/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Firewall..?
Fra : Hallob
Vist : 394 gange
74 point
Dato : 20-12-04 16:11

Hvor kan man se om man er bag en Firewall.?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-12-04 16:48

Hvis du har XP og service pack 2 install,så er du ,ellers skal du selv install en,f.eks zone alarm
start-indstill-kontrokpanel-nederst

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-12-04 16:49
Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 20-12-04 17:08

ja ja, men det kan osse være at du har en FYSISK firewall i en eventuel router. søg på "firewall test" op google. tag den første og se om der kommer noget igennem, hvis det bare er en ting der bliver blockeret er du bag en firewall

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 20-12-04 19:24

Det er en ting der bliver blokeret.. Kan jeg fjerne den der firewall..?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-12-04 20:01

Du går ind i kontrolpanel-åbner firewall-tilf/pogram

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 20-12-04 20:03

Kan ikke finde noget der hedder firewall-tilf/pogram inde i kontrolpanelet..

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 20-12-04 20:11

hallå, man vil ha firewall, men ikke windows, den sux garanteret, jeg tør ikke prøve ihvertfald.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 20-12-04 20:13

xyzzygy.. Hvad mener du..? Det eneste jeg vil er at fjerne min firewall jo men ved ikke hvordan jeg skal gøre det..!

Accepteret svar
Fra : ST_KuTaIsO

Modtaget 74 point
Dato : 20-12-04 22:02

mit windows XP er godt nok engelsk, men tror nu godt du kan finde ud af det selvom din måske er på dansk:
hvis du skal deaktivere din windows XP firewall:
control panel ---> Network Connections ---> højreklik på dit aktive netværk ---> properties ---> klik på fanebladet advanced ---> fjern fluebenet i "Protect my computer blah blah blah"

og så er den slået fra :)
Håber det kunne bruges

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 20-12-04 22:12

Okay er nået så langt at jeg bare skal finde der hvor jeg skal fjerne fluebenet men hvilket er det..?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 20-12-04 22:14

Okay har fundet det og chekker lige om det har virket så vender jeg tilbage :)

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 20-12-04 22:38

Tak for svaret ST_KuTaIsO.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-12-04 22:55

Du sjkal da ikke deaktivere firewall,du tillader bare det pogram den spærrer for