/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskrift
Fra : moltov
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 14-08-02 10:53

Hvordan får jeg skrevet ud via MSDOS, når min printer er installeret via USB???

(HAr et spil der kører i DOS, og ville gerne have noget udskrevet herfra) Jeg kører Win98.

VH
moltov

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 14-08-02 11:07

er det text eller billede du skal have printet ud
evt. print screen ; brug evt en screen capture

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 14-08-02 11:37

Det er CM2 hvis du kender det spil...Og den leder efter en lpt port...Kan man snyde den på en eller anden måde?

Moltov

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-08-02 12:50

Ja men det kræver at du forstår at sætte en autoexec.bat og config.sys rigtigt op. Det du gør er at du omdirigerer signalet fra LPT1 porten til en fil. Denne kan du så printe ud senere, da den nu er gemt i en fil.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-08-02 12:51

Ellers må du h ave fat i drivere til dos fra producenten af printeren. Findes der ingen drivere til dos, er ovennævnte en af de få muligheder som virker.

Accepteret svar
Fra : zamot

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-02 23:56

Hvis du kører din spil i en MSDOS session under WIN98 kan du bruger den følgende metode:-
Installer en ny instance af din Printer Driver som du Navngive til noget anden end den oprindelig.
Når installeringsprogrmmet spørge dig om du ville kunne udsrive fra DOS sige JA
Efter installationen, højre-klik på den ny driver ikon og vælge 'Egenskaber'
Klik på fanen 'Ports'
Klik på knappen 'Tilføj port...' og marker din USB port (Den som du har tilsluttet din printer til - typisk USB01 eller USB02 - se det på din oprindelig printer driver)
Navngive den ny port som 'LPT4'
Klik på OK til at gemme ændringer
Hvis din spil spørge dig om at give en LPT port vælger eller indtaste LPT4

Dette fif virker iøvrigt også for netværks printer, hvor du væger den virtuelle port som din windows driver installer.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 26-08-02 07:34

Tak for svaret zamot.