/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hjælp med kat
Fra : RaB
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 20-12-04 00:04

Er der ikke hjemmeside hvor man kan læse hvordan man bedst opdrætter en kat, altså hvor man lære den hurtigest at bruge en kattebakke og ikke krasser i ens sofa osv. ???????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-12-04 00:08
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-12-04 00:10

En kat plejer selv at begynde at bruge en kattebakke. De er fra naturen renlige dyr. Og vil altid prøve at finde et sted at nedgrave efterladenskaberne.
M.h.t. at lære den hvad den ikke må, er det klart det bedste, at anskaffe en vandpistol.
Hver gang man så ser katten i færd med noget forbudt, siger man nej i en fast tone samtidig med, at den får et sprøjt vand.
Det virker ret effektivt, og en kat kan lære meget mere end de fleste tror.
mvh dova

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 20-12-04 00:38
Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-12-04 00:47

Hej RaB

Hvor gammel er den?
Jeg undrer mig lidt over, at den ikke har lært det der hvor du har fået den fra.
Killinger lærer det jo af sin mor.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-12-04 00:48

Undskyld
Jeg tænker her på at gå på bakken.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-12-04 00:51

Som dova skriver, så kan en kat nemt lære en masse ting - med mindre den er "blød i bolden". Vi har 4 katte. De 3 lærte hurtigt hvad de må og ikke må, men den 4. fatter ikke ret meget. Og tilsyneladende kan han ikke huske noget heller. Han gør nøjagtigt lige hvad der passer ham, uanset følgerne. To min. efter han har fået et læs vand, har han glemt alt om det, og gør det igen. Men de to af dem har vi aldrig behøvet at bruge vand på. Kun den ældste (og yderst stædige) og vore lille "dummernik"

Kattebakken er det nærmest medfødt for en kat at bruge. Vi fik de to yngste da de var 8 uger og jo derfor ikke var "udlært" fra deres mor (hun var kørt ihjel). Men allerede første dag kravlede de pænt op i bakken og besørgede. Vi havde så købt en mini-bakke til dem, så de kunne nå. Selv den mildest talt u-intelligente kat kunne finde ud af det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-12-04 10:23

Har du hørt om klikkertræning til katte?
Nyttige adresser:
www.catclickertraining.com
www.netdyredoktor.dk (her kan købes klikkere )
www.dskve.dk
www.dyrenes-beskyttelse.dk

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 29-12-04 12:23

hvis du sætter den op i kattebakken og kradser lidt i sandet, og lader den selv gå væk fra bakken, har den lært det senest 2 gang du gør det. og hvis du ikke vil have din sofa helt splittet, så køb et kradsebrædt, og gnid det ind i katteurt, så vil katten vælge brædtet hver gang. vi har ligesom jernladyen en del katte (5 stk) i mere eller mindre intelligente udgaver.der er en fin bog der hedder kattehåndbogen, og den kan fås i alle bogbutikker.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 23-02-05 18:35

Hej RaB
Har din kat ikke læret det endnu ?
Hilsen
Paula