/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
lav, skriv og gem
Fra : Angband
Vist : 650 gange
90 point
Dato : 18-12-04 18:42

hey
Jeg vil gerne vide hvordan man laver en fil med php, skriver i den og gemmer den.
Jeg vil også gerne vide hvordan man åbner en fil med php skrive i den og gemme den...

/Ang

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 18-12-04 18:47

Højreklik på filen og vælg "rediger". Vælg evt. herefter notesblok som det program som skal åbne filen. Når du skal gemme den vælger du "gem" i notesblok.

mvh

Accepteret svar
Fra : Hended

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-04 19:52

Kode
<?PHP
$tekst = "teskten der skal skrives";
$filen = "test.txt";

/*Her bliver filen skrevet*/

$fp = fopen($filen, "w+"); // w+ betyder at den sletter nuværende indhold/opretter en ny
$skriv = fwrite($fp, $tekst);
$luk = fclose($fp);

/* Saadan skriver man i en fil!*/

/* Sådan her åbner du en fil /*

$filen = "test.txt";

$fp = fopen($filen, "a+");
$indhold = fgets($fp, filesize($filen)); // melder fejl hvis filen ikke eksistere
$luk = fclose($fp);

echo "Indholdet af: " . $filen;
echo "<br><br>" . $indhold;

/* Sådan virker det!*/

?>

Håber det var svar nok

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 18-12-04 19:56

Ups!

/* Sådan her åbner du en fil /*

skal være:

/* Sådan her åbner du en fil */

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 18-12-04 20:24

hended> lyder meget rigtigt... tror desværre at jeg imorgen får brug får lidt mere uddybning, men ser lige hvor meget jeg når og holder tråden åben

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 30-12-04 17:07

Og så er det tid til at du kigger ind på php.nets fremragende dokumentationssite. Det er her: http://dk.php.net/manual/da/php. Oplysninger om fopen er fx her: http://dk.php.net/manual/da/php/function.fopen.php.
Mvh
Jeppe

Godkendelse af svar
Fra : Angband

Dato : 30-12-04 18:02

Tak for svaret Hended.