/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spyware
Fra : memuel
Vist : 414 gange
85 point
Dato : 19-12-04 21:43

Jeg får ofte meddelser om at der er spyware på min pc, jeg har ad-aware pro, spywareblaster og spybot ,men alligevel kan andre programmer finder filer der er skadelige, men de vil alle have penge for at fjerne de filer de har fundet.jeg bliver hver gang

Hvor kan jeg finde et program der er gratis som kan fjerne de filer som åbenbart ikke bliver fundet af de tre andre programmer?

Memuel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-04 21:45

Hvad er det lige for et program der finder spyware? Er du sikker på det ikke er en af de utallige pop-ups man får når man surfer på nettet?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 21:57

Spørgsmålet er jo også om filerne er skadelige. Der findes jo cookies, som ryger ind når du besøger bestemte sider og selv om de ikke er til gavn for dig så er mange af dem nogen der indsamler relativt harmløse oplysninger.
Nogen af de programmer der markedsføres som meget effektive gør selv det de skal forhindre andre i.
Jeg vil mene, at du er rimeligt sikret.

Accepteret svar
Fra : anja5

Modtaget 85 point
Dato : 20-12-04 11:50

På nettet findes der ca. 55 spywarescannere som laver følgende nummer:

Spywarescanneren popper op og siger du har spyware og tilbyder dig en scanning. Det tilbud tager du imod. Selv om du har en splinterny pc som aldrig har været på nettet før så finder scanneren nu spyware og tilbyder at fjerne det mod at du punger ud. Scanneren har selv lavet noget spyware af nogle harmløse filer der ligger på computeren. Man må da for fanden kunde finde en måde at tjene penge på. De spywarescannere som benytter den metode er som regel totalt værdiløse, men der er altså over et halvt hundrede af den slags på nettet. Og brugerne falder i én efter én efter én. Men jeg kan garantere dig at det er en god måde at tjene penge på. At produktet så er noget lordt kan jo være ligemeget bare man kan skovle penge ind.

Brug de spywarescannere som du finder hos Spywarefri.dk Det er gode seriøse produkter.

Godkendelse af svar
Fra : memuel

Dato : 21-12-04 15:38

Tak for svaret anja5.