/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
DHTML Distribution
Fra : CADmageren
Vist : 1017 gange
100 point
Dato : 14-08-02 10:21

Hejsa - Der er jo ikke nogen der har svaret på de to andre spørgsmål jeg har liggende, men måske er jeg heldigere denne gang.

Jeg har lavet et DHTML projekt i VB. HTML delen består af en enkelt knap, som loader en "form", og viser nogle informationer om brugerens registreringsdatabase.

Hvordan distribuerer jeg dette program?
Jeg har brugt "Package & Deployment Wizard", og lavet en .CAB fil. Det færdige resultat kører fint på min egen maskine. Når jeg sletter samtlige referencer fra reg, og sletter alle henvisninger, kan jeg stadig åbne HTML filen, og programmet bliver automatisk installeret igen. MEN hvis .HTM +. CAB lægges over på en anden maskine, sker der nul og niks.
Har det noget med sikkerhedsindstillinger at gøre?

Selve HTML filen, som ligger lokalt, bliver loadet af et andet program, og mit program er altså en slags addon til dette. (Ellers havde jeg bare lavet en almindelig .EXE)

Med venlig hilsen

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 10:33

Du skal ihverfald sikre dig at brugeren (som du forhåbentlig kender godt..de færreste vil acceptere at installere et program som dit direkte fra Internettet..!!! ;) har sat sine sikkerhedsindstillinger så lavet at indtsllations er muligt...!
Du skal endvidre henvise det det COM-object du har lavet i din HTML...

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 14-08-02 10:47

det er da godt at der er nogen derr vil fremad ,
så prøv disse sider
http://www.developerfusion.com/
http://codeguru.earthweb.com/vb/index.shtml

ja der er mange flere steder dette var bare en lille hint

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-02 10:52

Hej pete.

Ja naturligvis! Jeg vil lige uddybe, at der ikke er tale om program der kan installeres direkte fra nettet.
Programmet skal ligge LOKALT hos den enkelte bruger. Oprindeligt havde jeg lavet det som en almindeligt EXE program - og det virker fint. Men brugeren ønsker at kunne kalde det direkte fra en lokal html fil.

mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 11:10

OK, hvis brugeren allerede har programmet installeret skal du jo bare lave et EMBED/OBJECT tag med det GUID dit COM-objekt har...

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-02 11:41

Du må lige hjælpe mig lidt på vej her!

Følgende er placeret i <body>

<OBJECT codebase=cleanup_today.CAB#Version=1,0,0,4 id="Cleanup_Today" classid="clsid:0B13A6FB-354C-4CD3-9131-B06A434CA4CE" width=0 height=0></object>

<INPUT id=LoadCleanup style="LEFT: 65px; WIDTH: 114px; POSITION: absolute; TOP: 132px; HEIGHT: 42px" type=button size=27 value="Cleanup Today" name=Button1>

Og naturligvis ligger filen cleanup_today.CAB samme sted som html-filen.

Skulle CAB-fil ikke automatisk blive udpakket og installeret, hvis den ikke i forvejen er installeret?

mvh
Michael

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 11:44

Hmm, det ser rigtigt ud...det tyder på at det er sikkerhedsindstiliingerne for afvikling af ActiveX; du kunne jo prøve at sætte sikkerhedsindstillingerne så lavt som muligt...

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 11:45

...og jo installationen skulle foregå automatisk (forudsat sikkerhedsindstillingerne er...bla, bla, bla..;)

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-02 11:56

Jeg tror at jeg vil kigge nærmere på de sikkerhedsindstillinger.

Hvis HTML fil åbnes fra brugerens egen harddisk, er der så tale om et Lokalt Intranet?

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 11:59

Ja, det tror jeg, du bør ihvertfald også sætte sikkerhedsinstillingerne lavt for denne zone, hvis det ellers stadig ikke virker...

Accepteret svar
Fra : pete

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-02 12:01

Du kan jo hæve sikkerhedsindstillingerne hvis din component bliver "signed" og "certified"....

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 11-02-04 11:39

Tak for svaret pete.