/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Smertestillende
Fra : sonjor
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 20-12-04 16:27

Hej, min datters mellempuddel har i formiddags været hos dyrlægen for at få fjernet 2 vorter. Hun fik en smertestillende sprøjte, men min datter mener bestemt, at der er smerter ved sårene. Hun fik ikke noget smertestillende med hjem, hvad kan det anbefales, at man evt. selv giver hunden for at lette det lidt.
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 16:36

ring til dyrelægen og få et råd gratis evt en recept

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-04 16:46

Hunde kan som hovedregel ikke tåle menneskemedicin. Panodil kan være direkte dødbringende for dem. Tal med dyrlægen og få noget fra ham. Men med mindre vorterne blev ætset eller brændt væk, tror jeg ikke, den har særlig ondt. Hunde har en meget høj smertetærskel. Hvis det var normalt at de havde ondt bagefter, ville dyrlægen have givet din datter det med hjem.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-12-04 18:06

Hvis hunden klager sig, så kan det være fordi hun føler sig "underlig" hvis hun har fået en bedøvende sprøjte. Jeg har selv haft en hund, der tudede så inderligt da han vågnede op....... efter at være blevet HD-fotograferet.

SÅ ondt gør det altså heller ikke i huden når man har fået fjernet vorter... I morgen går det nok meget bedre.

Og min forrige hund blev steriliseret uden at få smertestillende piller bagefter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-12-04 18:33

Du må ikke give hunden noget som helst uden at have fået grønt lys fra dyrlægen.
Som nævnt kan et par Panodiler slå en hund ihjel.
Hvis det havde været nødvendigt, havde dyrlægen givet noget med, og som også allerede nævnt, er hunde ikke så sarte.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 20-12-04 18:47

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-12-04 19:06

Velbekomme, sonjor. Håber, hunden har det fint i morgen.
Hilsen Jette