/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Voks af bilrude
Fra : jabco9240
Vist : 5270 gange
50 point
Dato : 18-12-04 13:44

Hvordan får man det voks af bilruden, som bilen bliver "smurt" ind i ifbm en automatisk bilvask?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:12

Skær et æble i 2 dele, og poler med æblet.
/PG

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 18-12-04 14:57

Eller også kan du bruge sprit og avis papir, virker også fint

Accepteret svar
Fra : stilke

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-04 16:25

Man kan også købe en meget koncentreret ruderens, som man hælder i sprinklerbeholderen. Det kører jeg med hele tiden og er så fri for trafikfilm også. Det kan vel købes i bilistbutikker, personligt køber jeg det ved en købmand, som vi med mellemrum besøger, men mon ikke Bilka og lignende har det ved deres bilistsortiment.
Mvh. Stilke

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 18-12-04 17:41

Normal når man køber en bilvask, får man en rudeserviet. Den er til ruden indvendig eller til at fjerne voks med udvendigt. Hvis du ikke har fået sådan en, så spørg på din tankstadion. De fleste stadioner deler gerne en ud gratis.

Eller kan man købe rudeservier mange steder. En serviet med sprit på. Tør efter med en fnug fri klud.

Mvh Johnny

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 18-12-04 17:47

Det med æblet og det koncentreret ruderens er imod trafikfilm.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-12-04 01:57

Inden du bruger det overskårne æble, bør du tørre ruden grundigt med en terpentinvædet klud, da varmvoks, som de bruger i vaskehaller i de fleste tilfælde er terpentinopløselige. Og i stedet for æblet ville jeg bruge en klud med "Minus Kalk", det er billigere i længden og mere effektivt, da det ikke indeholder sukker som æblet.

H-J

Kommentar
Fra : peterpl

Dato : 05-01-05 10:46

Tilføj lidt neutralt (pH 6-7) blødgøringsmiddel (afspændingsmiddel til opvaskemaskine) til sprinkler og undgå film- og voksgener fremover.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 05-01-05 12:45

Tak for svaret stilke.