/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Redningsvest til kajakbrug?
Fra : jbg
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 18-12-04 14:02

Hejsa.
Nu nærmer den søde juletid sig hastig og julegaveindkøbene er over os alle.

Min mor sejler kajak, men bruger en gammel udslidt redningsvest og jeg vil give hende en ny.
Hvilken er bedst til kajakbrug, kan en selvoppustelig benyttes hvis denne er manuel eller skal det hellere være en svømmevest?

Håber der er nogle med kajakerfaring, der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:07

Den udslidte er det en svømmevest ?
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:10

Jeg har selv sejlet en del, og personligt foretrækker jeg en svømmevest. Husk under alle omstændigheder, at vesten skal være godkendt. De fleste er kilo-størrelser: 60-80 kg, 80-100 kg.
En god model koster 250,- .. 300,-
/PG

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 18-12-04 14:23

øh, kan faktisk ikke huske om det er en klasisk vest eller en svømmevest, men den er minimum 15 gammel og fylder af H til.

Har du nogen erfaring med oppustelige veste?

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 18-12-04 15:09

Hej
Personlig vil jeg foretrække en oppustelig vest, hvil jeg skal sejle kajak.
Du kan læse mere om veste på det her link: http://www.trygsejlads.dk/?id=431

mvh
Erik

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 18-12-04 15:16

kender i til forhandlere af kajakudstyr (eller bare redningsveste) i København, har ikke haft held til at finde nogle på nettet?

Kommentar
Fra : Erik10