/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ang. rotw's tip: "Den sorte liste"
Fra : ostemanden
Vist : 320 gange
500 point
Dato : 17-12-04 22:49

Hvad skal dette egentlig gøre godt for? Hvad gør man f.eks. hvis man har løst problemet på anden hvis??

En måde man kunne få "lukket" alle spg på er bare at afskaffe det skide pointsystem...

Og hvem har udnævnt dig som politimand her???

Kommentar
Fra : netper

Dato : 17-12-04 22:57

Mon rotw har tænkt over hvordan han fjerner forlk fra denne liste ???

Tror nemlig ikke det bliver helt så nemt da han ikke kan rette i tippet igen.

Per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 22:57

ostemanden

Lad være med at tænke på det tip.

Tidligere i dag fortalte en anden bruger, hvordan andre brugere skulle opføre sig.

Vær du glad for, at du er dig selv.

Så længe du overholder de regler, som kandu har skrevet, sker der dig/os ikke noget.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-04 23:00

Ans
Nej det er rigtig nok... Blev bare helt paf da han skrev det... og så har han endda glemt mig på listen... har stadig et spørgsmål fra januar (Fy skamme mig!)...

netper
Jeg tænkte det samme... Man kan ikke rette i et tip (med mindre man self kan gå ind og ændre i databasen... Meeeen det tvivler jeg på at han/hun kan... Kan selvfølgelig godt være, men meget tvivlsomt)

God jul til jer begge!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-04 23:02

Hej Ostemand.

Godt nok er jeg lidt 'vissen' pga. firma-julefrokost, men haule maule,
hvor har du da ret.
Det er det værste tip jeg til dato har læst

'kandupolitiet' er ved at vælte over hinanden i deres iver for at gøre kandu bedre.
Lad dog kandu teamet selv styre deres site. Jeg håber de griner deres røv i laser, når/hvis 'listen' sendes til dem..

Kommentar
Fra : netper

Dato : 17-12-04 23:05

Gad vide om ikke experten er inde på noget af det rigtige når de der har mulighed for at give de andre brugere en slags karakterer.

Mener det er lidt som pointsystemet at man kan give brugeren point fra 1-5 således andre nye brugere kan se hvor seriøs den enkelte bruger er.

Kan blot ikke huske hvor og hvordan disse point uddeles.

Per

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-12-04 23:10

Er den liste ikke totalt ligegyldig. Hvorfor skulle Kandu fjerne disse personer når de ikke har overtrådt nogen regler.
Umiddelbart vil jeg mene, at der er større problemer på dette forum end åbne spørgsmål.
En lille håndfuld brugere ser det åbenbart som deres mål, at udråbe andre brugere som syge eller nogen med manglende livsindhold uden anden åbenbar årsag end, at de pågældende har været åbenhjertige og muligvis troskyldige. Det var måske bedre, at fjerne de der ikke kan lade andre i fred.
Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt, at de fleste navne på listen ikke er nogen man støder på ofte og så kunne man jo få den tanke, at det er brugere, som enten ikke ved hvordan man lukker og som måske ikke besøger Kandu fordi de er blevet forskrækkede over tonen fra enkelte brugere.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-04 23:12

Ja fin idé Per. Æv bæv, tag en tudekiks - du er ikke seriøs nok til dette fornemme forum - og har ikke de andre brugers respekt

Det vil da rigtig sætte gang i gaden..hehe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-04 23:13

Bjarne..Du er sjov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-12-04 23:16

Så kom der en af dem der burde fjernes.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-04 23:19

Har du fået så meget indebords, creamygirl? Det lyder da til du er i et lettere selskabeligt humør

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 23:19

Ja, underligt nok er det ikke brugere, man støder på til daglig.

Man kunne få en fornemmelsa af at rotw havde noget med kandu at gøre.

Det kunne jo også være hans/hendes brugernavne

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-12-04 23:20

Bare nysgerrig, hvor står der at et spørgsmål er besvaret efter to måneder?

Jeg har da også åbne spørgsmål der er ældre, men de er ikke blevet besvaret endnu

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-04 23:22

Better_Perfomance
Det må du spørge Rotw om... Han kan garanteret henvise dig til den rette paragraf i Kandu-loven!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 23:22

Better_Performance

Det står ikke skrevet nogen steder, men i dag er der nogle brugere, der selv vil lave regler.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-04 23:24

Ja klart nok Bjarne, eller hvem du nu lige er idag
Er du så færdig, det kunne blive dejligt hva?!...Dig og dig og dig kunne så sidde og
blive meget enige

Nu du er i gang - Hvorfor så ikke udelukke alle dem under 50 år?!
Vi andre er jo blot til gene, da vores sprog ikke matcher dine kriterier.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 17-12-04 23:26

kl 23 10 kan jeg kun give BjarneD ret.
De Bruger - bruger ikke kandu længere,,, mange af dem gør ihvertfald ikke. Men jo, det er da klart at det er ireterende at der står åbne spg, men,,,,, sådan er det jo...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-04 23:28

hmmm.... Nå, men dette fører jo ikke til noget særligt... Andet end hvis vi kunne få en udtalelse fra Rotw ham selv!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-12-04 23:31

Ostemand, han vil selvfølge forsvare sit tip, og så er vi vel lige vidt. Det er da ikke noget der kan blive taget seriøst.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 23:31

Jeg tror nok det er mig ans mener/hentyder til.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-12-04 23:32

Lad dog barnet - det har overhovedet ingen betydning, for jeg er næsten sikker på at de fleste der står på listen kun har været inde en enkelt gang, og så glemt alt om kandu igen.

Og så vil jeg blot ønske at alle disse personer med kandupoliti-tilbøjeligheder vil klappe i og passe deres egne sager. De er en meget væsentlig grund til at jeg så sjældent blander mig i noget på kandu. Jeg kigger ind hver eneste dag; men når 95% af det så man læser er den slags, så er det ikke ulejligheden værd at blande sig.

Desværre er det ikke noget nyt. Det er et gammelt kandu-fænomen. Der er i tidens løb blevet bannet flere, der blev for grove; men der har aldrig manglet afløsere.

