/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Året der gik.
Fra : johnny80
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 18-12-04 01:26

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i kunne nævne nogle af De vigtige ting der skete i 2004.
F.eks. Politik, sport, kongehuset, nyheder osv osv.

Nævn en masse gode. Den der offere sig mest får point på senest søndag aften.

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 18-12-04 01:27

eks.

Et bryllup og en skilsmisse i kongehuset.

Team Easy On kører først i mål i Tour de France.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-04 01:31

Vi kommer ind i en geologisk mere ustabil tidsperiode med flere jordskælv, vulkanudbrud, regn, oversvømmelser og jordskred. Mange sjæle kaldes derved ud af inkarnationen. ”Husk at passe jeres indre arbejde med at neutralisere aggressionsenergier.” Det vil sige, at der et sammenspil mellem de ting der sker på den konkrete overflade og hvad der sker i menneskehedens kollektive bevidsthed, og det er det sammenspil, at aggressionsenergi kan være med til at udløse katastrofe af denne type. Men samtidig bruges det også til noget positivt, og en af de formål der undertiden kan være med det, er at mange sjæle kan kaldes væk fra jorden. Nogle gange masseoverførsler af mange sjæle der skal fortsætte deres inkarnationer på en anden planet. Og der benytter man anledningen når der kommer disse større katastrofer.

I forbindelse med den nuværende Iran, er der det positive ved jordskælvet, at den åbner det iranske styre for verden udenfor og især for Vesten. En relativ stor del af dem som kommer som hjælpearbejdere til Iran er højere udviklede bevidstheder dvs. disciple og mennesker af god vilje, som repræsenterer noget af det bedste fra Vesten, og det skaber en goodwill i Iran som åbner det iranske præstestyre mere for de værdier der er i Vesten, og mere for at de skal indgå i det internationale sammenarbejde.

USA vil ikke trække deres militær tilbage så hurtigt som de lover, men bag det hele er der alligevel en langsom opbygning tilbage mod et bedre samfund.

Befolkningen vil fordre, at de store midler som Saddam Hussain har anbragt i udlandet, vil blive trukket tilbage til landet. (I dag er det netop blevet oplyst at han har pumpet sit fattige land for 240 milliarder kroner. Det svarer til 10.000 kroner pr. indbygger eller ca. 80.000 for en gennemsnitsfamilie i Irak. Omregnet til købekraften i Danmark ca. 1 million kr. pr. familie. Det er noget af det, som vil få befolkningen til at gennemskue hvad det er for et regime de har levet under. Det vil sikkert også være medvirkende til at befolkningerne i andre Arabiske lande vil spørge sig selv: Hvad gør sheikerne eller lederne i vore lande?)

Vedr. Israel og Palæstina er indtrykket at det ikke kommer til at gå bedre, men der vil heller ikke blive krig i 2004. Den bagvedliggende problemstilling er, at Israel nærmest har en stor klo som griber ned i området. Og de vil ikke give slip.

Inden for EU er det helt afgørende problem det dødvande man er kommet i med at man ikke kan få den nye traktat på plads. Man kan ikke få indført en ny magtbalance i EU. Berlucconis holdning har været den at det går jo nok. Med det nye Irske formandskab her fra årsskiftet vil vi se en meget mere effektiv leder komme til med en større indsigt i diplomati osv. Han er klar over at der skal mange forhandlingsmøder til før aftalen er i hus. Her viser inspirationen at Anders Fogh Rasmussen kommer ind i billedet. Man er klar over at man er nødt til at have nogle dygtige forhandlingsledere for at komme igennem dette meget vanskelige forløb, og her er indtrykket at han bliver trukket ind i forløbet igen. Det er svært at sige hvor synlig eller usynlig Anders Fogh vil blive i disse runder, men det viser sig, at han og nogle af dem han støttede sig til har været ganske effektive.

Nu lidt om Anders Fogh og Poul Nyrup.
Selv om måske kun få her ville stemme på Anders Fogh, så viser det sig i Yvonnes inspiration at han faktisk er mere idealistisk end man tror. Han er meget upersonlig og meget præget af den 1. og 3. Stråle, hvilket vil sige at han er mental og meget klar. I forhold til de magtkampe der er i EU er han klar og forstår at skære igennem: ”Ingen nationalisme her. Hvad er retfærdigt og hvad er fair? Hvad er den optimale løsning?” Den slags er Anders Fogh god til. Det er godt som situationen er i EU lige nu hvor de større nationer forsøger at få en større del af kagen. Her er det at 1. – 3. Stråle personligheden kan skære igennem og sige hvad er den bedste løsning her. Det giver en klarhed som befolkningen kan genkende som det optimale. Det må være det optimale hvor der tages hensyn til alle. Dette giver Anders Fogh en styrke. Det var den han brugte i 2002. Og det vil være den styrke han gør brug af igen i 2004.

