/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hjemmeboende voksne børn
Fra : Stedfaderen
Vist : 3835 gange
20 point
Dato : 18-06-01 21:47

Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:

Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca. 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt urimeligt.
Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den stakkels dreng.

Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en grænse for hvor tossegod man kan være?

Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!

Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.

Hilsen

Den nærige stedfar.

Kommentar
Fra : Rimtas

Dato : 19-06-01 00:35

Hej Stedfar

Jeg synes det er på tide, at din stedsøn bliver voksen. Det er ganske sundt at finde ud af at der er noget der hedder udgifter. Jeg tror egentlig at man gør ham en bjørnetjeneste ved at holde ham helt fri for at betale noget selv.
Han har trods alt tjent ganske godt i løbet af året og 1500 kr./mdr. er ikke urimeligt. På et eller andet tidspunkt skal han vel hjemmefra. Ude i den virkelige verden skal man betale husleje hver eneste måned, uanset om man er på ferie eller hvad.
Problemet er så hvad konen mener om den sag. Jeg vil nok prøve at forhandle et kompromis med ingen husleje i juli, men husleje i august. Så må han få pengene til at slå til. Rent pædagogisk er det det mest rigtige.
Og det må din kone også kunne indse.
Hvis hun ikke kan det, så drop det- verden går heller ikke under for 2x1500 kr.
Held og lykke
;) Rimtas

Kommentar
Fra : doc

Dato : 19-06-01 09:32

Hej Stedfar,

Jeg synes ikke 1500 kr./mdr er urimeligt, da jeg boede hjemme brugte jeg alle mine penge på fester og smøger. Indtil mine forældre gav mig et ultimatum :

1. Enten betalte jeg 2000,- kr om måneden for at bo hjemme (Og dengang fik jeg kun 13.000 kr)
2. Jeg gav halvdelen af min løn til dem, så satte de det ind på en opsparing som jeg så ville få udbetalt når jeg flyttede hjemmefra.

Jeg valgte nr. 2, og det resulterede i, jeg fik en rigtig god start da jeg flyttede hjemmefra. Jeg kan anbefalde denne løsning, og jeg mener du skal give din stedsøn samme ultimatum, så må han jo selv afgøre hvad der er bedst.

Doc

Kommentar
Fra : Stedfaderen

Dato : 19-06-01 10:03

Hej Doc.

Tak for dit svar. Det har jeg også selv mest lyst til, problemet er bare, som Rimtas siger, at jeg ikke har lyst til at skændes med min hustru om det. Hendes argument er at hvis det var min egen søn, så ville jeg tænke anderledes.
PS. Vi har en ganske almindelig indkomst uden det store spillerum. Faktisk har han tjent det samme som mig i det forløbne år!

Stedfaderen

Accepteret svar
Fra : doc

Modtaget 20 point
Dato : 19-06-01 10:25

Hej Stedfader kært barn har mange navne.

Det er selvfølgelig svært at gå ind i et forhold hvor der er børn indvolveret, jeg mener stadigvæk, hvis du forklare hende, at det er til gavn for din stedsøn, for så vil han nemlig have til udbetalingen når han flytter hjemmefra, så kan hun vel forstå det. Jeg fatter simpelthen ikke der skal være så store problemer fra din hustrus side, når i jeres tilfælde sønnen tjener ligeså meget som jer, det holder ingen steder.

I dit tilfælde ville jeg tage kampen op, for den med "hvis det var din egen søn, så ville du tænke anderledes", er et total latterligt argument, og det er også en nem måde at vippe dig af pinden (DU VED INGEN TING). Hvis i skal fungere som en familie må man være fælles om tingene, og ikke dele det op i, hvad er mit og hvad er dit.

Jeg har selv en søn på 14, han er ikke begyndt at arbejde endnu, men når han bliver gammel nok, vil jeg give ham samme ultimatum som jeg selv fik. Det kan da bestemt ikke være rigtigt at vi forældre spare alle de penge vi kan, for at få det hele til at køre rundt, når ens søn som indgår i dette budget bare kan rende rundt og sløse sine penge væk..... NO WAY.....

