/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Brun soves på dåse hvor??
Fra : benjabenja
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 19-12-04 20:57

Hehe lidt komisk men jeg skal til julefrokost og jeg skal tage brun sovs med men da jeg ikke er mesteren i et køkken og ikke har tid vil jeg bare købe et eller andet på papkarton... Kan man købe sådan noget i dåse eller andet?? Og hvor kan man få det?? Og hvilket af det smager godt hvis man kan få det??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-12-04 20:59

i almindelige velassorterede supermarkeder kan du købe Jensens saucer.. de skulle vist være meget gode....

Vaxen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-12-04 21:01

Karolines har jeg gode erfaringer med. Fås i supermarkedet.
Torben

Kommentar
Fra : benjabenja

Dato : 19-12-04 21:03

Okay takker for jeres svar og vil lige hører hvad prisen er på de forskellige brune sovser og jeg skal bruge til ca 15 personer hvor meget skal jeg så købe af det??

Kommentar
Fra : benjabenja

Dato : 19-12-04 21:04

I får lige nogle point hvis i lige klare de sidste spørgsmål der

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-04 21:05

Hej benjabenja

Du kan købe Knorr's mange forskellige sovser i "plasicpose" helt færdig, lige til at varme i en gryde eller 2 min i microbølgeovn. Der er mange at vælge mellem, også alminde brun sovs. De smager fortræffeligt. Vi bruger dem tit selv. Dem kan du købe i alle supermarkeder.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-12-04 21:06

prøv at kigge på denne side: http://www.foodstore.dk/da/dept_92.html

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-12-04 21:08

Du skal nok regne med ca. 2 dl. pr. person. Men i øvrigt synes jeg at du er en elendig tøsedreng. Du kan sagtens lave 5 liter god brun sovs selv, der til enhver tid slår det indkøbte. Vis dig nu som et mandfolk og lav sovsen selv. Der findes masser af gode opskrifter på nettet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-12-04 21:08

Jeg husker ikke prisen nøjagtigt, men jeg tror det er omkring en 10-er, men der er sovs nok til 3-4 personer i en pose. Den kan iøvrigt sagtens fortyndes med lidt vand, da den er lidt for tyk efter min mening. Den kan sagten "hænge på kartoflerne alligevel. Jeg vil anbefale Rødvinssaucen.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 21:14

Køb du bare de foreslåede sovse for det er nu en gang svært at lave en god sovs når man ikke har adgang til kødet eller en font, der er lavet til formålet.

Godkendelse af svar
Fra : benjabenja

Dato : 19-12-04 21:16

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-12-04 21:17

Ja, BjarneD. Det er helt rigtigt. Det er også når jeg ikke har noget at lave sovs af, jeg køber Knorr's færdige saucer.

Kommentar
Fra : benjabenja

Dato : 19-12-04 21:23

Smager de da ikke også godt nok??