Det store ankerpunkt for Anders Fogh er hans måde at håndtere flygtningene på. Hvordan passer det med hans idealisme? Det viser sig at det hænger sammen med det at han er den effektive type. ”Når der handles, så spildes der.” Det hænger sammen med 1. Stråles evne til at bryde igennem. Når man handler er der en masse der bliver utilfredse, og det er ikke alle der får det som de skulle, men det gider vi ikke at tage os af. Anders Fogh er her i modsætning til Poul Nyrups type, som holder øje med, hvad sker der med menneskene, hvor går det ud over nogle osv.

Poul Nyrup kommer i EU-parlamentet. Det giver i sig selv en styrke når en tidligere statsminister kommer i EU-parlamentet, fordi det er en langt mere erfaren politiker end nogen anden. Poul Nyrup har det specielle at de værdier han slår på (han har lige skrevet en bog om EU) er de samme som jeg slår på i bogen Europa år 2020. Dvs. at han tilhører den næste fase af politikere som jeg beskriver i bogen. Det spændende er, at når han samtidigt er en velanskreven og erfaren europæisk politiker, så har han nogle muligheder for at bane nye veje.

I inspirationen viser han sig at have en høj grad af idealisme og et relativt varmt hjerte, hvilket vil sige at han er engageret i almindelige menneskers skæbne. Han er engageret i det man kunne kalde for trivsel, og det giver ham en fordel i forhold til Anders Fogh, men samtidig giver det ham en blødhed der gør det svært for ham at være skarp som Anders Fogh. De er lige idealistiske, men vidt forskellige typer.

Poul Nyrup har nogle muligheder for at være med til at præge EU, men fordi han ikke har den skarphed i sit mentale legeme, er det faktisk sværere for ham at få lys igennem: Når han møder modgang, så bliver han nemmere slået ud.

Opfordringen lyder derfor til de lysarbejdere, som ønsker at de idealer kommer igennem, som han arbejder for i EU, at de bakker ham op, og at vi skal sende den lyskraft som skal til for at bryde den modstand, som han møder dernede.

Tilbage til forside

Det er faktisk begyndelsen til en åbning og allerede i 2004 vil noget af den åbning ske via en samarbejdsholdning, og det gør at det iranske præstestyre tør åbne endnu mere. Der kommer en leder på en af de ledende poster, måske den øverste ledende post, som er meget mere fremskridtsvenlig, og som gradvist vil overbevise de andre i rådet om, at ”vi tør godt give os noget mere, vi tør godt gå noget mere ind i fremtiden, og vi tør godt slippe noget mere af den fastlåste forståelse som har præget os indtil nu.”

Generelt kommer der mere lys ind i Iran, der ved at komme en åbning ind i landet fra lysvibrationen og den bliver udbygget men samtidig er opfordringen til lysarbejdere at vi hjælper til lysarbejdere at vi hjælper. At den åbning der er kommet bliver større. At vi sender lys til Iran. Sende tillid til at man godt kan åbne mere, kommunikere mere. Man kan integreres mere i menneskeheden.

De katastrofer som er ser og kommer til at opleve hjælper også mennesker til at tage den 1. fysiske indvielse (som er beskrevet i sidste nummer af Nordens Stjerne). De er med til at skabe en slags vækkelsesperiode og ned bryde nogle gamle trosformer og tankeformer, så flere mennesker tør tænke mere individuelt, tør bryde mere med familemønstre, og tør blive mere selvstændige i forhold til familien.

I Danmark er der ved at ske en ændring i ungdommen. Unge får lyst til at tage ud og hjælpe rundt omkring i verden. De vågner til en højere idealisme. I de kommende år bliver det mere almindeligt at man tager et år til udlandet og får en større verden, samtidigt med at man hjælper i udlandet. Derved vokser modenhed frem i ungdommen. Det er et led i et skift mod mere sande værdier. De tendenser der er til alkohol, drugs og lignende bliver faldende.