Doc

Kommentar
Fra : vibbe

Dato : 19-06-01 10:39

Hej Stedfaderen,

Jeg er på ingen måde erfaren på dette område, men er problemet ikke,
at begreber som rimeligt/urimeligt er ganske relative.
Noget som virker rimeligt på nogen, kan virke urimeligt på andre.
Det er derfor en god ide at forsøge at finde en fælles udgangspunkt
for den slags bedømmelse.
Mit forslag til dig vil derfor være, at du få knægten til at lave et månedlig
budget baseret på hans nuværende økonomi og gennemgår det sammen i familien.
Du kan selvfølgelig gøre det samme med din/din kones økonomi.
Det vil med garanti kunne afsløre et forbrug, som f.eks. den som Doc nævner,
og så kan I altid diskutere, om det er rimeligt at der er nogen i familien,
som bruger x tusinde kroner på fest og farver, medens andre skal suge på labben.
Du kan også, i samme ombæring, ilægge nogen projekter i budgettet,
som du og din kone godt kunne tænke sig, og som I er forhindret i at gennemføre,
fordi han kun ønsker at bruge pengene på sig selv.
Måske vil I være i stand til, at finde frem til samme "bedømmelsesskala" og
derfor kunne fastlægge hvad der er rimeligt.
Jeg antager selvfølgeligt at han er en helt almindelig sød knægt,
der blot vil gerne have "most value for money"

/vibbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 10:05

"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.

Hej nærige stedfar.
Du er overhovedet ikke nærig, men din stedsøn
udnytter jer, er faktisk ikke så lidt af en snylteplante.

Hvad ville der ske, hvis han havde sit eget værelse/lejlighed?
Skulle han så ikke betale husleje, varme, el osv.?
Han skulle skamme sig!

Se efter at få ham smidt ud snarest muligt.
Med venlig hilsen
Bodil.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 12:39

Enig -ud med dengsedrengen. Print eventuelt disse indlæg ud og giv dem til
ham...

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9gn4jj$2af$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> > Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
> >
> > Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> > 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> > udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> > logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> > urimeligt.
> > Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> > da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> > at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> > hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> > selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> > Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> > stakkels dreng.
> >
> > Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> > Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> > henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> > grænse for hvor tossegod man kan være?
> >
> > Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> > tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
> >
> > Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> > ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> > fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> > Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hej nærige stedfar.
> Du er overhovedet ikke nærig, men din stedsøn
> udnytter jer, er faktisk ikke så lidt af en snylteplante.
>
> Hvad ville der ske, hvis han havde sit eget værelse/lejlighed?
> Skulle han så ikke betale husleje, varme, el osv.?
> Han skulle skamme sig!
>
> Se efter at få ham smidt ud snarest muligt.
> Med venlig hilsen
> Bodil.
>

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 19-06-01 13:54

Hej

Det er en svær ting at tage hul på, men min mening er: BETAL - din uvorne knægt, har meget svært ved at forstå at din kone ikke kan se det og men man gør sine unger (om det ens egne eller ikke) en kæmpe bjørnetjeneste ikke at lære dem at alting koster. Og kan han ikke forstå det burde du be ham om at flytte han er jo gammel nok til at flytte. For hvor kan han gå hen og leve for 1500 om mdr.
Vis du din kone kommentarene for os der godt kan forstå dig, måske vågner hun op.
held og lykke du har brug for det

hjr

Kommentar
Fra : Stedfaderen

Dato : 19-06-01 14:01

Hej Venner!!

Det var lidt af en svada, men I har sgu ret allesammen.

Jeg trængte bare lige til at få bekræftet at jeg ikke er helt galt på den!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 20:16

"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> wrote in message
news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
klip
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>

se f.eks. på
http://www.fi.dk/nyhedsbrev/071200/index6.html
og sæt dig så ned med din kone og regn ud, hvad han egentlig koster..
spørg så konen om hun tror på sigt lærer at styre en økonomi, når han nu kan
leve på nas..oven i købet utaknemmeilg nas?
"Lej" ham et værelse på realistiske vilkår og se, om han kan klare sig på de
"håndører" han har tilbage, sådan bliver livet nemlig fremover, når I
endelig får taget jer sammen til at få vappet ham ud af reden..