Men glædelig JUl til de positive.
Rudolf

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 23:33

Nej da bentjuul, jeg hentydede ikke til dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-04 23:34

bentjuul
Det skal du ikke tage dig af, for jeg synes du havde ret i det spørgsmål der hentydes til
mvh dova

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-12-04 23:34

Citat
Mon rotw har tænkt over hvordan han fjerner forlk fra denne liste ???

Tror nemlig ikke det bliver helt så nemt da han ikke kan rette i tippet igen.

Per

Han kan vel have listen til at ligge i Word - så det er ikke så svært.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-12-04 23:35

Jamen Bent dog, hvad har du gang i? Jeg følger slet ikke nok med

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-12-04 23:37

Rfou, du fortalte mig om disse ting for snart et år siden og jeg har måttet sande, at visse ting er givet, hvilket dog ikke vil forhindre mig i at bakke op om fornuftige initiativer, og dette er ikke et af dem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 23:43

Rfou, men han kan ikke fjerne listen fra kandu.dk

//bentjuul :O9

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 23:44

:o9 =

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-04 23:47

Jeg har aldrig forstået, hvorfor de åbne spørgsmål generer så meget, men hva hulen, hvis det kan glæde andre at se sig sur over så lidt, så lad dem dog

Kandu er som sædvanlig en fredag aften - ikke noget at råbe hurra for - så som sædvanlig trækker dynen det længste strå!

Glad nu Bjarne?! - scenen er din

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 18-12-04 00:08

Citat
Rfou, men han kan ikke fjerne listen fra kandu.dk
//bentjuul :O9

Nej men han da sagtens sende en revideret ugave til kandu.

BjarneD. Ja det har jeg sikkert råbt op om, før i tiden, indtil jeg blev træt af det.
"Den sorte liste" får ingen betydning, og er kun et naivt forsøg på ændre på forholdende på kandu, hvad vi i øvrigt er mange der har prøvet på.
Det meste lykkedes ikke; men vi fik dog fjernet den funktion, der hed accepteret svar. Det var den der lagde grunden til den heksejagt på ikke-lukkede spørgsmål.
Vi fik også oprettet smalltalk, der jo fungerer fint såvidt jeg kan se; men mange af dem der var aktive den gang, er nu ret sjældne gæster. Men stadig aktive.

Jeg er stadig glad for kandu og vil nødig undvære den. Men hvis man ikke lige er til smalltalk, og ikke er den store ekspert til at hjælpe andre, så løber man jo hurtig tør for anledning til at blande sig.
Det sker dog at jeg kan være til lidt nytte en gang imellem, og jeg er glad hver gang.

Jeg mener dog stadig, at kandu ville være bedre tjent uden alle de kloge Åger, der gerne vil diktere stilen på kandu. Er der nogen der føler sig truffet, har de sikkert ret i det.
Rudolf

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-04 00:17

Rfou > OK jeg vidste ikke at kandu.dk Teamet rettede tips for os når vi skriver til dem om det. Jeg har været her i et stykke tid og der lærte du mig noget.

//bentjuul

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 00:36

det er de spørgsmål hvor JEG selv + mange andre har afleveret er svar og da spørger ikke er vendt tilbage med om de kunne bruge svaret/ eller ikke/ eller fundet ud af det på anden måde
det kan ikke være så SVÆRT at skriver tilbage vis man ikke har fået løst sit problem og er det LØST så lukker man spørgsmålet

og ja listen ligge i excel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-12-04 00:46

rotw, har du ikke overset, at der intet står om, at man skal lukke et spørgsmål. Det der med høflighed er indiskutabelt, men høflighed er ved at være en sjælden dyd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-04 00:51

prøv lige at læse det sidste der er skrevet i indlægget:

"Folk vil blive fjernet fra denne liste der sendes til KANDU så fremt at de har afslutte deres spørgsmål inden 29-12-04"

øhhh - så er der jo ingen der skal afslutte noget vel ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-04 00:57

Jeg tror at hvis det havde været et problem for kandu.dk med alle de åbne spørgsmål, så var de blevet lukket - men man kan helt gratis hente mange gode oplysninger i ulukkede spørgsmål.
Livet på kandu er, at man kan deltage eller lade være og nogle spørgsmål bliver lukket og andre forbliver åbne til.................?
Det har jeg vænnet mig til, men havde det måske lidt som rotw i starten og det tror jeg de fleste har haft.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 01:03

På den liste er der nu ikke mange profiler som jeg nogensinde er stødt på herinde.

Hva' mener du mirit.
Meningen er vel, at såfremt de personer har lukket spørgsmål senest d. 29. bliver de fjernet inden den sendes til Kandu.

Men det er da rigtigt, at der ikke står nogen steder at spørgsmål skal lukkes, men det er jo egentlig hele grundideen at de skulle. Pointsystemet (ja der var den igen) er da bygget på det.
Selvfølgelig kan der ikke lukkes hvis der ikke menes at være kommet et relevant svar.
Men mange gange er det også fordi spørgerne ikke sætter sig ind i systemet. De får et svar og takker pænt, og tror det er i orden, men de glemmer/ved ikke at der skal accepteres for at lukke.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-12-04 01:03

Sidste måneds præmievinder er vel et bevis på, at det ikke er nødvenfigt, at stræbe efter mange point for, at vinde månedens præmie og desuden er det jo sådan, at hvis alle spørgsmål blev lukket så ville det statistisk set blive dem der optjener flest point i forvejen, der ville få endnu flere ganske simpelt fordi det normalt skyldes, at disse er involveret i flest spørgsmål og svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 01:04

Ja miritdk,
men prøv nu lige at læse det godt og grundigt igennem. Der mangler nogle kommaer

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-12-04 01:21

Hej dova

Du har forstået det. Det er det der står i rotw's tips.

mvh
Frank

PS. Hvis vi ikke mødes inden jul, vil jeg ønske dig (og alle de andre herinde, en rigtig glædelig Jul)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 01:38

rotw

Kunne du ikke henvise til nogle spørgsmål, hvor de pågældende brugere har stillet et spørgsmål, som ikke er blevet lukket.
Jeg tænker på dem, som står på din liste.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 01:52

Frank
Også herfra en rigtig glædelig jul til dig

mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 02:07
Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 03:28

rotw

http://www.kandu.dk/dk/spg/4019

dette spørgsmål er fra den 28.05.02 og du har svaret på det den 22.09.04 tror du ikke at spørgeren enten har fået svar eller er ophørt med at være bruger på kandu.