Børn af indvandrerflygtninge, såkaldt 2. generations indvandrere, bliver i højere grad tilbudt at tage del i hjælpearbejde ude i verden, bl.a. fordi de kan sprog. De kan vende tilbage til deres oprindelige kultur og kan sproget. De kan virke som brobyggere og i et vist omfang også som inspiratorer, der kan tage værdier fra skandinaviske lande tilbage til de lande, som de kommer fra. Det vil også samtidig give dem en helt anden følelse af mening. Det er en retning som politikerne skal gøre noget for i landet. Vi må alle gerne være med til at udbrede denne forståelse. Hvis unge fra indvandrerfamilier kommer ind i civilforsvaret og bliver trænet der, er de endnu bedre egnede til den opgave og så får de en rolle og en respekt der er gavnlig for dem.

Vil der være en stigende utilfredshed med Fogh-regeringen?
Svaret er at de fleste danskere er meget godt tilfredse med den nuværende regering. Der er en problemstilling med at alt for få danskere interesserer sig for at gå dybere i analyserne og i stedet blot tager de overfladiske nyheder og reportager fra TV og medierne uden at læse de mere intellektuelt indstillede aviser og deres mere dybtgående analyse af problemerne.

I Irak vil vi se mere uro og vold mellem klanerne. De forskellige grupperinger som findes i Irak er ikke færdige med at prøve kræfter med hinanden, og det vil vi se eskalere mere i 2004 – dog næppe mere end at den langsomme opbygning i landet vil fortsætte.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 01:33

danmark vinder em i damehåndbold /herre fodboldslandsholdet fik ikke de point de burde
bryllup i kongehuset / skilsmisse i kongehuset
mogen lykketoft går af (det kunne være ønsketinkning)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 01:35

rettelse
johnny80: bryllup i kongehuset / skilsmisse i kongehuset

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 01:49

Sport

Danmark vandt for 3. gang Ol i kvindehåndbold.

Franksp har da brugt megen plads på at fortælle, hvad han mener, så

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 18-12-04 05:31

Året gik, og vi lever endnu.
Det er vel det vigtigeste.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 07:02

Hvorfor nævne andre? Når man nu kan nævne sig selv

1.) molokyle fik sin egen andelslejlighed efter mere end 5 år som hjemløs
2.) molokyle meldte sig ind i Det Radikale Venstre
3.) molokyle tabte en sag i Det Sociale Nævn omkring engangsydelse til tandbehandling
4.) molokyle fik bygget sig et akvarium
5.) molokyle var uden for København for første gang i 10 år
6.) molokyle fik praktikplads i en netcafé som webprogrammør/instruktør
7.) molokyle har været på mere end 10 fisketure i år
8.) molokyles 2 bedste venner blev kærester
9.) molokyle vandt 43 kr. i lotto
10.) molokyle vejer stadig 64½ kg fordelt på veltrænede 1.75 cm
11.) molokyle fyldte 44 år og er stadig sund og rask
12.) molokyle fik et ugenligt rengørings job ...orange
13.) molokyle fik gjort det til en vane at gå tidligt i seng og stå tidligt op
14.) molokyle fik lært XHTML
15.) molokyle fik en cyberkæreste
16.) molokyle fik stjålet sin cykel
17.) molokyle fandt den igen
18.) molokyles lejlighed steg fra 39.800 kr. til 115.400 kr. uden at huslejen steg
19.) molokyles lokum gik i udu
20.) En flink mand fra Kandu.dk kommer og reparerer det lillejuleaftensdag

Tjaeh... Det var lige 20 gode grunde johnny80, til at gi' MIG påængårnø

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-12-04 10:15

Og her kommer den vigtigste:
Jeg har købt en ny Computer,og den dur.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 10:34

Molo...lol. Dig har jeg sq været heldig med

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-12-04 10:38

Sandheden, der kommer frem omkring omstændighederne ved Prinsesse Diana ´s og hendes venners død.
Også større fokus på andre lyssky foretagender i det hele taget, både i ind og udland.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 11:54

creamygirl -> Dét vil jeg også mene...

http://marbella.to/valentine/images/kiss.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 18-12-04 12:22

I små korte sætninger kunne jeg godt tænke mig at høre hvad er skete i år. Sætninger på 5-10 ord.

F. eks.
Kæmpe fyværkeribrand i Seest ved Kolding.

Danmark vinder OL i kvindehåndbold.

osv.