Hilsen Millie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 20:47

Ja, jeg må give mit besyv med og er enig. Man gør da kun ungerne en
bjørnetjeneste ved de ikke skal betale kostpenge, de får et chok når de en
gang flytter hjemmefra og finder ud af først der, hvor dyrt det er.

Prøv også at indrage ham i samtalen sammen med din kone, se om han ikke
alligevel kan forstå hvis man virkelig skærer det ud i pap, så kan han måske
også se I ikke mener det i en ond mening at han skal betale.

"Millie" <beks@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9go8ir$t4a$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> wrote in message
> news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> > Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
> >
> klip
> >
> > Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> > ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> > fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> > Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
> >
>
> se f.eks. på
> http://www.fi.dk/nyhedsbrev/071200/index6.html
> og sæt dig så ned med din kone og regn ud, hvad han egentlig koster..
> spørg så konen om hun tror på sigt lærer at styre en økonomi, når han nu
kan
> leve på nas..oven i købet utaknemmeilg nas?
> "Lej" ham et værelse på realistiske vilkår og se, om han kan klare sig på
de
> "håndører" han har tilbage, sådan bliver livet nemlig fremover, når I
> endelig får taget jer sammen til at få vappet ham ud af reden..
>
> Hilsen Millie
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 21:56

Hej Stedfar !

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor priviligeret din søn er !

Det beløb som han har til sig selv efter skat, svarer ganske godt til det
samme som vi har i husstanden ( 1 fuldtids + 1 pensionist ) efter skatten !

For det beløb, skal jeg finde penge til husleje, mad, tøj, 1 bil, 1
forbrugslån og 1 4 mdr. gammel baby, med hvad det betyder af bleer og tøj !

Så jeg syntes bestemt ikke at Du er urimelig. Snarere klog !

Med hensyn til sønnens ferie, så undrer det mig at han med det store
overskud ikke har sparet mere op til den ! Men fortæl ham, at han kan finde
rabatmærker på både vandrehjem, benzinstationer og hoteller, som kan skaffe
ham endda gode rabatter på de fleste ting !!!

Held og lykke !

PS. Det nu ledige og vellønnede job ! Hvor var det

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 07:27

Hej

zarh skrev i meddelelsen <9goakr$a8i$1@news.inet.tele.dk>...
>Prøv også at indrage ham i samtalen sammen med din kone, se om han ikke
>alligevel kan forstå hvis man virkelig skærer det ud i pap, så kan han
måske
>også se I ikke mener det i en ond mening at han skal betale.
>

Min fætter blev i sin tid også "tvunget" til at betale hjemme - men han mor
sparede i al hemmelighed pengene op. Dem fik han, da han skulle flytte
hjemmefra - og hvem var så glad. Han ville garanteret ikke have sparet dem
op selv.

Helle

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 20-06-01 08:47

Hej Helle

Det er selvfølgelig også en god løsning, men lærer han så meget af det, jeg ville da også ønske at når jeg har betalt min huslje igennem et år at jeg kunne få pengene retur som gave........... øh holder den hvis det er et spørgsmål om at lære, jeg kunne gå med til at en del af pengene kunne gemmes, men skulle bruges til f.eks. indbetaling til en lejlighed eller noget andet fornuftigt, men du har ret det er en smuk tanke

hjr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 21:12

Han har det godt..din stedsøn!

Da jeg i sin tid boede hjemme..dvs. sidst i 80'erne, tjente jeg 2100 kr pr
måned, og betalte 500 til min mor!

Min lillebror som pt er 20 år, har en indtægt på ca 9000 kr pr måned. Han
betaler 1500 kr i husleje.
Udover det, er han med til at 'bidrage' til kosten..., og rundt regnet, vil
jeg tro, at han har ca. 4000 til sig selv om måneden, når alle hans udgifter
er betalt.
Vil lige indskyde, at han betaler sin del, på fastnet telefon..dvs....de får
en specifikeret regning, og han betaler sine opkald *S*
Han har, selvom han bor hjemme, 'pligter'..min mor 'forkæler' ham ikke....og
han 'udnytter' hende ikke *S*

En kendsgerning er...man kan ikke bo gratis nogen steder, og man skal slet
ikke 'udnytte' sine forældre *S*

Mvh. Ulla

> > "Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> wrote in message
> > news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> > > Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
> > >
> > klip
> > >
> > > Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> > > ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk,
hvad
> > > fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> > > Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.