Skriv du bare til kandu og

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 09:34

Kandu har jo mulighed få at sende en Email - har du fået svar på dit spørgsmål Dit brugernavn XXXX din kodeXXXX
til at starte på

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 09:45

ang http://www.kandu.dk/dk/spg/4019

Rasmus_Eliasen Dato : 21-07-04 22:46

Jeg kan desværre ikke give point for rigtigt svar, men vil gerne takke samtlige deltagere i debatten for at have givet mig lidt indsigt i harddiskens forunderlige verden.

Mvh Rasmus

jeg er lidt overbevist om at der er flere der har ændret navne pga. glemt "bruger kode mm" e.lign

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 09:49
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-04 09:59

Hallo
Nu har jeg læst foranstående debat, hvis man ellers kan kalde det, der foregår her for debat, mudderkastning er nok en mere korrekt betegnelse. Først skal det være sagt (skrevet) at jeg ikke bifalder rotw's metode, men dernæst vil jeg give ham fuldstændig ret, der er alt for mange useriøse snotunger på kandu, som ikke kan forstå at kandu er lavet for at brugere kan hjælpe brugere. Derfor er det vigtigt med en god disiplin. Vi er en flok seriøse brugere som prøver at hjælpe andre via kandu og selvfølgelig henter vi også løsninger på problemer vi selv løber ind i. Og lige præcis her er det et kæmpeproblem med de åbne spørgsmål (Og dårlige intetsigende overskrifter). For det første er der selvfølgelig ingen seriøse brugere der opretter et spørgsmål, før han/hun har søgt i databasen om der allerede findes et svar Hmmmm!
Iøvrigt burde der være mulighed for at kunne markere et spørgsmål som ikke besvaret, så man ikke skal spilde tid på at kigge efter svar hvor der ingen er.
SÅ! TIL ALLE DER IKKE HAR FORSTÅET IDEEN MED KANDU. ""TAG JER LIGE LIDT SAMMEN, VÆR LIDT SERIØSE"" og få så lukket de spørgsmål der er oldgamle. Lidt selvjustits skader ikke vel!!

Og til alle jer dejlige brugere der er rigtig gode til at give svar TAK, det er jer der gør at jeg trods alt overhovedet gider deltage på kandu.

og

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-04 10:02

Det kiksede ved rotw's tip er, at han tror, han kan gå ind og redigere i det efterfølgende.

Men ellers synes jeg da, at tippet er ok - for selv om det ikke står som et krav i Kandus regler,
kan ingen vel være i tvivl om, at meningen med konceptet er, at besvarede spørgsmål skal lukkes.

Iøvrigt er jeg ikke enig med BjarneD i, at Creamy burde udelukkes.

BjarneD kunne jeg derimod sagtens undvære - for i hans tilfælde kan man da med god ret
tale om politimands-mentalitet.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-12-04 10:02

Men rotw, hvorfor er det så vigtigt for dig at spørgsmål bliver lukket? Hvad har du imod åbne spørgsmål?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 10:27

Jeg er bestemt ikke uenig i Rotw's fremturen. Røg selv på hovedet i at svare en gut den anden dag, der allerede har bevist han ikke gider hverken lukke eller reagere på de indlæg han får. Dette er træls, når man har brugt tid på at fikse et problem. Om man ligefrem behøver hive folk ud, tror jeg ikke. Men en autolukning, eller spærring for nye spørgsmål, indtil gamle er lukket, ville være en god ting.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-12-04 10:33

Spærring af konto mener jeg ikke... Fordi kandu konceptet går da ud på at kunne få hjælp af andre. Hvordan skulle du kunne få hjælp hvis du ikke kan stille spørgsmål, fordi du har nogle spørgsmål som ikke er blevet besvaret?

Efter min mening skulle point systemet bare afskaffes... På den måde var alle lige, og kandu havde ikke udgifterne til præmien hver måned... Og point fuskeri ville også blive stoppet!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 10:33

Jeg kunne sagtens forlænge listen lidt. Skægt nok har jeg haft samme ide, men har aldrig ført den ud i livet. Dels for meget bøvl, dels kunne jeg ane det ville give tumult.

->Ostemanden. Der er MASSER herinde der leger politibetjente!!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 10:40

Umiddelbat er der jo ingen udgifter til præmie. Månedens dims er sponseret (i hvert fald i denne måned). Iøvrigt er den bestemt ikke værdifuld.

..og jeps, væk med pointsystemet - gerne for min skyld.

..og jeg er stadig af den mening, at de mennesker der ikke takker for hjælpen, dybest set er nogle dumme svin (for at tage lidt Olsen-Banden jargon).

MVH 3773 (der stadig har to åbne)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 10:42

Du har da en løsning Spærring for nye spørgsmål, hvis man har mere end eksempelvis tre åbne. Har du skrevet til kandu og givet dette fif?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 10:44

Hovsa! Tak Rellom, jeg mener bestemt heller ikke, at BjarneD har grundlag for at smide mig ud fra kandu

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 10:58

Næh, og gider heller ikke Creamy. Dette har været oppe og vend en hulens masse gange, hvor en masse af de brugere der skriver til kandu om hver eneste fejlplaceret komma deltager. Så havde det været en fremragende ide, havde kandu nok opdaget det. Iøvrigt må man antage at kandu følger en smule med i alt ævleriet og derfor har set dette forslag. Som nævnt er ideen ikke ny.

...og stadig, jeg kan sagtens følge Rotw.

->Rotw. Tha_"et eller andet" alias Tim. Sæt ham på listen. Han spørger og spørger OG får entydige svar, hvorefter der er larmende stilhed.

Jeg kunne iøvrigt sagtens genkende et par stykker fra din liste. Din liste tror jeg, jeg vil gemme, og selvfølgelig selv udvide den lidt. Så kan man let lave sin egen lille sortlistning sådan skvadderhovederne ganske simpelt ikke får svar - i det mindste ikke fra mig.

3773 (der stadig har to åbne)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 11:00

Creamy, du må endelig ikke lade dig smide ud. Så er der jo snart ingen ballademagere tilbage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 11:07

Jeg er på vej ud, så snart Bjarne får sit ønske opfyldt om at blive bruger-admin
Heldigvis har Briani i en tråd givet en opskrift på, hvordan man omgås systemet, hvis jeg skulle være så uheldig, at Bjarne får held af sit foretagende. So don't worry

//Creamy (ønsker en god weekend )

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 11:09

Selv god week-end til dig Creamy (og selvfølgelig også til andre kandu'er).

