/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mellemnavn..?
Fra : nytcam
Vist : 734 gange
50 point
Dato : 21-12-04 21:46

Hejsa

Koster det nået at få et mellemnavn og hvis ja evt hvor meget..?
Mellemnavnet jeg tænker på er et anerkendt dansk navn,og er et navn jeg bare rigtig godt kan lide og gerne vil have.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-12-04 21:51

Regler og priser finder du her

http://www.civildir.dk/regler/navne.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-12-04 21:59

Den ansvarlige minister planlægger at gøre det nemmere og billigere med navneskifte og tilføjelser så måske skulle du vente, hvis du kan.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-12-04 23:39

At skifte fornavn er gratis men jeg tænkte på mellemnavn-jeg har ikk nået mellemnavn men vil gerne have et.
jeg kigger dit link jakjoe

lader spørgsmålet stå lidt åbern endnu

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 11:05

Et mellemnavn uden bindestreg er det samme som et fornavn.
Opdigtet eks. Jørgen ole hansen
Ole er et fornavn selvom det står i mellem.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-12-04 12:54

.. ja ligesom:
Jørgen Mylius der blev til
Jørgen de Mylius
/PG

Accepteret svar
Fra : felix30

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-04 20:28

Det tyder meget på, at de nye regler om navne der er blevet lavet af navneudvlaget, vil blive godkendt af folketinget. Og af disse fremgår det som jeg forstår det at det skal være gratis eller i hvert fald billigere end i dag.

Så mit råd vil være at vente og se hvad der sker. Det varer ikke længe før de nye regler er på plads.

Med venlig hilsen
Felix30

Godkendelse af svar
Fra : nytcam

Dato : 29-12-04 22:37

Tak for svaret felix30.