/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
firewalls.
Fra : ib2650
Vist : 495 gange
120 point
Dato : 19-12-04 15:48

hej og god søndag. :
et lile spørgsmål :
efter opgradering til sp. 2. hvilken firewall anbefales der . tidl. havd e jeg sygate men pt. windovs egen
hvad er jeres mening fordele og ulemper?

hilsen ib.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 130 point
Dato : 19-12-04 15:57

Giv den indbyggede en chance.
Hvis Microsoft ikke får den ordentligt opdateret senere kan man jo deaktivere den og vælge en købeversion, som passer til den antivirus software man anvender.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 19-12-04 16:01

Jek kører med Symantec - den virker både ind og ud af computeren. Windows egen firewall virker kun ind, så derfor er den ikke sikker nok.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 19-12-04 16:20

Nu er der jo nogen, der får røde knopper, når de ser navnet TDC, men min erfaring med TDC's Webspeed Sikerhedspakke med Antivirus og Firewall er, at den tager det hele og virker meget sikker. Koster 10.00 kr. pr. måned. (Jeg er ikke ansat hos TDC)
Men der er måske nogen med andre erfaringer.
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 19-12-04 16:30

Jeg bruger med stor tilfredshed Zonealarm, kan frit hentes på zonelabs.com

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 19-12-04 16:59

hej igen :
jeg håber de der svarer har selvfølgelig har sp. 2 inst. hvis ikke er det jo ikke sikkert svaret er korrekt.
for en skyld jeg bruger xp,. pro. sp.2 samt office 2003 amd 2800 1400 mb. ram ie 6.0 fuld opdateret
det var måske lidt kort det jeg spurgte om før så jeg asmider 100 point mere ud på det rette svar. ps. det er ikke p.g.a spam jeg spørger det fjernes aut. med mit incredimail premium uden problemos.

hilsen ib.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-04 17:24

Som "Finseth" skriver er Zonealarm et godt bud, den sidste nye (gratis) version er tilpasset XP SP2, Og det er Gratis! Og det er gratis, Oléééé, Olé, Olé, Olé´! 96-)

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 19-12-04 19:25

Hej Ib.

"Selvfølgelig" har jeg SP2 installeret på min XP Home.

Ved en firewall skal du koncentrere dig om, om den nu virker begge veje. Beklageligvis ved jeg ikke, hvor du ser det; men XP's firewall virker kun een vej - Symantec og Zonealarm begge veje. Der er sikkert flere, der virker begge veje; men det må andre svare på.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 19-12-04 19:48

Jeg ville være lidt betænkelig ved at bruge den indbyggede firewall, og vente på en opdatering.
Selv bruger jeg symantecs gratis-til-hjemmebrug firewall, der sender besked om opdatering, avast antivirus, og ad-aware, der knalder spyware. IE6 blir tømt for cookies og tempfiler hver dag, og jeg har aldrig haft en virus. Det er vist at gå både med livrem og seler - og slips. SP2 venter jeg med til børnesygdommene er kureret.

Godkendelse af svar
Fra : ib2650

Dato : 20-12-04 16:39

Tak for svaret BjarneD.

det var jo ikke helt hvad jeg forventede men hvad jeg må se hvad tiden bringer have a nice day
ib

det burde være en god skik at få lukke sine spørgsmål så dervfor acc.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-12-04 17:30

Hej "ib2650" jeg kan se du accepteret svaret med at give den indbyggede firewall en chance. God fornøjelse, jeg venter spændt på hvor længe vi ser et spørgsmål fra dig som ligner dette "Hjælp jeg har fået virus og en trojan, min puter opfører sig mærkeligt". Windows' indbyggede firewall er falsk tryghed, så fik du den. Men glem ikke at købe Kleenex, du vil nok komme til at græde en del over tabte data i fremtiden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-12-04 17:58

Brassovitski, det er da pragtfuldt, at du ved så meget, at du med sikkerhed kan forudsige fremtiden.