/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer HP930C
Fra : dabj
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 20-12-04 22:40

Håber der er een der kan hjælpe med dette.
Når jeg printer mine digitale fotos ud på alm. papir er alt ok, men når jeg bruger fotopapir sker der det, at det første print er i orden, det næste ser ud som nogle af farverne krakkelerer på en del af billedet.
Jeg har prøvet at genstarte--hjælper ikke.
Lader jeg skidtet være slukket til i morgen, sker det samme--første print ok, næste krakkelerer.
Har prøvet alle de printerindstillinger der findes og kan ikke løse problemet.
Bruger jeg alm. papir er der intet i vejen, men hvorfor pokker kan den kun lave eet ordentlig print på fotopapir???
Har renset og justeret farvepatron--testprint ok.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 22:50

Hejsa

Når jeg printer ud på fotopapir-så vælger jeg den der hedder HP- fotopapir under papir/kvalitet
Og det bliver bare godt

Har selv en HP PSC 500

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-04 23:03

Hej Brian!
Har prøvet ALLE papirvalg der kan komme på tale

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 23:07

Hejsa igen

Et lille dumt spørgsmål til dig

Er du sikker på at du vender papiret rigtig ?

Jeg var ude for nogelunde det samme engang-og det var fordi at jeg vendte papiret forkert-siderne kan jo lige hinanden

Brian

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-04 23:15

Har haft den i 2 år---og jo, den printer på den rigtige side, mit fotopapir er i øvrigt kun blankt på den ene side.
Men helt ærligt er det ved at drive mig til vanvid
Det tager sin tid at printe 25 billeder ud når man kun kan lave eet om dagen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-04 23:25

Bruger du originale blækpatroner?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-04 23:27

Hej tedd
Ja--har aldrig kunnet finde ud af andet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-04 23:31

Jeg har spekuleret på om det kan have noget med alderen på patronerne at gøre, men hvorfor pokker kan den så lave det første print uden fejl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-04 23:32

Hvilket styresystem bruger du? Du kan jo prøve at geninstalere driveren eller hente den her
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=60096&lc=en&cc=dk&dlc=da&submit.y=7&submit.x=2&lang=da&cc=dk

Er det noget den altid har gjort?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 23:33

Hejsa igen

Under kvalitetsinstillinger-skal min stå på normal
Stiller jeg den på bedst-så får jeg dårlige billeder.
Har du prøve det?

Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-04 23:33

Måske! Meget af hardwaren i printeren sidder jo i patronen!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-04 23:48

->tedd
Bruger XP-pro, driveren er samme udgave som den HP kører med nu---og nej-den begyndte for en uges tid siden og det er et par måneder siden jeg skiftede patroner.

->Brian
Min står til bedst når jeg laver fotos, men jeg vil da prøve at sætte den til normal, har bare ikke mere fotopapir så jeg skal ud og investere

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 20-12-04 23:52

Ok! Jeg ville prøve med at skifte patroner så! Du skriver jo du har forsøgt at rense dem, og der skal altså ikke meget gå galt med printet på patroner før de går i udu! Kunne være et varmeproblem med patroner så næste tryk bliver dårligt!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 23:55

Okay

Du kunne jo ønske dig noget fotopapir i julegave

Godnat og sov godt når den tid kommer

Brian

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-04 23:59

->tedd
Ok--det må jeg så prøve, men jeg har ikke forsøgt at rense manuelt---det gør printeren når jeg beder om det.

Lader lige stå åbent til i morgen---skal tidligt op

->tedd Brian
Forløbelig tak for indsatsen

Kommentar
Fra : gurumaster

Dato : 21-12-04 07:10

Det kunne tyde på at fejlen opstår når patronen en blevet for varm.
Har Du mulighed for, at nedsætte udskrifthastigheden ?
Kan også være selve fotopapiret, har Du prøvet med originalt HP fotopapir ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-12-04 09:05

I stedet for at købe nye blækpatroner skulle du meget hellere købe en helt ny printer.

Jeg havde nemlig et lignende problem med min HP 930c, og jeg løste det ved at købe
en Canon i560x i stedet for.

Den koster omkring en tudse og prisen på printerblæk er under det halve, så de penge
var hurtigt tjent ind.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-04 09:29

Hejsa Rellom længe siden

Nu er det sådan idag at man ikke skifter patroner men køber en ny printer istedet

Til min printer koster en sort patron omkring 350 og en farvepatron det samme,alså 700kr (sindsyg dyr)
til den pris kan man foreksempel i elgiganten købe en ny,og så er der enddag patroner med.

Nu fylder jeg dem selv op med held,kunne jeg ikke det,så have jeg købt en ny printer for længe siden.

Mvh og
Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-12-04 09:56

Hej Brian

Ja, HP's blækpatroner er sindssygt dyre, men jeg har lige købt en sort patron til min Canon,
og der slap jeg med 114 kr.
Så synes jeg ligesom, prisen er kommet ned på et acceptabelt niveau.

Det der med at fylde blækpatronerne selv har jeg aldrig eksperimenteret med,
for jeg er ikke vildt praktisk anlagt.

til dig også

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-04 11:48

Hejsa

Prøv at se her er et godt tilbud i aldi fra i morgen den 22-12-2004

Er det noget som passer til din

Printer patroner

Til de mest gængse HP inkjet printere.Genfyldte patroner kompatible medHP´s nr. 45, 15, 17, 23, 78 og 25.

Pr. stk.149,-

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Både sort og farvepatroner

Jeg er heldig jeg bruger sort nr 15 og farver nr 23

Så jeg må hellere købe nogle stykker-DET ER BARE BILLIG

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-04 13:46

det er klart en datafejl...
så sørg for at hvis det er USB kabel den er forbundet med, at tage det fra , afinstallere driveren, slette usb portene i enhedshåndtering... genstarte computeren, installere driveren, og tilslutte printeren,,,

er den tilsluttet via parallelport, så skal du tage den fra, afinstallere driveren, genstarte computeren, gå i bios og kontrollere at LPT1 er ECP og Epp mode , starte computeren op, installere driveren og tilslutte printeren.

så bør den ikke lave de pixeleringsfejl på billeder...

D9N

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-04 20:52

->gurumaster
Har lige købt Hp-papir--det løste ikke problemet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-04 21:06

Hej Rellom!
Tak for tipset---hænger "tudser" på træerne i dit område
Det bliver måske aktuelt med ny printer og så bliver det ikke HP, men indtil nu har jeg haft patronerne gratis--det er slut nu

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-04 21:11

->Brian
Jeg står i kø i morgen i Aldi

->D9N
Også tak til dig, jeg prøver lige den nemme med skift af farvepatroner først

Kommentar
Fra : gurumaster

Dato : 22-12-04 18:01

dabj > Har Du prøvet at nedsætte udprints hastigheden ?
Det var måske forsøget værd ?

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 23-12-04 12:30

Tak for svaret tedd.
Jaaahuuuuu, så virker det--nye patroner klarede problemet
God jul

Mvh
dabj

PS. konens jule gave bliver lidt mindre, skulle også have en pakke fotopapir