/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HD plads problemer
Fra : Kjeldbjerg
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 20-12-04 16:44

Har lidt problemer med min ene harddisk.
Den er på 137 gb, og der er brugt 84gb, men jeg har kun 2gb fri.
Vælger jeg egenskaber, står der 134 gb anvendt, men markerer jeg alt inkl systemfiler viser den 84gb.

Det er hverken sidefiler eller hiber-filer på drevet, og papirkurven er slået fra.
Drevet er en 160gb der er delt i 2, Windows ligger på den lille partition.
Der ligger 60gb fast på drevet, og resten bruges til diverse temp-ting. Men når jeg f.eks sletter 6 gb, bliver der ikke frigjort mere plads.
Hvad kan problemet være ?

Jeg kører Xp SP2, og har kørt både Spybot og Adaware

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 16:52

så passer det meget godt 60gb + div + 84 = ca 2

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 16:54

120gb hardisk svare til ca 111 gb (div nødvendige filer få at køre)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-04 16:57

Prøv lige at kigge på din HD her:
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>hvad vises der nede i højre side.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 17:37

Jeg har 10 Gb. diskplads ...til sammen, fordelt på 3 disk's !!!

Win98 Se (Dansk) ; på en IBM 300 Mz. INTEL II, 32 Mb. RAM

Ingen problemmer med I-nettet af nogen art (-)

Down-/uploader ..som en drøm; med op til 3,24 Mbit/sek. via LAN

Jeg har 3 drev på min comp. som fordelt :
2 Gb. C: drev med Windows (..med Programmer af mere eller midre obskur art inkl. Spil; 464 Mb. fri !)
4 Gb. D: til porno-/billeder/filmklip
...og Webprogrammerings biblioteket JAVA, Javascript's, (X-/D-) HTML og alt muligt 'kedeligt'
4 Gb. E: til (LOVLIG) Musik og backup Zip's

Et 50 X CD-ROM drev ; som F: runder af

NUL PROBLEMOS

Løsning på dit sprøgsmål ???

Skift til Win98 SE (Dansk) ...med alle opdateringer selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-04 18:01

hr molokyle hvordan får du de smileys sat ind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 18:05

Se her ulra2 : http://kandu.dk/dk/faq.asp#20

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 18:07

[hør] ultra2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-04 18:16

fatter ikke en lyd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-04 18:54

Ultra se her
Hahahaha colonoD Kandu.d

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 20-12-04 19:00

rotw , De 84gb er inkl de 60gb der ligger fast

emesen, hvad mener du, begge partitioner er primary

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-04 19:13

Jeg ville se den samlede størrelse og om status er>> "I orden" (system) <<
på to partitioner.
Men prøv lige.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Så får du et bedre billede af din HD, og jeg ved at disketten kan håndtere 160 GB.

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 20-12-04 19:20

Det viste sig at være Norton Antivirus Recycled Bin der lavede problemer, efter jeg lavede en purge , fik jeg al pladsen igen. Jeg troede automatisk den var slået fra, når den normale papirkurv var det.
Men tak til dem der hjalp herinde

Godkendelse af svar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 20-12-04 19:21

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-04 19:25

Tja egentlig burde du ha' point af mig - for nu fik jeg lige en fidus omkring Norton.................jeg har gloet lidt på >>Norton Antivirus Recycled Bin <<
Nu ved jeg at den kan lave ballade.
Tak.