/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorlampe Lyser/Blinker
Fra : Bragesvej
Vist : 5299 gange
50 point
Dato : 19-12-04 11:33

Bilen:

Opel Astra 1,4i 1995
150000 Km

Bilen køre perfekt indtil lørdag morgen, hvor jeg vil starte den,
da starter den meget besværligt(Som om den er løbet tør for strøm), motor lampen lyser/Blinker
men i gang kommer den, og starter perfekt 3 gange i rap.

Kan det være batteriet den er gal med, og hvis det er det, får det så motorlampen til at lyse?

Toppakning og generator er skiftet inde for de sidste 2 år.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-04 11:56

Motorlampe der lyser, plejer i min bette pug at betyde bøvl med laderen. På nogle gamle biler kan jeg huske det også kunne være olien. Kig da lige i din instruktionsbog - den må fortælle dig et eller andet!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-04 11:57

Batteriet har jeg ikke været ude for giver lysende lampe - mit gæt generator der enten hænger i kullene eller er blevet træls igen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-04 12:00

Nu skriver du motorlampe.
Er det ladelampe/tændingslampe eller er det olielampen.

Har du kørt i bilen siden, og er der stadig strøm på batteriet?
Hvis ladelampe lyser, kan det være en sprunget kilerem, men så bliver motoren for varm med det samme.
Det kan også være generatoren der er gået i stykker, evt. kullene der er slidt op.

Hvis det er olielampen, er det fordi der ikke er nok motorolie på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-12-04 12:40

Det er lampen der er gul med billedet af en motor og et lyn i.
Jeg kørte i den i går, og da den kom i gang gik lampen ud og den kørte perfekt og kun sagtens starte bagefter.
når den ikke ville starte blinker lampen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-04 12:53

Prøv at tjekke forbindelserne på batterikablerne og stelforbindelsen.
For når lampen slukker når du kører, lader den godt nok, men forbindelsen til starteren kan ske at være dårlig.
mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-12-04 12:54

Dova det er jo ikke lade/batteri lampen der lyser, det er motor lampen der lyser.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-12-04 13:11

Elektronikken har måske været uden for et mindre strømsvigt, og der kan være gået "mavepine" i noget software. At lampen lyser kan være et tegn på, at softwaren skal 0-stilles.
Jeg har selv kørt adskillege Opel modeller, og det var ikke unormalt at der var problemer, især i vinterperioden. En smut ind til forhandleren, det tager kun 1 minut, og jeg har aldrig betalt for disse 0-stillinger.
/PG

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-12-04 13:22

Den person der har skiftet generatoren. Har nok glemt kontakt fedt. I stikket. Den er nok irret.
MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-04 13:26

Ja, men hvis der er et lyn, har det noget med strøm/evt kortslutning at gøre.
mvh dova

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-12-04 13:29

Hvis det var en kortslutning vil der være en sikring der vil brænder over eller der vil udvikles røg fra motor rummet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-12-04 13:46

Ja, den nu afhentet af Falck, bilen har haft problemer med radioen, den har larmet i radioen´s højtalere og måske en kortslutning? men sikringen der til fejler intet, men jeg får svar fra min lokale mekaniker i morgen, så vi må se.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-12-04 16:33

Prøv at tage pluskablet af batteriet i ca. et par minutter. Det har hjulpet mig flere gange.
alimak

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 19-12-04 22:58

hvis motorlampen blinker er det din startspærre
hilsen opel mekker

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-12-04 00:55

Tak for svaret dova. Det var radioen der var igang med at kortslutte og sendte fejlstrøm ud i systemet.