/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ZoneAlarm og ingen net-adgang
Fra : gnilbo
Vist : 460 gange
250 point
Dato : 18-12-04 17:43

Hej!
Min nabo kan ikke komme på nettet. Jeg installerede ZoneAlarm efter at ZoneAlarm Pro var udløbet hos ham. Nu kan han ikke komme på nettet. Hans kone har VPN-adgang til firmaet, og det virker upåklageligt. Vi har afinstalleret ZoneAlarm igen, men der er stadig ingen netadgang. Imens vi havde ZoneAlarm sat til kom der en masse ALERT, hvor der bl.a. stod noget om netbios.

Kan nogen hjælpe? Det drejer sig om en maskine med Windows 2000 og Norman Virusscanner.

Hilsen
Gnilbo

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 18-12-04 18:08

Har Í ikke blot stillet sikkerheden FOR højt, så alarmen ikke vil lade noget som helst gå igennem. Prøv et lavere niveau.

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 18-12-04 18:12

Det tror jeg ikke, og bemærk lige, at vi ikke kan komme på nettet, selvom ZoneAlarm er afinstalleret...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 19:21

Hvilket netforbindelse snakker vi om?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-12-04 01:38

Prøv at slette netværks forbindelsen i netværk, slet evt netkort og genstart og installer igen...

hvis det ikke virker så deaktiver evt Norman ... da den kan drille en del også.

D9N

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 19-12-04 16:12

hej ! Det drejer sig om en ADSL-forbindelse.
Det vil jeg prøve. Foreløbig tak.

Gnilbo

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 19-12-04 16:16

Men er det ikke underligt, at hun kan komme på VPN (adgang til firmaet hjemmefra), men explorer derimod virker ikke? Den kan ganske enkelt ikke åbne en web-side.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-12-04 17:31

nej det er ikke så underligt... det kan også være du skal bruge en fil jeg kan sende via mail til dig til at gendanne netværket med ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 20-12-04 14:22

du må gerne sende den på: obling@bank.dk
så vil jeg afprøve det i aften. Hvordan deaktiverer man Norman? Eller skal jeg afinstallere og bagefter reinstallere ?

Mange tak

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 250 point
Dato : 20-12-04 14:41

man kan afinstallere norman i kontrolpanelet under tilføj/fjern programmer

jeg har afsendt netgendannelses filen til din mail.

D9N

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 25-12-04 13:27

Tak for svaret D9N.