/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sende/modtage mail
Fra : akselbo
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 18-12-04 11:33

reg roder med at hjælpe en ven - hans comp fra 1998 benytter OS=win98plus og Netscape til mail - og kobles normalt på net og mail vha et Lasat56k modem og det skal den fortsætte med. - Jeg har midlertidigt monteret et 10/100 netkort, har skiftet til LAN i internetindstillingerne og kører fint på nettet - jeg har åbnet Netscape og modtager uden problem mail
m e n kan ikke sende mail ?!? - Giver det mening at kunne modtage men ikke sende ??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 11:35

hvilken internet udbyder er det han har på modem og hvilken på "lan"

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 11:40

server for udgående post smtp
http://wwi.dk/site/461.htm her er en side over udbydere

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-04 11:44

du skal gå ind i mailprogrammet vælg konto /rediger e.lign. /under SMTP skriver du SMTP ADR. som den udbydere du komme på nettet på via lan
du kan også lave en extre konto til modem med den ard. kode modem udbyderen bruger

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 18-12-04 11:55

tak til rotw - jeg vil forsøge med givne forslag.
kan jeg konkludere at server for indgående mail er ens for modem og lan - men forskellig for udgående mail ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 12:01

akselbo - det er en god ide at gå ind under udbyderens sider og se onlinehjælp til mail - da du ikke oplyser hvilken udbyder det er kan der jo være en lille forskel

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 12:09

klil på linket her http://wwi.dk/site/462.htm der er hjælp til opsætning af netscape mf.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 12:09

og ja den indgående er den samme

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 18-12-04 20:43

jeg siger tak for svaret ...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 22:41

god jul