/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HDD på 400 giga ??
Fra : jmsgruppen
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 18-12-04 13:08

Hejsa, har tidligere brugt dette forum meget..*GG* Men har været lidt på pension....
Men nu har jeg et problem, og jeg ved at der jo er en del nørder på dette forum....Og jeg kender jer jo næsten...*LOL*
(må være et spørgsmål som du emesen, din gamle rotte, nemt kan svare på.... )

Nyindkøbt 400 giga disk puttes i PC, ind med win2k, men ak, win kan se 131 giga ?????

Hvad gør den kloge mand nu, jeg ved godt, at win2k kan se hele disken når alle sp er installeret, men dem kan jeg jo først installere / opdatere når win kører....

Kom lige med et brugbart svar, jeg skal have svinet op at køre her i dag,,, (er vores server)

Kan jeg oprette en partion på eks. 15 mega, installere win2k, install. sp, og herefter se resten? Eller skal jeg downloade en patch fra producenten? Eller ???????

venligst
jms

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-04 13:13

Hva' med en biosopdatering - men bios kan måske godt se hele disken. Det er hvad jeg kan komme i tanke om jms.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-04 13:18

Bios ser alle 400 giga

jms

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-04 13:21

Ok, ja så må du vente til emesen eller en anden kommer på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-04 13:22

Jeg ville lægge w2k ind på en mindre partition og udvide den når sp4 er lagt ind, som du selv er inde på.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 510 point
Dato : 18-12-04 13:36

Start med mindst 20 GB af hensyn til klosterstørrelsen.
En XP kan håndtere store HD inden den lægges ind----------------og afbryd.
Denne diskette kan håndtere 160 GB men jeg ved ikke hvor store HD den kan klare.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Med denne kan du også udvide en eksisterende HD

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-04 13:50

Ok, prøver lige....
jms

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-12-04 14:19

Hejsa

ellers opret en partition til windows 2k (kun hvor den skal ligge)
og hent div. opdateringer servicepacks mv. og derefter brug disk-manager
til at oprette de efterfølgende partitioner.
du kan også bruge en disk-manager fra producenten af disken........
og lave din(e) patitioner derfra.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-04 15:07

<<emesen den kan klare 375 giga...

jms

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 18-12-04 15:46

Som sagt.. installlere win2k (selvom jeg ikke ved hvorfor du vil have det på, nu hvor Xp findes ) i en partition af en størrelse med 50 Gb, Hvilket jeg vil formode ville være korrekt ved så stor en disk. Efter afsluttet indstallation kan du så gå ind i diskhåndtering og manuelt lave de sidste partitioner. Det har altid virket ved mig

God Jul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-04 15:51

Jeg er ikke sikker på, at du får ret meget mere ud af den HD.

Partition Magic som er en flottere udgave end den du hentede kan måske gøre det.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-04 17:05

He-he har selv fundet ud af det....
Mistery, dit forslag virker ikke, win kan stadig kun handle 128 giga.
Emesen du var tættest, så du får point.
men, det kan løses sådan her:
opret en partion med win, evt. på 20 giga
installer win, installer herefter servicepack (2k pack 4, XP pack 1)
genstart maskinen,
Åbn registrerings databasen (skriv: regedit.exe ) i kør.
Naviger til: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters
I rediger vælg ny DWORD værdi
Skriv: EnableBigLba og tryk enter
Dobbeltklik på ny værdi, sæt værdien til 1 og klik ok
Luk registrerings databasen
Genstart maskinen

Nu kan jeg se alle de nye giga.....

takker for jeres hjælp, det fik mig på sporet
venligst
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-04 17:10

Dag alligevel var der, lavede jeg også følgende....
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/InternetSettings.
1. I det højre vindue, skal du se efter en værdi der hedder 'MaxConnectionsPerServer'. Hvis den er der, højreklik på den og vælg 'Rediger', og sæt den til et højere decimal tal. Standard er 2. Anbefalet værdi er 8 eller højere (prøv dig eventuel frem).
2. Hvis der ikke er en 'MaxConnectionsPerServer' værdi, bliver du nødt til at oprette den. Højreklik på Internet Settings og vælg 'Ny / DWORD'. Navngiv den 'MaxConnectionsPerServer' og sæt så værdien til de ovennævnte 8 (eller højere).
På samme måde, find og ret, eller opret en værdi kaldet 'MaxConnectionsPer1_0Server'. Dens standard er 4. Anbefalet værdi er 16 (eller højere, prøv dig frem).
3. Opdater registreringsdatabase ved at trykke F5 og afslut.

Det er ikke nødvendigt at reboote PC'en.
Rettelserne vil virke med det samme og du skulle kunne se en brugbar hastighedsforøgelse med hvilken web siderne indlæses. Er du ikke tilfreds med resultatet, kan du altid gå tilbage og rette til nye værdier, indtil du har opnået det optimale for din forbindelse.

Se nu har man tunes explorer...

venligst
jms

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-04 17:13

Tak for svaret emesen.

Har lige lagt et par alternativer til dig, så du kan pille i din registreringsdaabase.....

venligst
jms

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-04 17:29

Selv tak - men der inde kommer jeg ikke så tit. Det jeg prøve.