/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
R8500 probz
Fra : Sacul
Vist : 331 gange
20 point
Dato : 14-08-02 15:17

Mit R8500 (retail) virker ikke ordentlig, har prøvet med forskellige driver ATI / Omega nye og gamle.
I fx 3dmark (anden del af første test) fryser min maskine (sort skærm m. få røde el. grønne streger), dette gør sig også gældende i andre spil fx Medal of Honor, Renegate.
Jeg har prøvet et G4 kort på maskinen det fungere fortræffeligt. Ham jeg lånte G4-kortet af prøvede mit R8500 og det fungerede perfekt på den anden maskine.
Jeg er sikker på, at jeg får fjernet alle gamle driver ting inden jeg installerer nye.
Jeg har efterhånden brugt alt for langt tid på at få kortet til at virke og er ved at være godt træt af dette....
Havde jeg 1millionMilliard point gav jeg dem hjertens gerne for det svar der løser mit probz.

T-pip 1400mhz (m. silent viking)
Gigabyte GA-7DXR ( AMD761/VIA 686B ) (nyeste BIOS)
17" Sony Multiscan E215
512 DDR ram
2 x 40 GB Seagate IV
echo lyd / Darla 2in-8out
Radeon 8500 / 64mb.(built by ATI)

MVH.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 14-08-02 19:54

Benyt cyborgs drivere på :

http://www.driverheaven.net

De fungerer fortrintliht og er optimerede.

Hvis du kører med VIA chip på dit bundkort burde du også overveje at opdatere dine drivere her :

http://www.viaarena.com/?PageID=2

Kommentar
Fra : Sacul

Dato : 15-08-02 12:00

hmm zonker
Er cyborg og Omega driver ikke den samme driver ( pga. deres samarbejde) ?
Jeg har været inde på http://www.viaarena.com/?PageID=2 hvor jeg læste at hvis jeg havde et øh..blandet chipscet i dette tilfælde AMD761 og VIA 686B skulle jeg gå til produkt udviklerens hjemmeside altså Gigabyte.
Når jeg går til siden http://www.gigabyte.com.tw/awards/awards.htm og vælger Chipset driver (South bridge) VIA 686 IDE/Filter driver kommer jeg til denne http://www.gigabyte.com.tw/support/d_amd.htm#amd761via686ide hvor der øverst står at "Windows XP has included AMD 751/756/761 drivers".
Vil det så sige at VIA 686 er inkluderet i XP.

( sorry jeg fik ikke oplys om os, du har nok regnet ud at det er XP )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 07:20

"Sacul" <Sacul.news@kandu.dk> wrote in
news:fk079.4576$ww6.507427@news010.worldonline.dk:

> Mit R8500 (retail) virker ikke ordentlig, har prøvet med
> forskellige driver ATI / Omega nye og gamle.

Hvilke nogle drivere har du rent faktisk brugt - jeg tænker på
versionsnumre her.
Er det den nye Catalyst 02.2 (ATI) fra 1. august du har brugt eller er
det en anden ATi driverversion du har haft i?
Hvilket OS er det du bruger?

> Jeg er sikker på, at jeg får fjernet alle gamle driver ting inden
> jeg installerer nye.

Jeg var engang kommet til at installere en skoddriver til mit GF4, og
selvom jeg valgte at "remove" all driver files inden jeg installerede
de nye så kunne XP ikke finde ud af at gøre det, og ligemeget om jeg
prøvede at restore previously installed driver, inden jeg installerede
en ny driver, så blev den ved med at bruge den skoddriver jeg havde
prøvet at fjerne. Det eneste jeg kunne gøre var at geninstallere XP -
det er dog også den eneste gang jeg har været ude for at måtte gøre
det. (det var både i normal opstart og safe mode, jeg ikke kunne fjerne
driveren)

> I fx 3dmark (anden del af første test) fryser min maskine (sort
> skærm m. få røde el. grønne streger), dette gør sig også gældende
> i andre spil fx Medal of Honor, Renegate.
> Jeg har prøvet et G4 kort på maskinen det fungere fortræffeligt.
> Ham jeg lånte G4-kortet af prøvede mit R8500 og det fungerede
> perfekt på den anden maskine.

Hvor lang tid kørte i med kortet på den anden maskine?
Måske er det et varmeproblem?

> Jeg har efterhånden brugt alt for langt tid på at få kortet til at
> virke og er ved at være godt træt af dette....
>
> Radeon 8500 / 64mb.(built by ATI)

Hvis ikke du finder en løsning, så prøv inde på www.rage3d.com og spørg
i deres forum. Der er nogle meget erfarne ATi-hoveder der læser de
forums, og de vil sikkert have nogle mere kvalificerede bud end mine.

Flemming

Kommentar
Fra : Sacul

Dato : 29-08-02 21:29

Tak for forsøget Flemming Joensson men jeg har gennem lang tid dagligt været inde på div. sider der havde forskellige driver til R8500 og prøvet dem "alle".

remove all driver files, gør altså ikke at man har fjernet alt der vedrører ens driver (i dette tilfælde ATI), der skal en grundiger "rensning" til... reg.edit m.m.

Nå okay hagen ved kortets manglende stabilitet var........manglende spænding.......jeg prøvede at skifte strømforsyningen ud og erstatte denne med en kraftigere....dette bevirked at ALT angående R8500 kortet virkede.

Mvh