Vi prøver igen +50 point.

Det skal være fra hele året.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 12:32
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 12:32

Kandu gik ned ca. 10.000 gange! - til stor ærgelse for mange

Kommentar
Fra : uro

Dato : 18-12-04 13:57

Molo,
de 64,5 kg er uden tøj og efter at morgentoilet besøg frk.uro

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 14:04

uro -> Jepper

...hvisker ; the1best er her om 10 min. så jeg takker af for nu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:32

2004 vil helt sikkert blive noget helt specielt. Mit lykketal er "8":

den 28. januar blev jeg medlem af Kandu
den 18. april fik jeg 300 point af <Molokyle> fordi jeg havde skrevet en fødselsdagssang til ham
den 18. december fik jeg 100 point for bedste svar i denne tråd

/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:34

Så gik der (igen) "ged" i Kandu maskineriet, jeg forsøger igen:

2004 vil helt sikkert blive noget helt specielt. Mit lykketal er "8":

den 28. januar blev jeg medlem af Kandu
den 18. april fik jeg 300 point af <Molokyle> for at have skrevet en fødselsdagssang til ham
den 18. december fik jeg 100 point for bedste svar i denne tråd

/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:36

Så gik der (igen) "ged" i Kandu maskineriet, jeg forsøger igen og igen:

2004 vil helt sikkert blive noget helt specielt. Mit lykketal er "8":

den 28. januar blev jeg medlem af Kandu
den 18. april fik jeg 300 point af "Molokyle" for at have skrevet en fødselsdagssang til ham
den 18. december fik jeg 100 point for bedste svar i denne tråd

/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 14:37

Puha .. så lykkedes det !
/PG som også tror på at 3. gang er lykkens gang

Kommentar
Fra : binky

Dato : 18-12-04 16:26

Fartglad kongehus.
Ja, de kongelige må køre for stærkt, uden det koster dem noget. Men selvfølgelig, får de et bødeforlæg, så bestemmer mor, at de ikke kan forfølges. Vores kongehus er skattefrit og momsfrit og straffrit, for hvilken mor vil straffe sine sønner, hvis det kan undgås. Min mening er at den kongelov fra 1600 og et eller andet, kan vi moderne mennesker ikke bruge. De kongelige er mennesker som vi andre, de går da både i bad og på toilet. Jeg er meget imod at være med til at betale til sådanne luksusdyr.
Nu får jeg så nok på puklen, men det overlever jeg sikkert også.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-12-04 16:33

binky
Det må være "Jyske Lov" du hentyder til. Det "morsomme" er, at denne lov er underskrevet i Vordingborg !
Det er spændende læsning: http://base.kb.dk/manus_pub/cv/manus/ManusIntro.xsql?nnoc=manus_pub&p_ManusId=41&p_Lang=main

/PG

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-12-04 16:36

binky:
Du får bestemt ikke på puklen,i hvertfald ikke af mig. Men når hovedparten af Danmarks befolkning, står på hovedet af hinanden, for at vinke til en kontordame fra Australien,og en ditto fra Kina bl.a.medens De samtidig er med til at betale det vide ud af øjnene til kongehuset's slaraffen liv,så er der ikke ret meget at stille op.
DESVÆRRE.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-12-04 16:48

Guild:
Det er ikke ret morsomt,jeg bor i Vordingborgområdet,og det vil jeg ikke finde mig i.
Jeg skal vide at gøre noget ved det.
Utroligt at man skal efterleve love der er skrevet på ruder konges tid.
Jamen tænk på reklameværdien siger de royale,hæ,der bli'r da ikke solgt så meget som et
par gummstøvler mere,fordi Prins Henrik klipper en snor over i Djibuti,eller et eller andet sted.
Du er med i min aftenbøn binky.
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : johnny80

Dato : 18-12-04 17:34

Fin svar Franksp. Men jeg ville gerne have nogle flere begivenheder, og meget kort.

Men du fik point for den mest seriøse indslag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 18:15

Franksp glemte bare at henvise til sin kilde

http://www.lightweb.org/dgc/materialer/kommentarer/aaret2004.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 18:25

Lånte fjer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 18:58

Og så er det skrevet den 31.12.03

Citat
Asger Lorentsens gengivelse af indtuning på 2004, d. 31.12.03 ved Yvonne Wassini

men det glemte Franksp at skrive.

, men fortsat