Kommentar
Fra : Stedfaderen

Dato : 20-06-01 12:02

Tja... Hvad skal jeg efterhånden sige??

Jeg skulle vist være kommet med dette indlæg for længe siden
- Om ikke andet, så er jeg da blevet klogere.

Stedfaderen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 18:43

Kære far!

Kommer også til at give mit besyv med. Om du er far eller stedfar til den unge mand har for mig ingen betydning.

Naturligvis er det rimelig at han betaler husleje selv om han er ude og rejse. Hvor kan man ellers bo og så vælge og have en bopæl som der ikke skal betales for.

Det er nu han skal have lært, at det koster mange penge at leve. Han vil få det fandens svært siden hen, hvis I bøjer jer nu. Så han må ud hjemmefra og lære at klare sig selv - jo før jo bedre.

Og mor må holde sin bløde plet for sønnen i ave. Hun får masser af mulighed for at træde til med lidt ekstra godt siden hen. Vil hun sin søn det bedste, så bøjer hun sig ikke nu, for så vil han msåke i tide og utide komme for at få penge.

Så far du må først have en god snak med mor, - tror det er vigtig at I står sammen og meddeler ham, at han skal betale huslejen.

Held og lykke med det
Alice

http://sorthvid.subnet.dk/

Stedfaderen <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hilsen
>
> Den nærige stedfar.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 22:02

Hej Stedfar
Tja - jeg kan jo ikke lige lade være med at spørge, om der er flere ledige
værelser hos jer til den husleje?
Da jeg boede hjemme hos mine forældre og begyndte at tjene penge selv skulle
jeg lægge 1/4 af min løn hjemme. Det gad jeg ikke (!!!) og valgte at flytte
i egen lejlighed. Behøver jeg fortælle at det var en dårlig forretning?
vh. Dan

Stedfaderen <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hilsen
>
> Den nærige stedfar.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Stedfaderen

Dato : 21-06-01 08:49

Tak for svaret doc.

Der har godt nok været mange indlæg på dette spørgsmål, og ikke én har holdt med med min søn

Mvh Stedfaderen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 09:37

Nej, jeg synes ikke du er nærig! Men var det ikke en idé sammen med drengen
og din kone, at lave et realistisk regnestykke på, hvad det ville koste,
hvis han boede på f.eks. klubværelse, og så sæt differencen mellem de 1500
kroner og det realistiske beløb ind på en boligopsparing til ham.
Han har tilsyneladende ikke lært at spare op, når han med det store
rådighedsbeløb kun har 9000 kroner til lommepenge i ferien. Din kone må da
kunne forstå, at hun gør ham en bjørnetjeneste, ved at "hjælpe" ham med en
billig husleje.
line

"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hilsen
>
> Den nærige stedfar.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 10:28

"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...

De der 1500 dækker vel ikke engang det han spiser?

Hvad med at lære ham om livets realiteter. Del alle jeres udgifter med
at bo og spise op i 3 lige store dele i et regneark og vis ham hvad
han reelt koster. Jeg vil æde min gamle hat på at hans 1500 ikke
rækker langt i det regnskab.

Jeg er enig med alle dem der siger at hans mor gør ham en
bjørnetjeneste.

Hilsen
Tomas O.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-01 11:05

Rigtig fin løsning!

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

"Helle" <hl@woiremose.dk> wrote in message
news:9gpfpl$h3k$1@news.inet.tele.dk...

> Min fætter blev i sin tid også "tvunget" til at betale hjemme - men han
mor
> sparede i al hemmelighed pengene op. Dem fik han, da han skulle flytte
> hjemmefra - og hvem var så glad. Han ville garanteret ikke have sparet dem
> op selv.
>
> Helle
>