PS Forlader du os Creamy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 11:10

ALDRIG!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-04 11:27

Godt nok, så er jeg mere (U)rolig!!

Mit nytårsønske (for kandu) kunne være:

Der laves klare regler for hvad der accepteres eller ikke accepteres. Som det er idag, er der nogle der får den opfattelse, at kandu = den blå avis. Ligeledes oversvømmes tips med lal, bræk og bæ, fra unluck'ere, pyramidespillere, fupmagere, surfere der aflægger ligegyldige rapporter fra dagens opdagelser. De få velmenende gode råd om f. eks Virus og programfejl forsvinder totalt i mængden. Ligeledes anvendes tips til endeløse personorienterede diskussioner der er uendelig irriterende.

Kandu har tidligere luftet muligheden for at den enkelte bruger kunne udelukke andre brugere for deltagelse i deres tråde. Om dette ville blive en succes, tror jeg ikke. Selv de mest nævenyttige brugere, jeg personligt ikke holder specielt af, må jeg indrømme kommer med "guld" i ny og næ. Så ved at banne dem, udelukker man sig selv fra et muligt dueligt svar. Skægt nok er nogle af topscorerne, der faktuelt er rigtig gode svarere, også nogle af dem der kan præstere noget lal. Samme brugere bliver iøvrigt rigtig sure når de bliver korrekset. Bevares, mit eget temperament bryder sig bestemt heller ikke om modsigelser. Især ikke hvis jeg er på hjemmebane.

Så kort fortalt:

Ud med tips
Ud med point - eller lav auto-luk og max antal åbne tråde.
Forbyd reklame og annoncering.
Overvej et anstændighedscodex, med en stillingtagen til fabrikation af sprængstoffer, tuning af knallerter, socialt bedrageri osv osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-12-04 12:48

Ja, ud med alle dem der ikke taler jer efter munden er der åbenbart nogen, der mener, men provokatører og andre der kun kan svare på almen viden må gerne være på Kandu og skulle nogen protestere imod dårlig opførsel og chikane så er de politimænd. Heldigvis findes der da Politi i samfundet ellers ville man slet ikke kunne være nogen steder for bagvaskelser og chikane, men her kan de fejge, der end ikke tør bruge deres navn genere andre og så bare lade som de ikke læser tråden når de får for stor modstand.
Vor herre bevar mig vel!
SKAL LIGEGLADE PROVOKATØRER SÆTTE DAGSORDENEN?
(jeg besvarer ikke chikanerier da jeg ikke har nævnt nogen bestemt)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-04 13:06

Jeg ved simpelthen ikke noget mere komisk end folk, der stabler hele samfundet op
som sindbillede på deres eget lille selvretfærdige ego.

Og det var så også bare en generel betragtning - uden adresse til nogen som helst.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-12-04 13:14

1. træffer!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-04 13:33

BjarneD
Citat
Så kom der en af dem der burde fjernes.

Adressen er vist ikke til at tage fejl af?!
Heldigvis er du stadig bruger på samme niveau som alle andre - selvom der sikkert snart kommer en tilføjelse til kandus regler.

Citat
Som bruger af kandu medfølger der visse forpligtelser. Det er IKKE tilladt at søge på brugernavnet BjarneD.
Påtager man sig dette og samtidigt irettesætter denne bruger - vil man få frataget alle sine point.
Sker det mere end én gang vil det blive betragtet som personlig chikane og medføre øjeblikkelig udsmidning fra kandu.

BjareD har ALTID ret..Husk det! - og han har modsat andre beføjelse til at svine andre til med ord som: Psykovits, psykopat, embecil, encellede væsen, liderkarl, google idiot, selvbestaltede SA folk, støvleslikker, selvhævdende grovbolle, flødeagtigegås, åndsamøbe, osv. Vi er sikker på, at forstår du disse regler og efterlever dem - så skal du nok blive glad for kandu.dk

Men god weekend også til dig Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-12-04 14:32

Hvorfor er der især een bestemt bruger der minder mig om en edderkop der sidder i sit spind og venter på , at et muligt bytte skal røre på sig?

Hvis nogen skulle spekulere på hvorfor der ikke følger et citat med de påstande om en administrator, der kan smide folk ud så skyldes det, at det er fri fantasi, der er hentet af en forkvaklet eks. bruger, ud fra en oplysning jeg har givet om, at Kandu administrationen har overvejet nogle hjælpefunktioner til enkelte brugere da de jo ikke har tid nok til denne lille underskudsforretning. Hvis den slags skulle komme på tale er det jo ikke til at vide hvem og hvordan. Idéen er ikke min, men jeg har i en anden diskussion givet udtryk for, at det kunne være nyttigt, at så den bortviste Fridaflip i en af sine proxy profiler gav udtryk for, at jeg skulle have ambitioner om at bestride en sådan har nok bare været et af utallige forsøg på at lave rav i den, og at så en enkelt anden bruger naivt tager dette til sig som min hensigt kan man jo selv tænke lidt over. Jeg har nok at gøre med, at besvare spørgsmål og forsvare mig mod angreb fra nogen der åbenbart er misundelige over et eller andet.

En underlig ting med citater, hvis man skriver noget som man selv har sammenstykket og ændret efter for godt befindende så afslører man sin hang til løgnagtige beskyldninger og pudsigt nok så skrives der afhandlinger om visse mennerskers trang til den slags hvor de ofte selv tror på påstandene.

Et citat skal altid have vist en oprindelse og være en ordret gengivelse af det der er udtalt eller skrevet og ikke løsrevne ord hvor der er tilføjet ændringer af den der citerer. Det kaldes manipulation og i dette tilfælde kunne det være et forsøg på, at give et indtryk som virkeligheden ikke kan.

Egentlig underligt at nogen vil fratage mig retten til, at svare i samme tone som jeg bliver tiltalt når de selv mener, at have ret til, at bruge en grov tone, som end ikke har henvendt sig til dem, men som har skrevet noget de syntes er dumt eller er uenig i.

