/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Popop vinduer.
Fra : cccf
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 18-12-04 11:07

Jeg har xp2 men selv hvis jeg sætter popop på det højeste kommer der 3 popop vinduer op på min skærm.
Der står en adresse på dem så er der ikke et sted hvor man kan skrive adressen så man ikke modtager dem igen,
ligesom man kan i outlook.?
Den ene adresse som jeg får hele tiden hedder (http://180sol.hit-logo-ringetone.com/)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 11:54

har du prøvet at køre spyware/a-adware??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-12-04 11:55

jeg har installeret Spybot search & destroy 1.3. Kører den en gang imellem og får fjernet det værste spyware. Bruger også Ad-aware og har ikke længere problemer med pop-ups.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 11:59

hmmm jeg er ikke helt klar over om du mener at din popup stopper måske ikke virker - men når jeg går ind på siden så er der ingen popup vinduer - så måske skal du bruge en anden ??????

kig om du i IE har sat flueben i bloker popup vinduer under beskyttelse afpersonlige oplysninger osv

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 18-12-04 12:02

Pop-up's man ikke har bedt om, skyldes som regel Ad- el. Spyware !!!

Mon ikke du i stedet skulle rense din computer for spyware med Adaware : http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

..og installere Spywareblastyer for ikke at få skidtet igen : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Jeg bruger ikke selv pop-up stoppere af nogen som helst slags og får ALDRIG mystiske pop-up's, der ikke må være der. Problemet med pop-up stoppere er at de også stopper helt legale pop-up i javascript og dermed forhindre visse sider i at fungere korrekt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 12:05

MOLO... "Problemet med pop-up stoppere er at de også stopper helt legale pop-up i javascript og dermed forhindre visse sider i at fungere korrekt."

jojo men det kan man jo selv bestemme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 12:07

Ps. Jeg får som miritdk, ingen pop-up på omtalte side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 12:15

miritdk -> Når en pop-up stopper kommer med en advarsel om at; NU kommer en pop-up, er det de færreste brugere forundt at gennemskue om denne pop-up er skadelig eller ej !
Du og jeg kan måske ? , men de fleste vil takke nej til en sådan advarsel ..og så kan de ikke forstå, hvorfor de ikke kan nå visse dele af siden f.eks. et forstørret billede, en download form, en konfirmation af en bestilling eller kodeord, en e-mail form osv...

Helt ærligt kan jeg ikke se, hvad men skal bruge pop-upstoppere til ? Selv pornobranchen har fundet ud af det er dårlig reklame med sider der giver kaskade pop-ups ! De mister kunder, hvis de laver den slags 'numre' på deres site.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 12:20

En pop-up stopper svarer i den virkelige verden til; man med vilje sløvede alle side køkkenknive for ikke at skære sig. Skulle man bruge en skarp kniv? Tjaeh.. så sliber man den da bare og gør den så sløv igen umiddelbart efter brug.

Smart ? ..mmmmm der er vel smag og behag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 12:21

molo du har så ganske ret *G* - men hvor er de irriterende

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 18-12-04 12:41

cccf: Kender du OEs toolbar, hvor der er mulighed for at blokere popups.
Måske var det en mulighed. toolbar.google.com
Hvis man svarer på popups ved udsenderen, at der er hul igennem, og så kan du risikere spam.
Må jeg foreslå en scanning med ad-aware og antivirusprogram. Din firewall er formentlig også opdateret. Kig evt. på www.spywarefri.dk Det er en seriøs side.
Dether lyder måske voldsomt, men hvis man lader dem indgå i en sikkerhedsrutine, er det ikke svært.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 18-12-04 12:41

cccf: Kender du OEs toolbar, hvor der er mulighed for at blokere popups.
Måske var det en mulighed. toolbar.google.com
Hvis man svarer på popups ved udsenderen, at der er hul igennem, og så kan du risikere spam.
Må jeg foreslå en scanning med ad-aware og antivirusprogram. Din firewall er formentlig også opdateret. Kig evt. på www.spywarefri.dk Det er en seriøs side.
Dether lyder måske voldsomt, men hvis man lader dem indgå i en sikkerhedsrutine, er det ikke svært.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 13:07

cccf -> Du kunne jo prøve at lægge en log fra HijackThis : http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe (Du finder en manual her : http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm ) i kategorien Sikkerhed, enten her på Kandu.dk : http://www.kandu.dk/dk/emne/30303 , hos arlet : http://www.arlet.dk eller i Forum hos Spywarefri : http://www.spywarefri.dk/forum/ og den vej rundt få fjernet dine pop-up's.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 20-12-04 09:39

Tak for svaret molokyle.
Jeg har scannet med AD-aware der var 866 min PC blev tilsyneladende også hurtigere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 17:02

cccf -> Dét tror jeg på ! 866 !!!

</MOLOKYLE>