/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SKAL geninstallere IE hver 3. gang jeg b~
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 314 gange
70 point
Dato : 20-12-04 21:45

Nu er jeg så blevet træt af det og vil høre om der er nogen som har været ude for det samme.

Har fået et eller ander crap ind, virus, spyware...Et eller andet, som forhindre mig i at bruge InternetExploreren normalt.
Hver gang jeg åbner den er min startside en tilfældige reklame for spyware og virus fjernelsesprogrammer. Jeg kan ikke kommer ind på en side efter eget valg, skriver jeg en weadresse i adressebaren og trykker enter kommer den op med en webside med følgende meddelelse:
"Waring! Your system is in GREAT danger! You might be infected with virus or spyware
click the below link for removal tools"
jeg kan benytte mig af det link som denne side giver mig, selvfølgelig, som viser mig videre til en side hvor jeg kan købe spyware og virus fjernelsesprogrammer. Ret sikker på at det er en form for provokerende reklame :S
har prøvet følgende:
scanne med ad-aware
virusscanning
tømme midlertidige internetfiler
forbyde adgang til siden
geninstallere IE.

Når siden den loader, kan jeg se ´(neders i IE vinduet) at startsiden loader filen en .dll fil (som jeg ikke lige husker navnet på). Jeg har prøvet at slette den, men den gendanner sig selv hver gang jeg fjerner den.

Nogle ideer? :S

har kun 50 point at give af, men vil blive forøget så snart jeg har flere

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-12-04 21:53

Prøv at starte Iexplorer!
Gå til Funktioner / Indstillinger / fanen generelt, imens du står på den side du gerne vil af med, så kan du se adressen. Gennemsøg derefter hele din computer efter adressen, og slet alle forekomster.
Tjek også lige i indstillinger / Kontrolpanel / tilføj-fjern programmer om der ikke er et eller andet mystisk program der er blevet installeret, og afinstaller så dette.

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 20-12-04 21:58

Den lette løsning ville være at bruge Firefox som browser i stedet for IE. Jeg har ingen problemer med spyware kun et par cookies i ny og næ men ikke noget særligt.

Da jeg aldrig har haft dine problemer kan jeg desværre ikke gøre mig klog på hvordan du fjerner dem, dog tror jeg det er muligt at se hvad der er galt med programmet hijackthis. Så kan du vise resultatet til en der har lidt mere forstand på det end dig og mig.

MVH Jesper

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 22:07

Hejsa

Når din startside er ændret så kør en tur med denne her

http://home8.inet.tele.dk/fbj/CWShredder.exe

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer, luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, så scanner den, når den er færdig, klik på Next, klik på Exit..
Genstart

Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 22:07

har du prøvet at køre a-adware e.lign

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 22:10

Tillæg

Hvis overstående ikke hjælper,så mådu lige igennem denne tur,der er nok en del snask på din computer

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din burger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 22:22
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 20-12-04 23:44

Lyder som om du er blevet hijacked!

Hvis alle de andre forslag ikke hjælper så hent hijackthis på http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

og send en logfil ind!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-12-04 11:51

Jeg har faktisk haft det samme problem, men den tog ad-aware med det samme. Har du husket at opdatere din ad-aware?

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 21-12-04 20:24

Jeg har haft problemet et par gange i løbet af de sidste 12 dages tid.
Første gang fik jeg det væk med ad-aware, jeg har før fjernet det ved at slette midlertidige internet filer og også fjernet det vewd hjælp af at ændre i min registrreringsdatabase, men det er som om at det på en eller anden måde tilpasser sig, da ad-aware ikk hjælper mig mere :S
jeg vil lige prøve nogle af jeres tips...Skriver lige noget status når jeg har været igennem dem :)
tak for hjælpen alle sammen, status på vej.
-Kutaiso

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 21-12-04 20:39

ser ud til at jeg har fået det fikset :D

Jeg fik det fjernet med hijackthis, og kan også bruge firefox webbrowseren.
Jeg ville nu helst beholde min IE i brug, så jeg siger tak for svaret til tedd!
og tak til Brassovitski for ideen med firefox, vil beholde det i baghovedet til hvis det nu skulle gå helt galt =)

Mange tak alle

Godkendelse af svar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 21-12-04 20:40

Tak for svaret tedd.

Hjalp mig da jeg næsten havde opgivet :P