Mange ting ville blive nemmere hvis man kunne give sin mening til kende uden at skulle svines til for det samme.
Dette spørgsmål handler om rotw's tip og de fleste har i almindeligt sprog tilkendegivet enighed eller uenighed, men alligevel skal der lige dumpe en bruger ind der mener, at dette er en fin anledning til, at banke nogen verbalt.

Hvad havde netper gjort der fortjener de kommentarer,og hvorfor skal man "haule maule".

Skal Kandu brugerne acceptere, at nogen forsøger, at knægte deres ytringsfrihed for at disse personer kan ytre sig så beskidt som det passer dem.

Jeg er træt af disse personer og kan ikke se noget forkert i at ønske dem til langbortistan.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 15:46

Ja, og her kommer jeg så lige og snakker dig efter munden Bjarne

For du har fuldstændig ret, især med det om, at nogen ikke kan tåle at blive tiltalt på samme måde som de selv (ofte ganske opfordret og urelevant), farer frem over for andre.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 16:36

Øh, Uopfordret skulle det selvfølgelig være.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 01:53

BjarneD > Det var da en ordentlig smøre. Meget imponerende.

Det er dog ostemaden og ikke netper, der har oprettet denne tråd, men du har helt ret i,
at tråden handler om noget ganske andet, end hvem du synes, der bør fjernes fra Kandu.

Godt set!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 01:55

Ostemaden = OsteMANDEN.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 12:09

Man kan købe billige læsebriller i Føtex.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-12-04 12:16

jatak... Jeg er ikke at forveksle med et stykke ildelugtende morgenstykke

Men jeg tænker at dette spørgsmål skal komme til en ende... Jeg ville jo bare have hørt reaktioner på rotw's kommentar, men som sædvanlig udvikler disse spørgsmål sig altid, og der bliver diskuteret flere ting ad gangen. Men nu ville jeg så gerne høre rotw om hvordan jeg lukker dette spørgsmål? Jeg mener, jeg føler ikke rigtig jeg har fået noget svar. Jeg har jo de tre spørgsmål, som jeg kan følge op på:

1. Hvad skal dette gøre godt for?
Vi er ca. kommet til den enighed at listen indeholder navne som slet ikke er set her på kandu i en sådan grad at man kan huske det. Faktisk mangler jeg selv på listen, da jeg har et åbent spørgsmål tilbage fra Januar. Så egentlig skulle det vel ikke gøre godt for særlig meget. (BjarneD benævnte dette første gang).

2. Hvad gør man f.eks. hvis man har løst problemet på anden hvis?
Dette er faktisk ikke blevet besvaret... Men hvem skal så have pointene? Den første som har svaret? I det tilfælde kan jeg da hurtigt oprette en macro som finder ud af hvornår der kommer et indlæg på kandu og derefter skriver en lille kommentar. (Ikke besvaret)

3. Og hvem har udnævnt dig som politimand her?
Det har du faktisk ikke selv svaret på! Hvem har givet dig de beføjelser, der gør at du mener selv at kan tillade dig at komme med en "sort liste!"

Så egentlig kan jeg ikke lukke dette spørgsmål, da jeg ikke har fået svar på det! Så hvad skal jeg nu gøre?

Men ellers god jul til alle
og et godt nytår

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 12:19

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-04 12:33

og

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 12:56

1. som jeg har skrivet så er det spørgsmål som JEG selv og mange andre har skrivet i uden at spørger har afsluttet spørgsmålet/ eller skivet tilbage om at de ikke har fået det løst / har du fået løst problemet på anden vis ja vælg det svar der kommer nærmest eller træk lod problemet er løs så lukker man spørgsmålet
2. mindes ikke jeg har afgivet et svar i det spørgsmål du skriver om??
3. jeg har skrivet pænt har du fået løst problemmet/luk venligst spørgsmålet mm. skrivet tips andre har skrivet tips mm.
pøvet på den lidt hårdere på så luk dog spørgsmålet o.lign og nu ja en sort liste

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 14:04

BjarneD--> Jeg kan se, at den bortviste Fridaflip stadig har din store interesse.
Du ævler og ævler altid om det samme 'den dæmoniske duo' (er det ikke sådan, du og invincible ynder at kalde de bortviste profiler?!
Fatter du slet ikke, at din mission, som går på at rense dette 'betændte' forum ikke er din boldgade!

Fridaflip - pufff... 'gone with the wind'....Jubiii - men nu keder du dig bravt - og kaster dig derfor over mig! - Hvor må det være pisse træls og ikke mindst kedeligt kun at leve og ånde for at holde liv i Fridaflip og Ram2. Jeg er sikker på, at de begge griner deres røv i laser, hvis de stadig læser nogle af dine kommentar herinde - for hold da op, hvor er det tydeligt, at du mangler dem til at opretholde dit indestængte had.

Skide godt set, at tråden meget hurtigt blev kørt af sporet. Bare synd du ikke kan se, at det var DIG, der lynsnart fik lortet drejet ind på, hvad du mener den skulle handle om - nemlig dit store had til især mig - og dit besyv til, hvem der bør fjernes fra sitet...Bvadrr, du er klam. Din dag er reddet, så snart du får lov, eller giver dig selv lov til at kommentere dit åbenlyse had til de brugere, der ikke lige danser efter din pibe. Du har aldrig fattet, at en debat ikke nødvendigvis behøver være en lille flok, der sidder og samtykker med dig og dig og dig.

Dova--> stik ham en tudekiks, så slipper du for at have ham hængende i dine skørter.
Nå nej, silly me - der hænger han jo forresten godt!

Undskyld Ostemand (sjovt nick )..Jeg skal nok lade være med at komme med yderligere kommentar, som ingen relevans har til dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 14:16

Nævnte jeg ikke noget om nogen der mener, at de kan gøre hvad der passer dem, og at andre skal "haule maule" og rette ind til højre for skulle man finde på at forsvare sig så kommer der bare endnu en fordrejning af virkeligheden.

Er der nogen der er i tvivl om hvorfor jeg ønsker bestemte profiler til Langbortistan?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 14:17

...og i øvrigt prioriterer lukning af spørgsmål meget lavt i forhold til personer der altid kommenterer mine og andres kommentarer helt off topic

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 19-12-04 15:41

Nu bliver der igen foreslået at fjener pointene fra kand - For min skyld ingen alarm. Men hvad ville i så finde på at skrive om.

