/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Amiga 600 til Pc??????
Fra : yearhouse
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 19-12-04 13:23

Hér i familien havde vi i "gamle dage" en Amiga 600. Nu har vi i hundredvis af gamle retro-spil som vi kunne tænke os at genopleve. Jeg har hørt en fugl synge om,
vi få dem til at køre på vores Pc´er.??????
Jeg har 1,4 gH og 264 mb ram....og så kører jeg XP-home.

"Nostalgi-familien" håber i vil skrive det på "dansk" da vi ikke er de store "nørder"

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-04 13:29

du skal bruge et program der hedder amiga emulator

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 13:30
Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 19-12-04 14:29

Tak for svaret rotw.....

Så vil jeg prøve at kigge efter gamle spil, hvis de stadig eksisterer, rundt omkring

Glædelig jul
TOM

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-12-04 15:52

Øv ...rotw

Nu troede jeg lige jeg havde det.

Men når jeg starter winUAE, beder den om kickstart, SELVOM jeg har fået den. Der kommer blot en skærm frem, der hedder winUAE properties.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 18:25

skal lige ned og handle skriver senere

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 20:06

emulatoren går i ged ardejder på det

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-12-04 20:41

Meget pænt af dig, Rotw...........Jeg har simpelthen opgivet. Jeg har downloadet denne kickstart 1.3.rar..........men aner ikke hvad jeg skal gøre mere....eller rettere sagt: Hvad jeg skal gøre med den. WinUAE kalder i hvert fald på den.

Træls med den ged....Det er vel ikke en juleBUK?

Venter med spænding

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 11:24

vælg menu ROM rom setting her skal kikstarte 2,0 lægges ind (boot rom)
2 vælg quickstart /disk drive DF0 (spildisk1) DF1 (spildisk2)
start (det tager ca. lige så lang tid som igamle dage at loade) (numlocktasterne) 5 = fire 2ned 4 venstre 6højre 8op

http://cpc464.back2roots.org/page04.htm

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-12-04 12:51

Jeg tror der er noget galt her, men trods alt:...livet går videre.
Når jeg prøver at åbne win UAE, kommer der straks en meddelse om, at den vil have denne kickstart.
Det næste billede, hvor jeg skal lægge den ind....mangler jeg nok evner?
Hvordan skal jeg lægge den ind?....har prøvet at skrive filnavnet, men uden held.
Kan den være forkert?....Den hedder kickstart 2.0.ran

men ellers tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 13:16

i menu ROM tryk på ... så åbner der et vindue "select amiga rom file" find placeringen af rom filen dobklik på "kik20.rom" filen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 13:16
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-12-04 13:39

så langt kommer jeg slet ikke i menuerne.
Jeg tror jeg vil prøve fra starten, og slette alt det gamle.
tror ikke den vil acceptere sådan en .ran halløj

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-12-04 14:09

Sorry...........de hedder .rar-filer.........Jeg kan ikke håndtere dem.
Jeg ser at winUAE også kan hentes som .rar

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-12-04 14:10

Sorry...........de hedder .rar-filer.........Jeg kan ikke håndtere dem.
Jeg ser at winUAE også kan hentes som .rar

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 23:03
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 23:26

i WinUAE Properties (er der til venstre et stamtræ under hardware er der en box der hedder ROM klik på denne.
så står der til højre ROM serrings under står der Boot ROM file
helt til højre er der en fikantet box ... klik på denne. nu kommer der en nu box Select an amiga rom file
nu finder du det sted hvor du har lagt kikstart2,0 klik på kikstart2,0.rar vælg den fil der hedder .ROM tryk Åben nu er du tilbage i (Select an amiga rom fil )

Ude i stamtræet er der en grøn pil (Quickstart) tryk på denne
hardware configuration
model : vælg amiga 600
Configuratio: Vælg Basis non-expanded configuratio

Host Configuration
Configuration : Vælg Host\fullscreen (800x600).uae

Disk Driver
Disk driver DF0: tryk på select disk image (nu skal du finde det sted dit spil (disk 1)ligger klik på spillet tryk åbn)
er der 2 disk
Disk driver DF1 tryk på select disk image (nu skal du finde det sted dit spil disk 2 ligger klik på spillet tryk åbn)

Tryk på start knappen i bunden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 23:31

Another method to quickly search for an Amiga game is to enter the game title and the word "ADF" in Google Search.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-12-04 14:42

Ohh, hvor er jeg glad for vejledningen.
Jeg er da osse kommet så langt, at jeg får den velkendte skærm frem med Amiga-disketten.
Der sker bare intet, når jeg sætter en diskette i....øv.....Så har fået lidt flere grå hår