/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fejl under opstart
Fra : ivanovic1
Vist : 2285 gange
100 point
Dato : 18-12-04 18:35

Hej Alle,

Når jeg starter windows kommer denne besked.

Fejl under indlæsning af cmicnfg.cpl
Det angående modul blev ikke fundet

Hvad skal jeg gøre for at løse dette problem??

Problemmet skete da jeg afinstallerede noget som havde med lyd at gøre.

Ivanovic1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 18:56

hvis windows ikke ligefrem kræver den og laver ballade så ignorer det - men det skriver du jo ikke noget om.
Kører alt ellers som det skal ???????

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 18-12-04 18:57

1. Klik på start -> kør og skriv REGEDIT -> klik OK

I venstre side af skærbilledet finder du nøglen (mappen)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\Flags

2. I højre side finder du cmicnfg.cpl, højreklikker på denne og vælger slet.

Stadig problemer:

Følg pkt 1) Klik på REDIGER og SØG. Skriv cmicnfg.cpl, sæt flueben i alle rubrikkerne - undtagen "søg hele strenge" og klik på "søg næste"

Slet alle forekomster af cmicnfg.cpl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 19:19

Det er kontrolpanelet til dit lydkort! Du kan jo prøve at geninstallere lydkort driveren!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-04 19:36

HOV spis lige brød til!
Inden du gør som acronym skriver, så lav lige en backup af din registrerings database, så du kan genoprette hvis det går helt galt, ellers kan du i værste fald, blive nød til at omformatere og geninstallere hele herligheden.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 20:23

som tedd

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-12-04 14:00

Hej alle,

Jeg har installeret lydkort driveren igen men der er bøvl, og nu kan jeg heller ikke komme på nettet mere.

Er der nogen der kan hjælpe så jeg ikke behøver at geninstallere.

Mvh. Ivanovic

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-12-04 14:02

Hej Alle,

Når jeg skriver at der er bøvl er det ikke med lyden.

I går var jeg på nettet i et par timer og lige pludselig kunne den ikke gå på nettet.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-12-04 14:24

Hej der er ikke bøvl med nettet.

Det eneste problem er at beskeden dukker op når jeg starter windows.

Hvis nogen ved hvad jeg skal gøre for at dette ikke sker må i meget gerne hjælpe.

Ivanovic1

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-12-04 14:31

Kan jeg ikke hente en fil eller lave en fil, og så smide den ind et eller andet sted, så beskeden ikke dukker op når windows starter.

Ivanovic

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-04 15:51

Prøv i første omgang, om du kan gå på nettet i fejlsikret tilstand.

Den fejlsikre tilstand er en god måde, hvormed du kan prøve at genvinde kontrollen over din maskine.
Her er det også muligt at scanne for virus og spy, og det er langt nemmere at slippe af med det i den tilstand.
For der er et eller andet som driller dig. - Gå ind i msconfig og deaktivere noget af det du ikke har nøde at starte op ved opstart. - Måske kan du her isolere nogle af de problemer du har.

Du skal nok lave en hijack log og sende til arlet eller spywarefri for at konstantere du har snavset PC'en til!

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-03-05 17:42

Tak for svaret severino.