af hvad den hedder, og så lære at spille den på klaver. Dette er blot et udlæg. Det lyder halv dårligt og jeg er ret sikker på at tonearten er forkert, jeg ved ikke hvordan man skriver tablatur til klaver, så skriver bare tonerne.
D C# C C# E
F# E D# E G
E G F# E D E F# E D E F# E D C# H

Prøv at spille linjerne med nogenlunde samme hurtige hastighed.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-04 22:26

Det var vist et sparsomt spor...
Noget ved den sidste linje minder om et udpluk af den sang, der hedder "Det er hvidt herude..."
(http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=2767)
Mit bedste bud med mindre du kan præcisere dit oplæg lidt...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-04 23:21
Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 22-12-04 20:52

Altså jeg ved at det er en velkendt klassisk sang, alle jeg har sourgt, kender egentligt sangen, men ikke hvad den hedder eller hvem der har lavet den. Egentlig troede jeg det var Chopin der har lavet den, men efter at hørt 8 cder igennem, tror jeg det ikke længere. Jeg er næsten 100% sikker på at det hverken er Mozart eller Beethoven. Ja, ved godt det er meget lidt onformation.
Håber virkelig der sidder nogen derude der ikke har noget at lave

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-04 18:19

Så kan det ikke være andre end Mozarts "Marche Turque"
http://www.supermidi.com/_downloads/midifiles/mozart/allaturk.mid

Glædelig jul

Godkendelse af svar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 28-12-04 18:49

Tak for svaret justuniverse, du har virkelig hjulpet mig!!..