/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lørdags-hyggetråd!
Fra : arne.jakobsen
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 18-12-04 16:44

Det er jo efterhånden blevet en tradition, at jeg starter sådan en. Da jeg som sædvanligt synes at der også skal være mulighed for at være seriøs, kaster jeg følgende spørgsmål på banen:

EU's ministre har besluttet at indlede forhandlinger med Tyrkiet om optagelse i EU. Mere end 55% af danskerne siger nej.
Hvad siger du og hvorfor.

Men som sædvanligt er spørgsmålet frit til brug for os alle. God weekend. Arne

P.S.: Har I set at der er afstemning om dec. vittigheden?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 16:49

.. skal du ikke til at se håndbold ??
/PG

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 16:54

Jo for fanden, men er det ik' først i aften?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 16:58

NÅH: Norge - Ungarn på DR1 kl. 16:50 og Danmark - Rusland DR1 kl. 19:30

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-04 16:59

ka`I så smide de håndbold indlæg over i den rigtige tråd - HMPFFF

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 17:05

Du har ret mirit, men det var guild der begyndte. Gnæk.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 18-12-04 17:06

Hei arne.jakobse, Knæk knæk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 17:08

øhh holniels - knæk - håber du mener knæk og bræk så da

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 17:08

Håndboldtråden er her: http://www.kandu.dk/dk/spg/56172

Hej holniels. Har lige købt Faxeøl idag. 1 Liter for 10 Dkr. Hold kæft hvor er der mange jalouis Nordmænd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 17:11

holniels. Det hedder Gnæg, men jeg siger Gnæk. Hvor du har fået din Knæk ved jeg ikke. HæHæ og Gnæk.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 18-12-04 17:11

Håper du kløjs i det arne.jakobsen,eller får kvalme

Ja,sorry miritdk,et par stavefeil,retter det næste gang

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 17:22

Skal Tyrkiet med i EU?

Selvfølgelig skal de ikke det.
70 mill. mennesker der for en stor del er muslimer og med en kulturafgrund større end afstanden til månen.
Deres dårlige økonomi.
Deres måde at overtræde menneskerettighederne på.
Og meget mere.
Tyrkiet adskiller sig så meget, at det ikke hører hjemme i en Europæisk Union.

Lad os få en folkeafstemning om det!!!
EU er i det hele taget en af de ting hvor det gamle ordsprog passer fint: For mange kokke fordærver maden.

dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 17:26

dova - Jeg kan kun sige at jeg er 100% enig.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 18-12-04 17:27

Ved siden af det ,er det kun Istanbul der ligger i Europa,resten er i Asien

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 17:39

Jeg kan sagtens glemme at det drejer sig om en overvejende Muslimsk nation. Så vidt jeg ser det, er EU ikke nogen Kristen højborg. Men så længe Tyrkiet ikke blot tilnærmelsesvis nærmer sig Demokrati, har de intet at gøre i EU.
Selv den aftale der er indgået i den forløbne uge, omtaler en reel optagelse af Tyrkiet om 10-20 år. Og KUN hvis Tyrkiet viser at de kan ændre sig i retning af demokrati.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 17:49

HMMM skrev du hyggetråd arne ?????????????????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 17:59

Ja mirit, det gjorde jeg. men jeg skrev også at der var plads til seriøse kommentarer. Jeg synes også at disse seriøse kommentarer er hyggelige. At du åbenbart ikke er enig i det synspunkt, er jo dit problem. Kan du ikke lide min tråd, står det dig jo frit for at åbne en anden.
Der er jo ingen der tvinger dig til at deltage i denne tråd. VEL???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 18:24

Dova...... nøgtern og præcis som altid

Arne - rolig nu - en lille bitte bemærkning kan du vel overse - uden at der sidder en snert af en arrig arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 18:30

Selvfølgeligt mirit, men det var dig der skrev:
Citat
HMMM skrev du hyggetråd arne ????????????????????? (Sur smiley)

På trods af det politiske element, er det stadig en hyggetråd. Love & Kisses Arne

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 18-12-04 18:33

Hmm, det med Tyrkiets eventuelle indlemmelse i EU... den er svær, synes jeg. Jeg enig med Dova og Arne... men så alligevel, hvis de formår rent faktisk at skabe et demokratisk land, så er der vel ikke noget til hinder for at politikerne i EU kan få gennemtrumfet, at de kommer med i EU.
Men lad mig sige det sådan her... det er da pokkers også, at de har den lille stump jord på europæisk grund! Havde de ikke det, slap vi for at skulle have dem med. Og det synes jeg ville være aldeles herligt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 18:53

synes også alt det eu er svært - øv.

arne - smileyen var sur - det var jeg ikke *G*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 18:54

Hej Marie. Så er vi jo atter enige. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 18:57

Kære mirit. Du er for længst undskyldt. Jeg gider ikke bruge ret mange minutter på surhed. Det er livet squ for kort til.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 18:59

arne - det synes jeg jo lige akkurat du er mester i

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 19:02

mirit - uddyb din bem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 19:03

nej filene nej ........... og hygger mig imens *G*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-12-04 19:13

mirit - det hedder "fileme", men jeg tror godt at jeg ved hvad du mener. Men jeg er ikke kendt for at være sur, snarere tvært imod. Ellers havde jeg vel heller ikke lavet en hel række af lørdags-hyggetråde, og vittighedstråde???

At nogle små ½-hjerner, har forsøgt at ødelægge disse, er jo blot ærgerligt. Keep up the good spirit. AJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 19:17

keep selv up the good spirit
Og... for ikke at tråden her knækker så lader jeg dit indlæg være foriøvrigt

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-12-04 00:50

Udvidelsen har efterhånden taget fart, så lad dog ALLE komme "ind i varmen" .. det betyder blot at EU OGSÅ bliver en kønsløs enhed !

Kan UN blive enige ?
Kunne EFTA blive enige ?
Kan NATO blive enige ?
Er USA altid én enhed ?
Hvorfor eksisterer NORDEC ikke mere ?
Er vi enige i Danmark ? (Danmark og Grønland)
Eller bare Jylland vs, Sjælland ?
Burde Århusianerne egentlig være medlemmer af noget som helst ?
Norge og Sverige var vel egentlig dansk !
Hva' med roemarken i Estland, hvor vi fik Dannebrog i 1219 ?

Nej lad os lave en ny upperclass-club for alle der bor:
Nord for Gudenåen og syd for Limfjorden .. vi kan altid blive enige .. måske ?

/PG

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-12-04 10:14

Jeg diskuterer af princip ikke religion og politik, men derfor kan jeg godt sige: Kvæk!

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-12-04 10:18

Tak for svaret miritdk.