/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maling og Tun....
Fra : nrg_og_ciao
Vist : 493 gange
150 point
Dato : 19-12-04 01:23

Hej

På min NRG er forskærmen, og gitteret i fronten lavet af noget carbon-look. Kan man male det?

Jeg har fået at vide at det er en meget god krumtap der sidder i en NRG, og at den godt kan holde til f.eks. Polini Sport, men kan den holde til noget vildere tun, som f.eks. Polini Corsa eller Malossi MHR Replica, eller skal jeg så have racerkrumtap i?

MVH Lasse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-12-04 01:32

Ja den kan godt holde til det.
Du kan få en automaler til at male det, men det bliver nok ikke ligesom dem du har set, da de er lavet på fabrikken.
Men ellers kan du selv lave noget der ligner, hvis du har et plastnet, eller dækker af med malertape. Der er også spraymalinger der giver andre effekter, feks. guldglimmer mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nrg_og_ciao

Dato : 19-12-04 01:45

Den kan da ikke holde til særligt mange kilometer så eller hvad, og skal der så skiftes lejer og rem?

Yder de to cylindre ikke ca. det samme med hensyn til hk, topfart og optræk?

Hvilken udstødning er god at bruge til. Jeg har selv tænkt på TP Nardo og Gianelli NRX, men hvad synes du?

Og til sidst hvad vil den ca. komme til at køre?

MVH Lasse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-04 13:23

Du skal nok regne med at skifte lejer ved ca 7000km.
Din krumtap vil kunne holde til Polini sport, også corsa´en men knap så godt til MHR. krumtappen bør nok skiftes ved MHR som jo er en hyper racing cylinder der yder lidt flere heste og omdr. og derved mere pres og slid på lejerne.

Til Polini Corsa findes der en meget god udst. der er designet til netop den cylinder. -Polini ForRace 3-
Til Polini Sport ville jeg vælge nardo´en for at få en god ydelse.. behold din tp powered hvis du ikke vil have politiet efter dig.
Til MHR findes der flere at vælge imellem. fx Bidalot C16 eller efterfølgeren Bidalot S2, Nardo´en vil også gå okay til MHR.
Polinièrne er de mest slidstærke cylindre. Polini Evolution er mere vild og den hurtigste.
Ved Polini sport og corsa kan du beholde din 17,5mm karburator og din nuværende udstødning og vil køre 90 km/t.
Sætter du nardoen på corsa kommer du måske op til de 100km/t...
Ved EVO og MHR skal du helt klart skifte udstødning, og karburator. 21-25mm, og så kører du omkring 120 km/t.
..
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-12-04 22:57

Ahh Palle...

Du skal smide et sæt nye lejer i din krumtap samtidigt med at du skifter cylinderen... Jeg ville skifte til racer når vi snakker corsa/mhr rep.

Corsa og MHR Rep. kitne ligger i samme klasse, og er stort set identiske (portmap).

I øvrigt kan jeg ikke anbefale ForRace potten, den larmer sindsygt meget, ikke engang den dejlige brumme larm, men en skrigende irriterende lyd...

Yasuni Z eller Yasuni R er perfekt til Polini Sport (eller malossi sport for den sags skyld) og Yasuni C16 til Corsa/MHR Rep.