Det er jo netop tråde som denne, der giver anledning til diverse mudderkastninger og rygklapperi, og de bliver som regel uendelig lange, og må have en umådelig stor underholdningsværdi.

For andet nyttigt kan man da ikke finde i dem. Stop denne og der vil dukke en lignende op i løbet af kort tid.

Rudolf

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 16:21

Bjarne---> Må jeg have lov at foreslå dig, at du åbner din helt egen tråd. Du må hjertens gerne have dine meninger, selvom du udtrykker, at det ikke er dig muligt. Du falder hele tiden i vandet - og klager over du ikke har samme rettigheder som andre. Dette er en lodret løgn - og du virker sq ret kikset, når du får tudemarie tendenser - og i en tråd sidder og 'peger' dine kanduvenner og uvenner ud. Hvad er det dog du forsøger at vinde?! SYMPATI?!

Du klager og klager - og skriver, at bl.a jeg nedgør alt hvad der rører sig og taler grimt til folk - og at du til hver en tid vil se dette forum bragt til orden. Det prøver du så på - ved hele tiden at blande dig i andres måde at debattere på. Mig bekendt er der TRE her på kandu, som jeg har haft uenigheder med - Mango, Dova og du selv. Vor herre bevares hvor er du sølle når det kommer til matematik. TRE profiler ud af .....? er det virkelig ALLE?!

Et forslag til en ny tråd kunne være, at du tager dine trofaste støttere med (undtagen dine dobbeltprofiler)..I kan så få resten af denne pragtfulde søndag til at gå med øgenavne og tilsvininger.

Brug gerne nogle af dine yndlingsgloser/tiltaleformer - f.eks. frøken Narcissus, edderkoppekvinden, flødeagtigegås, humorforladte århusianer, miss dumbo, den flødeagtige, pigen med et mental handicap, IQ damen, psykopatiske kvindemenneske, emotionelt primitivt væsen.

Når/hvis du løber tør, så tilføj endelig nogle af de gloser du har brugt til at tiltale andre. Det kunne f.eks. være fængselspræster, Psykovits, psykopat, embecil, encellede væsen, liderkarl, google idiot, selvbestaltede SA folk, støvleslikker, bettefandener, radikale klemmesamler, selvhævdende grovbolle og åndsamøbe.

Jeg er sikker på du har flere i ærmet Bjarne - du holder dig nemlig ikke tilbage, selvom du gerne vil fremstå som den rene uskyldighed - og hvor har du dog fra, at du IKKE har samme rettigheder som andre til at give din mening til kende?!

PS. Alle disse tiltaleformer er IKKE fordrejninger af virkeligheden. Jeg kan hvis det bliver nødvendigt henvise til alle trådene, hvor de er set kopieret og noteret

Siger du mudderkast Rfou?! - hvorhenne?!

Nå ja, det startede allerede igår - ganske uopfordret og uprovokeret fra kandus mest seriøse bruger.

Citat
Fra : BjarneD Dato : 17-12-04 23:16

Så kom der en af dem der burde fjernes.

Var det her, jeg skulle have valgt, at agere som Bjarne beskriver: 'Rette mig ind til højre' og lade være med at forsvare mig selv - No Way!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 17:51

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 19-12-04 18:01

Citat
Siger du mudderkast Rfou?! - hvorhenne?!

Nå ja, det startede allerede igår - ganske uopfordret og uprovokeret fra kandus mest seriøse bruger.

Ja - Igen!

Og hvis nogen tror at det nogensinde stopper, så er de meget optimistiske

Rudolf

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 18:15

Rudolf mener du DET?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 18:30

Ang. Rotw's tip, så er det jo ikke en liste over, hvem der "bør fjernes fra Kandu",
men en liste over de brugere, der ikke lukker deres besvarede spørgsmål.

Den slags tip har været skrevet mange gange før. Forskellen er bare, at Rotw sætter
navne på, hvorved tippet bliver lidt mere informativt. Og det kan jeg ikke se nogen
grund til at have ondt af.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 18:36

Og hvorfor fungerede smileyen så ikke?
Vi prøver lige igen:

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 18:39

Da alle jo ikke ved hvad der foregår vil jeg lige opsummere:
Min 17-12-04 23:10 handler om emnet i dette spørgsmål og det faktum, at jeg for nylig har set J_Lo og Mulberry være ret så hårde ved Binky, uden rimelig anledning, dette og tilsvarende. http://www.kandu.dk/dk/spg/56186
Dette handler jo ikke om mig, men om tonen på Kandu og det har et par stykker ikke kunnet lide, og da det følges op af dette: creamygirl Dato : 17-12-04 23:12
Mener jeg at en bruger af dårlig tone har identificeret sig selv, og dette følges så som sædvanlig af alt muligt nonsens. Det er da

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 19:06

BjarneD > Creamys kommentar 17-12-04 23:10 er jo ikke møntet på Netper, men på hvordan det
efter hendes mening vil udvikle sig, hvis vi får bruger-vurdering her på Kandu.

Den tror jeg altså, de fleste har fanget.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 19:19

17-12-04 23:10 SKULLE have været: 17-12-04 23:10

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 19:20

Her går det godt! SKULLE have været: 17-12-04 23:12

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 19:31

Rellom, du må se andre tidspunkter end jeg for det var mig der skrev kl. 23.10 og hvem det var rettet mod kl.23.12 er da vist underordnet. Meningen er klart nedsætttende og ændrer ikke ved det faktum, at nogen er grove over for andre hvilket jeg stadig mener er alvorligere end nogle åbne spørgsmål.
Det jeg er utilfreds med er, at jeg ikke må give udtryk for det uden, at alt muligt mærkeligt skal drages ind i tråden.
Det er vist ved at være almindeligt kendt, at der er en der mener, at Ram og flipperen satte mig "på plads" og denne vil sørge for, at jeg bliver der.
Når en bruger tilsyneladende bruger timer på at gennemlæse gamle spørgsmål fra før vedkommende blev bruger og finder løsrevne citater så må det da være bedre, at man som jeg både diskuterer når der er noget, at diskutere og ellers besvarer en masse spørgsmål.
Jeg er træt af, at jeg skal bruge så meget tid på at forsvare mod noget der enten er manipuleret eller direkte løgn.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 19:41

Nej, Bjarne, 23:10 henviser til din egen kommentar.
Bagefter henviser du til Creamys kommentar:"da det følges op af dette: creamygirl Dato : 17-12-04 23:12"

Og når du beskylder Mulberry for at være hård ved binky i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/56186 ,
så er det jo også ganske hen i vejret.

