/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fejlkode E2
Fra : 160663
Vist : 3731 gange
20 point
Dato : 18-12-04 15:57

Fejlkode E2 på bauknecht WA3773. Hvad kan jeg gøre

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-12-04 16:38

Har du set i medfølgende servicehefte, - nogle fejlkoder er til tider beskrevet.
mvh. Stilke

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-12-04 16:43
Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 18-12-04 20:15

Hej 160663

Du får lige hele smøren:

Fejlkoder til Bauknecht / Whirlpool / Philips vaskemaskiner.

E1 - Fejl på vandindløb ( Manglende vandindtag )
E2 - Fejl eller fejlmelding på Aquastop eller overløbssikring ( Maskinen er måske utæt internt )
E3 - Fejl på afløbspumpe ( Maskinen kan ikke komme af med vandet )
E4 - Fejl på varmelegeme ( Maskinen kan ikke varme )
E5 - Fejl på NTC-sensor ( Temperatur sensor defekt )

E6 - Fejl på motor (Over-opheder / Maskinen har måske forsøgt at centrifugere med vand i grundet forstoppelse.)

E6 - Fejl på Tachospole ( lille rund spole i enden af motoren, som sender besked til motorstyrringen,
hvorvidt om motoren kører eller ej + hvor hurtigt den kører.

(E6) - OBS: Samme fejl vil vises hvis motorkul er opslidte ( Motor kører ikke )

E7 - Fejl på Timer/programværk ( Timer er defekt - skal udskiftes - typisk p.g.a. fejlspænding / lyn )
E8 - Maskinen er fejltilsluttet til el-nettet ( Fejl på fast installation !?)
E9 - Fejl på triac kredsløb - Strømforsyning / motorstyrring.

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-12-04 21:57

Du kan skynde dig at sælge den, når du har fået den til at virke igen. Vi har også haft en Bauknecht. Den gik i stykker mindst hvert halve år. Heldigvis havde vi tegnet en forsikring på den, men den maskine er noget værre møg. Til sidst smed vi den på lossen, og lejede en i stedet for.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 20-12-04 17:22

Jeg har tygget lidt på den, men kan ikke huske maskinen i detaljer.

Måske kan vi ved fælles hjælp finde fejlen.

1. Tag bagsiden af, luk vand i maskinen og kontroller om der er vand i bunden af maskinen. Er der det ? hvis ikke gå til punkt 2.

2. Sæt maskinen til at pumpe ud. Kontoller at der kommer vand ud af afløbsslangen og at der ikke drypper vand fra pumpen.

Så tager vi den derfra.

mvh

Jørgen

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 20-12-04 17:23

Ps. Jeg tror ikke det er dit programværk, ikke endnu ihvertfald.

Accepteret svar
Fra : Jagd

Modtaget 20 point
Dato : 20-12-04 17:29

Når du nu alligevel er nede på knæ, så kig lige om der sidder en lille hvid flamingoplast bandit sådan ca. 4 mm over bunden, hvider gør det, burde der også være vand.

Godkendelse af svar
Fra : 160663

Dato : 20-12-04 22:04

Tak for svaret Jagd.
Det er faktisk ligemeget hvilket program jeg sætter maskinen på.. Efter ca. 15 sek går maskinen på E2. Den vil hverken tage vand ind, eller pumpe vand ud...

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 20-12-04 22:22

Hej 160663

Rens vindkedel / trykkammer ( sidder ved siden af varmelegeme ) for snavs / kalk / sæberester.
( Anvend varmt vand og trykluft - skal være helt rent - rens også slangen op til niveaukontrollen ( Der må IKKE blæses i denne op mod niveau-kontrollen - det kan denne ikke holde til ! ) - afmonter i stedet slangen oppe på niveau-kontrollen, og pust med trykluft herfra !

Reste ( nul-stil ) her efter maskinen efter følgende procedure:

1. Tryk ( og hold ) startknappen inde i min. 5 sekunder
2. Hold indtil der høres et "bip" som indikering af "Programværk renset/tømt for fejl-indikering"
3. Vælg "udpumpning"
4. Tryk igen startknappen i min. 5 sekunder

Maskinen skal nu være "nulstillet for fejl i timeren/programværket.

Prøv nu at starte maskinen - hvis den går i fejl "E2" med det samme vil timer/programværk være defekt !
( som også tidligere jagd har været inde på ! )

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : 160663

Dato : 21-12-04 23:22

Fejlen er fundet, det var timer/programvælgeren der var defekt + dørlås.
Tingene er nu skiftet og den kører igen.

Tak for alle de gode svar.

Glædelig jul og godt nytår.