/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Regning efter et halvt år?
Fra : CamiO
Vist : 915 gange
20 point
Dato : 13-08-02 17:43

I december måned sidste år modtog jeg en kreditnota fra TeleDanmark fordi jeg havde betalt for meget på min internet regning. Kort derefter modtog jeg en check med det beløb jeg skulle have tilbage (ca. 1000 kr.). Jeg ringede til TeleDanmark for at tjekke om det nu også var helt korrekt og det var det.
Nu, over et halvt år senere, har jeg modtaget en regning fra TDC Internet på det samme beløb. De vil have pengene tilbage. Begrundelse: de har ryddet op i deres papir og arkiver!
Er der nogen tidsbestemmelse for hvor lang tid der må gå til man modtager en regning?
Kan og må de komme og kræve penge tilbage efter mere end et halvt år?

Mvh

Cami

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 13-08-02 18:10

Grænsen går ved 5 år før en regning forældes.

Men hvis jeg var dig ville jeg nu tage en snak med dem og spørge dem om i pæne vendinger selvfølgelig om de stadigvæk fastholder det med deres regning.

Hvis svaret er ja, ville jeg straks kontakte forbrugerklagenævnet og bede dem køre en sag for dig. Og da beløbsgrænsen er over 500 kroner, er der ingen problemer i det.

De kan kontaktes på :

http://www.fs.dk

klik på forbrugerklagenævnet

På deres hjemmeside står der b.la :

---------------------------
Teleområdet
Som ved alle andre klager skal der først reklameres til teleselskabet. Hvis en telefonisk henvendelse til teleselskabet ikke giver noget resultat, bør man klage skriftlig, bl.a. for at sikre bevis for, at du har klaget inden rimelig tid efter, at du har eller burde have konstateret det forhold, som du er utilfreds med.

Hvis teleselskabet fortsat afviser klagen, kan du herefter klage til enten Forbrugerklagenævnet eller Telestyrelsen.
-------------------------------------------

sådan klager du :

http://www.fs.dk/klager/klagsaad.htm

Telestyrelsen :

http://www.tst.dk/

Her er en klagevejledning hos telestyrelsen :

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024617

Godkendelse af svar
Fra : CamiO

Dato : 13-08-02 19:44

Tak skal du have. Jeg vil starte med at ringe til Teleselskabet.

Mvh

Cami

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-08-02 21:49

god vind

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 11:48

CamiO <CamiO.news@kandu.dk> skrev:
>I december måned sidste år modtog
>jeg en kreditnota fra TeleDanmark
>fordi jeg havde betalt for meget på
>min internet regning. Kort derefter
>modtog jeg en check med det beløb
>jeg skulle have tilbage (ca. 1000
>kr.). Jeg ringede til TeleDanmark
>for at tjekke om det nu også var helt
>korrekt og det var det.
>Nu, over et halvt år senere, har
>jeg modtaget en regning fra TDC
>Internet på det samme beløb. De vil
>have pengene tilbage. Begrundelse:
>de har ryddet op i deres papir og arkiver!
>Er der nogen tidsbestemmelse for
>hvor lang tid der må gå til man
>modtager en regning?
>Kan og må de komme og kræve penge
>tilbage efter mere end et halvt år?
>
>Mvh
>
>Cami
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"

Såfremt det kan dokumeteres at TDC har et krav hos dig, kan de
fremsende en regning. Dette gælder også selvom de tidligere har
fremsendt en check.

Henrik

Kommentar
Fra : CamiO

Dato : 21-08-02 08:16

Hej Henrik

Ja, det har jeg efterhånden fundet ud af. Selvom det ikke synes retfærdigt at modtage en regning over et halvt år efter. Det er ret surt.

Camilla

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 10:48

On 16 Aug 2002 10:47:59 GMT, Henrik H <hansehen@mail.tele.dk> wrote:

>Såfremt det kan dokumeteres at TDC har et krav hos dig, kan de
>fremsende en regning. Dette gælder også selvom de tidligere har
>fremsendt en check.

Normalt forældes den slags krav efter fem år, jf. 1908-loven. I
tilfælde af at denne lov ikke dækker, forældes kravet efter 20 år.

Med venlig hilsen Sven.

"Creation as literally depicted in Genesis is indeed supported by
faith and needs to be, since it is not supported by anything else.
Evolution, on the other hand, is supported by evidence."
(Richard Dawkins)