Hvis du absolut skal korrekse andre brugere konstant, kunne du da som minimum gøre dig den ulejlighed
at læse, hvad de rent faktisk skriver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 19:57

Rellom, jeg korrekser da ikke nogen her, men henviser til noget konkret og hvis jeg ikke fangede, at det var mig der var offeret så skyldes det nok den meget sammenhængende sætning og den efterfølgende kommentar, men det beviser bare, at der er en der åbenbart føler sig truffet, og selv om det ikke var creamygirl jeg havde i tankerne så har såmænd været grov nok masser af gange.
Jeg er ked af at jeg fik blandet Mulberry ind i den nævnte tråd for det er da rigtigt, at der forsvarede hun Binky, men det var desværre noget jeg fik blandet sammen hvilket let sker når man skal lave flere ting samtidig.
Jeg kunne så give andre eksempler, men jeg gider ikke.
Det er egentlig pudsigt, at nogen har så meget imod, at man kommenterer når nogen prøver, at hive point hjem på rene gætterier.

Der kan ikke koges mere suppe på dette ben!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 20:04

P.S.! Rellom, skal vi for øvrigt ikke lige konstatere, at du og creamygirl har meget mere travlt med, at korrekse og om ikke andet så for, at bebrejde, at nogen korrekser, som du kalder det. Jeg kalder det divergerende holdning og vil afslutningsvis konstatere, at du dog har et pænere sprog hvilket dog ikke hjælper da du bakker op om dem der ikke har.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 20:14

Bjarne, hvis du har så travlt, at du kommer til at hænge folk ud uden grund,
synes jeg da, det ville være en bedre løsning slet ikke at hænge nogen ud.

Din bemærkning om, at det da godt kan være, at du har hængt Creamy
uberettiget ud i dette tilfælde, men så har hun nok fortjent det i så mange
andre tilfælde - ja, kan du ikke godt selv se, at den er meget lidt heldig?

Lad os forestille os en retssal:
Dommeren til den anklagede: "Du får fem år i spjældet, for det kan da godt være, at du ikke har gjort det,
du er anklaget for, men så har du sikkert gjort så meget andet - og iøvrigt har jeg altså også andre
ting at se til!"

Så der kan koges meget mere suppe på det ben, men jeg har (desværre) ikke tid til mere.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-12-04 20:19

PS! Jeg er kun intolerant over for de intolerante.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 20:25

Bare noget skidt, at din opfattelse af intollerante er så subjektiv.

Du læser det med de skæve briller Rellom.
Kig dig omkring og se hvad der skrives.
Jeg har ikke hængt Creamygirl uberettiget ud for det er ikke noget nyt, at jeg gerne vil undvære hendes besynderlige adfærd med at følge med i diverse tråde og så slå ned på "fjenderne" når de dukker op. Jeg kan forøvrigt nævne flere af hendes ofre end dem hun selv vedgår
Her er hun (fra profilen): I'm not only a Bitch; I'm the Queen of Fuck off Island.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 20:26

Her får man lyst til at skrive 'for helvede Bjarne, tag dig nu sammen'
Du kan da ikke komme udenom, at du i denne tråd har ytret, at du mener jeg bør fjernes fra kandu. Jeg forsvarer mig, hvilket vel ikke er så mærkeligt - og gør dig opmærksom på, at jeg i min tid på kandu kun har haft heftige diskussioner med henholdsvis Mango, Dova og dig - uden dog NOGENSINDE at bruge gloser som du selv anvender, når du diskuterer.

Kunne du ikke prøve at forklare, hvad grundlaget for min fjernelse skulle være.
Er det fordi du instinktivt ikke bryder dig om mig?! er det tilfældet, så kan jeg fortælle dig, at jeg heller ikke bryder mig om dig, men derfor kunne jeg sq da ikke drømme om i en tråd at skrive du burde smides ud herfra. Du er langt ude Bjarnemand.

Rellom har ret i sin kommentar kl. 19:06 - jeg har aldrig deltaget i en tråd med netper før - men mente det var klart for enhver, hvad jeg mente med min kommentar. Du tror ikke, at du blot vælger at fortolke mine svar som det lige passer bedst ind i dit kram?!

Ang. dit link....lol, ja undskyld Hr, men jeg kan sq ikke se, at hverken J_Lo eller Mulberry er hårde i deres kommentarer. Binky er derimod lige på grænsen - hvordan kan du dog overse det?!

Apropos Mulberry. Nu er det jo sådan, at jeg ved hun er een af dem, der tidligere har sagt dig imod. Du læser folks kommentar som fanden læser bibelen. Mulberry støtter Binky, men igen er det en profil du ikke bryder dig om - og derfor tolker du svaret som det passer dig.
Igen undskylder du, men helt ærlig - jeg giver ikke meget, at du har så meget andet at se til. Du har formentlig ikke andet at lave, end at analysere og fortolke kommentar på kandu - og din mission er tydelig. Vær enig med Bjarne, eller forsvind. KORS sikke oppustet du er.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 20:30

I'm not only a Bitch; I'm the Queen of Fuck off Island.

Er det i virkeligheden dette ævl fra min profil der forarger dig.
Jamen jeg er en bitch - og?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 20:33

Du brød dig heller ikke om min tidligere profil. Er det sådan, at du skal godkende hvad der skrives - og hvad er begrundelsen for, at du følger med - når jeg ind imellem retter i min profilbeskrivelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 20:40

QoFoI: Jeg har regnet ud, at du håber på, at jeg skal bruge så meget tid på dine bagvaskelser, at jeg ikke kan besvare spørgsmål og det piner dig vel hver gang nogen er taknemmelige for min hjælp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-04 20:41

.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 20:53

Nej, det piner mig skam ikke, at nogen er taknemmelig for din hjælp - tværtimod!

