/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
brandtov
Fra : hovsada
Vist : 4209 gange
100 point
Dato : 19-12-04 11:32

Hvor købes evt brugt tovværk eller specielt brand -tov i Kbh omr (N) ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 11:44

de har for et lille stykke tid siden haft det i netto kan være der er nogle tilbage i den lokale

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 19-12-04 11:47

det er ikke til at opdrive her i nærheden er forsøgt -men tak

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 19-12-04 11:48

hvis nogen ved hvor netto stadig har det er jeg meget interesseret

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 11:54
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 11:56

mener det der var i netto kun var til max første sal

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 19-12-04 12:13

Prøver at kontakte Arsima i morgen- måske det jeg søger - du får besked ! TAK

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 12:18

det er sikkert ikke billigt da det skal være godkendt

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-12-04 13:19

Jeg købte i 1990:
"Parat Redningsline"
Producent: Parat A/S - 6375 Hovdennakken, Norway
Tlf. 072/41110 Fax 41180

20 meter med seletøj.
Heldigvis har det aldrig været i brug, men ligger altid i bagagen !
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-12-04 13:21

.. Jeg fandt lige en produktbeskrivelse:
http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/modum/subdet10.htm
/PG

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 19-12-04 18:03

Hej Guild ! har været inde og titte lidt på siden ...19m koster over 2000 norske kr- rimeligt dyrt da det er en gave , men jeg overvejer ! Tak for linket !

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-12-04 09:09

Øøøh hvorfor skal det være brugt? Tov kan du købe i rullevis i butikker, der sælger skibs- og bådudstyr.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 20-12-04 10:12

pbp_et------ Det SKAL ikke være brugt, men et specielt redningstov er dyrt-derfor !

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-12-04 17:16

Hvad specielt skal der være ved tovet? Hvis det er ét, man vil have liggende ved et førstesalsvindue til at kravle ned af ved brand, kan man da bare binde knuder på i passende afstand. Og hvis det skal kunne tåle brand, så tåler hænder og inderlår vistnok ikke at komme i nærkontakt med det ved den temperatur!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 20-12-04 22:15

Ok altså det er til min søn som bor på 5.---køkkentrappe og hovedtrappe er i samme ende af lejligheden (ikke særligt betryggende !) har selv overvejet formålet med specialreb, så jeg undersøger mulighederne og lytter gerne til råd TAK !

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-12-04 23:29

>hovsada
Jeg mener jeg betalte 200-300 kroner for mit "hotel-kit" igennem et rejse-bureau. Nu taler du om en permanent installation .. det gør det hele meget lettere .. og jeg forstår dine "bekymringer" !

Køb en stårwire 7-10 mm plastikbehandlet (5 sal er vel 15-20 meter). Monter i murværket (indendørs), oprul som en brandslange. Ved oprulningen skal også opbevares seletøj til x antal personer. Svært at forklare, men teknikken er den samme som rapelling.

Dobbelt sikring: Lav systemet både til gård og gade !

/PG, som har oplevet at "lokummet" brænder !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-12-04 01:09

Guild- jeg går ud fra du mener rapelling-seletøj er det ikke ret dyrt ?(giv mig nu ikke dårlig samvittighed fordi jeg snakker penge )

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-12-04 01:41

>hovsada
Nej .. Rapelling-seletøj kan du/I egentlig selv lave !!
Det kræver nogle meter GODT reb, kendskab til knob (knuder) og et par metal-karabinhager (sejlsport) .. og det vigtigste: Hvordan, hvorledes systemet bruges !!

Eksempelvis kan du/I med samme materialer komme fra gård (fortov) TIL 5. sal ved EGEN hjælp .. kun et spørgsmål om rigtige materialer, rigning og teknik !

/PG