/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
habba habba sut sut
Fra : LoneS
Vist : 3136 gange
140 point
Dato : 17-12-04 23:08

Hejsa alle sammen

Jeg sidder her i Fredericia og har fået en sang på hjernen og den hed hvis nok
habba habba sut sut og de var vist nok svensker
kan huske den fra din ungdom
er der nogle fra jer som ved hvor man kan få den fra

Mange søde jule hilser fra Lone

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 150 point
Dato : 17-12-04 23:13

Caramba - Hubba Hubba Zoot Zoot

http://www.jefflawson.net/music/hubbazoot.mp3

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-12-04 23:14

Er det ikke den der stammer fra Muppet Show og blev fremført af trommeslageren Animal?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 17-12-04 23:14

Nå ja... du skal vel også synge med?:

Hubba Hubba Zoot Zoot
Num
Deba Uba Zat Zat
Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
A-num
Hubba hubba Zoot Zoot
Num
Deba Uba Zat Zat
Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
A-num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
A-hoorepa hoorepa
HAH
A-huh-hoorepa A-num Num
A-num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
BA-hoorepa hoorepa A-huh-hoorepa
HAH
A-num Num
A-num
Hubba Hubba Zoot Zoot
A-huh Zoot A-huh
Deba Uba Zat Zat A-num Num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
Deba Uba Zat Zat
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
A-num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat
HAH
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
A-num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Duuh
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
HAH
A-num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
HAH
Hubba Hubba Zoot Zoot
Deba Uba Zat Zat A-num Num
HOH
Hubba Hubba Zoot Zoot
Hubba Hubba Mo-re Mo-re
Deba Uba Zat Zat A-num Num
A-hoorepa Hoorepa A-huh-hoorepa A-num Num
A-num

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-12-04 23:15

Nåh nej, jeg tog vist fejl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-04 23:18

Ham der sang den kaldte sig Caramba, men bag det navn gemte sig den fantastiske svenske sanger der hedder
Ted Gärdestad, især kendt for nummeret "Jeag vill ha' en egen måne"

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 17-12-04 23:19

Tak for svaret CarstenGP.
Tusind mange Tak du er bare en sukker Gris

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 17-12-04 23:22
Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-12-04 23:37

Muppetshow...det er simpelthen for genialt..

Hold da k..en griner jeg fik..

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 18-12-04 00:29

Hvor man da bliver i godt humør af at høre "hubba hubba zoot zoot " igen det er godt nok mange år siden jeg har hørt den. !!!!!

Tak

Firstoftwo

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-12-04 01:01

Carsten hvor fandt du den?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 18-12-04 09:42

fandt hvad?

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 18-12-04 12:05

Hej Firstoftwo

ja jeg har lige hoppet rundt som en tosse ja unger trode næsten at de skulle ringe efter den blå bil
Ja den sang er jo var enes ungdom men vi sidder her og snakker om hvad årstal er den fra
ved i det
vi menre 82-83
hvad menre i
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-12-04 13:41

Gruppen Caramba lavede en hel LP, tilbage i 1981.
Det fortælles, at de to herrer fra ABBA deltog i løjerne!!
LP'en indeholder cult-hit som:
Ali Baba
Spottnjik
Hubba.....
Eine Feine
Fido
Aitho
Anna Kapoae
Donna Maya
Ahllo
Carhumba

Medvirkende på pladen er:
Charlos Ih Lura
Zoltan Zull
Dr. Fritz Höfner
Tudor Ludor
Abdulla Presley
Zingo Allah
Ihto Ahmin
Gaston El Ton Yon
King Nam
Hazze Kamikaze
Giorgio Martini

hele LP'en syder af, at de har haft det utrolig sjovt, under indspilningen

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-12-04 13:49

Teksten foroven er ikke rigtig ifølge pladeomslaget!
Her lyder teksten kun:

Hubba hubba zoot-zoot
Nam!
Ebba obba zat-zat
Nam!
Pa huvee, pa huvee. paa
Pahab huvee paa
A nam nam?
A nam!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 15:20

Sangen er fra 81
Og de navne der er opgivet som medvirkende på pladen er bare nogen vrøvlenavne.
Ted Gärdestad var som tidligere nævnt en af dem, hvem de andre er kan jeg ikke lige huske, men tror jeg ved hvor jeg kan finde det.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 15:28

Dem der medvirkede var Ted Gärdestad, Michael B. Tretow, Björn Skifs og Claes af Geijerdam

Pladen hed Blaztah, og numrene var:
Ali Baba
Spottnijk
Hubba Hubba Zoot Zoot
Eine feine
Fido
Aitho
Anna Kapoe
Donna Mayo
Ahllo
Carhumbra

Nogen af de numre findes også på plader med Michael B. Tretow

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_G%E4rdestad

mvh dova

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-12-04 22:01

He-he! Pladen hedder ikke Blaztah, men bare Caramba!!
Blaztah betyder på deres sprog bare: side (Side 1 hedder:Blaztah 1 og side 2 hedder: Blaztah A)
Dette er taget fra:
http://www.abbamail.com/AskIan/askian_10sep03.htm

Hello Ian, I am writing in reference to this question from 29 January 2002:
While in Sweden I managed to meet some people who had just completed an album (made in fun with ABBA artists and others) the entire album was comprised of songs that were made with fake language and the music round it was supposed to represent the country of origin - I heard the album and it was fun. It was released and was just a fun in house studio compilation but I can’t remember the title and haven’t seen anything round that resembles the album I heard back then - do you know about it or have you anything that resembles the topic mentioned, sincerely Nic Papalia
Maybe somone's already told you, but the album Nic Papalia refers to is Michael B. Tretow's ‘Caramba’ from 1981. ‘Caramba’ is a joke album by Tretow and Ted Gardestad. Nic's description is actually to the point. The album really is very funny, and actually holds some pretty good songs - and the usual great production of Tretow. ‘Caramba’ even had a huge hit in Scandinavia with ‘Hubba Hubba Zoot-Zoot’. Most tracks mimic real cultures, languages and sounds:
Track list: BLAZTAH 1 (Side A): ALI BABA (sort of oriental, Djingis Khan-style), SPOTTNJIK (Russian folkish, great track!), HUBBA HUBBA ZOOT-ZOOT (unknown, perhaps martians...?), EINE FEINE (german hot-rocking-disco-track, fantastic!), FIDO (Tretow takes the dog for a walk).
BLAZTAH A (Side B): AITHO (chinese karathe-track), ANNA KAPOAE (hawaiian), DONNA MAYA, AHLLO, CARHUMBA (the last three not mimicing any particular culture, but still very funny).

Gert