MeeenØhhh!! Nu er du forvirrende igen Bjarne.
Skriver du ikke, at du kl. 23:10 taler om J_Lo og Mulberry fra Binkys tråd?!
Jamen forstår jeg denne her tråd korrekt, så ser det ud til, at Ans og Bentjuul har haft en uoverensstemmelse i Binkys tråd. I hvert fald skriver Bent, at han mener det er ham Ans henvender sig til i hendes kommentar 22:57 - og efter alt at dømme - er det tråden du henviser til, der omhandler ans og Bents uoverensstemmelser.

Hvordan kan det så være, at du skriver....

Citat
Fra : BjarneD Dato : 17-12-04 23:35

Jamen Bent dog, hvad har du gang i? Jeg følger slet ikke nok med

Du har læst Binkys tråd allerede kl 23:10, men aner ikke hvad Bent har gang i kl. 23:35?! Hmm; mystisk

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 19-12-04 21:00

Hvor er du dog pinlig og latterlig BjarneD. Hvor gammel er det egentlig du er?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-04 21:11

Mener at have læst han er 55, eller måske er det 57

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-04 22:53

Tag jer lige lidt sammen og hold op med mudderkastningen, og få jer et liv , altså et rigtigt et.

Hopper af her.

Denne tråd er godt nok spild af kanduserverplads.

og godt

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-12-04 23:19

Tænker på hvad der dog ville ske hvis jeg valgte at lukke denne tråd... Tak skæbne, jeg anede virkelig ikke at det ville skabe sådan et stort postyr med sådan en tråd... Et spørgsmål kan virkelig udvikle sig må man sige... men tjah.... Jeg har faktisk et andet spørgsmål som jeg gerne vil have svar på... og så kan spørgsmålet blive lukket, og alle (ISÆR rotw) bliver glade og får ro i sjælen...

Her kommer det så:

Jeg har et portugisisk telefon nr, og vil gerne have adressen på denne. Har prøvet int. oplysning 113, men de kunne af en eller anden grund ikke hjælpe mig. Har også prøvet http://www.paginasamarelas.pt/ uden success. Men jeg ved nummeret virker, da det er nogen som jeg snakker regelmæssigt med. Men kan ikke spørge om deres adresse, da jeg planlægger en lille overraskelse... Nogen som kan finde et sted hvor man kan slå portugisiske numre op udover de to steder jeg fandt? Og drop venligst det med en fly billet derned og tit engang i den lokale telefonbog!

<-> Ostemanden (Navnet stammer fra en gang i tidernes morgen hvor jeg bare ville hedde.... Noget som ingen andre hed!)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-12-04 23:28

Hvad med skype?..find en portugesier..hmm staves det sådan?..og spørg vedkommende..verden er da lille idag.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-12-04 23:37

godt forslag... bortset fra jeg ikke har noget headset/mikrofon...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-12-04 07:37

Angående Brassovitskis kommentar så slår det mig pludselig, at den i grunden er typisk
for tråde, hvor bølgerne går lidt højt.

Hen imod trådens slutning dukker der altid en bruger op, som hidtil har glimret ved sit fravær,
og fastslår flg.:

1. I spilder min tid
2. I har ikke noget liv
3. Jeg smutter igen med det samme - så I har ingen mulighed for at svare mig.

Meningen er tilsyneladende, at livet er en tilstand af evig fred og fordragelighed, og hvis man
ikke lever op til denne forestilling, så lever man slet ikke.

Umiddelbart skulle man ellers tro, at man har både mere liv og et bedre liv, hvis man ikke er
bange for at tage de konflikter, man finder nødvendige - men nej, for konflikter er nemlig
aldrig nødvendige.
Hvorfor slås - når det er meget nemmere at smide en sove-smiley?

Nu kan det godt ærgre mig, at jeg ikke var opmærksom på det, dengang jeg gik på universitetet,
for det kunne have været spændende at skrive projekt om.

Nå, men det var bare en strøtanke....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 09:09
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 09:24

In fact the search by telephone number is not possible, due to the laws on personal data protection, thus making more difficult the use of this service for the bulding/updating of databases, wich is not the purpose of this service.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 09:32

så ergo er (pga. portugisisk low er det ikke tilladt at opgive data via telefonnummeret kun navn) kan man jo ringe og spørge om deres adr. med henblik på at du vil sende en pakke

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 20-12-04 11:16

Creamy...... 55 eller 57 er ligemeget, nar fjolset ikke ter sig alderssvarende. Han er stadig pinlig og latterlig.

Rellom. Sjov og rigtig iagttagelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-12-04 16:26

Allerførst :::::::::jeg har heldigvis ingen spørgsmålshængepartier

Helt ærligt rotw..........dette spørgsmål deltager du slet ikke i.
http://www.kandu.dk/dk/spg/10389
Os som har deltaget i selve spørgsmålet har da ikke klaget.
Men vi har fået en intetsigende mail om, at spørgsmålet ikke er lukket.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 10:03

ostemanden er vi gået bort??? eller er vi rejst til portugal??

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-01-05 10:12

jeg ved ikke om du er rejst til portugal eller gået bort, men jeg er stadig ved mit fulde fem i dk... Men har stadig ikke fået svar på mit spørgsmål!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 10:23

pga. portugisisk low er det ikke tilladt at opgive data via telefonnummeret kun navn
man jo ringe og spørge om deres adr. med henblik på at du vil sende en pakke eller kort da du jo har deres telefonnummer

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-01-05 10:25

hmm... det besvarer stadig ikke mit spørgsmål

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 10:44

Jeg har et portugisisk telefon nr, og vil gerne have adressen på denne. Har prøvet int. oplysning 113, men de kunne af en eller anden grund ikke hjælpe mig
nej få det er ikke lovligt at opgive adressen i følge portugisisk lov så der for kan de forskellige nummeropysninger ikke opgive det vel?
http://www.118.pt/pt/menu.php (underlagt portugisisk lov om person data)
http://www.paginasamarelas.pt/ (underlagt portugisisk lov om person data)
og ang. telefonbog ?? freks hemlige nummer oplyses ikke her vel og adressen opgives heller ikke vel pga. portugisisk lov om person data

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-03-05 16:49

Rosmon.

Allerøverst til venstre, under brugerservice klikker du på "kom i gang" ...Scroll ned i bunden og voila, har du alle de tilgængelig smileys

Denne glade smiley laves sådan : - ) ...bare uden mellemrum..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-03-05 16:50

Ups