/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
2 ulykkesforsikringer.
Fra : nogoodbadguy
Vist : 1100 gange
50 point
Dato : 18-12-04 16:22

Hej, har lige et spørgsmål angående ullykkesforsikring hos Alka og Tryg.
Har igennem min fagforening tegnet en kollektiv fritids ullykkesforsikring med Alka, som dækker personskader i fritiden.
Og der ved siden af har jeg en fritids ulykkesforsikring med Tryg.
Har for en ugen siden modtaget erstatning fra Alka som er i orden.
Men Alka har lovet at sende papirer videre til Tryg, men det er ikke sket endnu, på trods af flere hendvendelser.
I princippet skal de jo bare komme nogle papirer i en kuvert, skrive afsender og modtager og sætte frimærke på.
-----------------------------------------------------------------------------------
Så er spørgsmålet hvor lang tid der bør gå inden de sender papirerne videre.
-----------------------------------------------------------------------------------
Har både ringet til Tryg Og Alka, med der sker bare ingenting.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-04 16:30

Kan du ikke sende dem videre selv, med henvisning til Alka ? så har du selv hånd i hanke med hvad der sker.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 16:41

Forstår ikke helt hvorfor det er Alka der skal sende de papirer.
Normalt indsender man selv skadesanmeldelse til begge selskaber som behandler sagen uafhængigt af hinanden.
Men der kan gå lang tid .
Kender en hvor erstatningen fra Alka (via fagforeningen)kom indenfor 3 uger, hvor det "private" selskab var et halvt år om at behandle den samme sag.

mvh dova

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 18-12-04 16:52

De har papirende, og de har hart LOVET det. Da jeg andmeldte skaden, til Alka Og Tryg sendte jeg papirende til Alka først, og jeg fik at vide at de nok skullle sende dem, ingen problem der.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 18-12-04 17:05

Ringer til Alka på mandag og siger de skal sende papirende til mig og så sender jeg dem selv videre til Tryg.
Hvis da de kan finde ud af at sende dem til den rigtige adresse.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-04 17:27

Så ved du også at det bliver gjort

//bentjuul og