/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hjælp - timeout på email
Fra : ahj
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 20-12-04 00:40

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre. Har modtaget en mail fra min søn i udlandet med 14 billeder vedhæftet. Disse skal jeg sende videre til min datter, men får hele tiden besked om time-out og så prøver outlook at sende igen og igen og igen. Hele tiden besked om time-out.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-04 00:41

Det er muligt at din udbyder ikke tillader specielt store filer - prøv at sende dem delt

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 20-12-04 00:48

Til miritdk
Hvordan gør jeg det? Har aldrig prøvet at sende filer før. De er jo allesammen på samme mail og jeg trykkede bare videresend.

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-04 07:57

Du skal først gemme billederne hver for sig. Det gør du ved at klikke på dem hver for sig med højre museknap. Der kommer så en lille menu, hvor der blandt andet står "gem som". Du gemmer dem så i en passende mappe, hvor du kan finde dem igen.
Så opretter du en ny mail til din datter, klikker på den lille "papirklip" på værktøjslinien, der betyder vedhæft fil. Så vælger du et, eller to eller tre billeder ad gangen og sender dem. Hvis du vil vide, hvor store billederne er, kan du højreklikke på ikonerne og vælge "Egenskaber", der kan du se, hvor mange kb (kilobyte) eller mb (megabyte) billedet fylder. Man skal helst ikke sende mere end 1 megabyte ad gangen.
Jeg går ud fra, at din søns billeder er sendt i JPG-format, ellers skal de nok konverteres til dette format.
Hvis du ikke vil gemme billederne, kan du også højreklikke på et billede, holde ctrl-tasten nede samtidig med at du trykker på bogstavet c. Derefter går du over i den nye mail og holder ctrl-tasten nede, mens du trykke på bogstavet v, så har du kopieret billedet over på den nye mail. Det kan du så også gøre med et par billeder ad gangen og sende mailene efterhånden.
God fornøjelse
Petra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-04 09:00

godmorgen ahj - ja det blev jo lidt sent - så jeg fik ikke svaret dig igår og Petra har jo fået givet dig et svar det er så fyldestgørende at der ikke er noget at tage fejl af - så det er bare at gå igang - god jul

Godkendelse af svar
Fra : ahj

Dato : 20-12-04 09:33

Tak for svaret hvaderikkeibrug.