/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
start exe fil med ekstern parameter
Fra : gromit
Vist : 1011 gange
40 point
Dato : 14-08-02 09:56

Jeg har lavet et lille program der laver indholdet af en tekstfil til lovercase, det virker også helt fint.
I programmet har jeg indtastet navnet på filen der skal laves om.
Kan man ikke i stedet for at angive et fast navn til tekstfilen sætte en eller anden form for variabel som bliver angivet når man kalder exe filen.
Eks: omdoeb.exe text.txt

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 10:03

Jo, det kan du sagtens, du skal blot hente argumentet med "Command()" funktionen...!

Accepteret svar
Fra : pete

Modtaget 50 point
Dato : 14-08-02 10:03

Jo, det kan du sagtens, du skal blot hente argumentet med "Command()" funktionen...!

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 10:04

...Så hvis du kalder dit program med "omdoeb.exe text.txt" vil Command() altså returnere "text.txt"...easy as that...! ;)

Kommentar
Fra : gromit

Dato : 14-08-02 10:20

Jeg forstår ikke helt hvad du mener
Koden til at finde filnavnet sw sådan ud

filnavn = App.Path
If Right$(filnavn, 1) <> "\" Then filnavn = filnavn & "\"
filnavn = filnavn & "text.txt"

kan du uddybe lidt mere hvad du mener

Kommentar
Fra : gromit

Dato : 14-08-02 10:20

Jeg forstår ikke helt hvad du mener
Koden til at finde filnavnet ser sådan ud

filnavn = App.Path
If Right$(filnavn, 1) <> "\" Then filnavn = filnavn & "\"
filnavn = filnavn & "text.txt"

kan du uddybe lidt mere hvad du mener

Kommentar
Fra : pete

Dato : 14-08-02 10:30

OK, du kan få parametrene (commandline parametrene) ved at kalde "Command" funktionen..men hvis du allerede får parametrene fra App.path forstår jeg ikke helt hvad du mangler...???

Godkendelse af svar
Fra : gromit

Dato : 14-08-02 10:34

Det virker bare
Kanon

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 06:49

"gromit" <gromit.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ek079.4571$ww6.507176@news010.worldonline.dk...
> I programmet har jeg indtastet navnet på filen der skal laves om.
> Kan man ikke i stedet for at angive et fast navn til tekstfilen sætte en
> eller anden form for variabel som bliver angivet når man kalder exe
> filen.
> Eks: omdoeb.exe text.txt
>

Jep - så ligger strengen 'text.txt' i variablen COMMAND

--
mvh
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Indsæt v før snablen