/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tenacious D
Fra : TariLiex
Vist : 543 gange
78 point
Dato : 12-08-02 23:42

Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?

Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....

Tak

TL

Accepteret svar
Fra : RaB

Modtaget 88 point
Dato : 12-08-02 23:47

Den første gang jeg hørte om verdens bedste band (det mener de i hvert fald selv), var da Rolling Stone hypede dem, som værende noget af det morsomste og mest kult-agtige, der længe var set. Kort efter optrådte duoen live hos David Letterman, hvor de leverede intet mindre end en fremragende version af nummeret Tribute, hvor Jack Black gik fuldstændig amok, smed trøjen, smadrede sin guitar, og blafrede med armene, mens hans tunge hang udenfor, som var han Gene Simmons' reinkarnation. Dette var altså intet mindre end en suveræn rockperformance, og da Tribute var et meget iørefaldende og medrivende nummer, lovede det meget godt for debutalbummet, der udkom i USA sidste år.
Desværre kan Tenacious D slet ikke leve op til de løfter, som Tribute gav, og det skyldes bl.a. at en del af pladens 21 numre er små sketches, der er morsomme de første par gange (men kun hvis man godt kan lide infantil, testatoren-boblende humor), men derefter bare er irriterende. De kan selvfølgelig undgås ved at programmere cd'en, men disse sketches skæmmer dog albummet, der også ville have haft godt af, hvis de herrer Black og Gass havde gidet, eller blot været i stand til, at skrive nogle mere iørefaldende og velkomponerede sange.

Tenacious D er bedst, når de laver den perfekte rock-parodi, som de gør på førnævnte Tribute, der fortæller historien om, hvordan Kyle og Jack mødte en dæmon (muligvis dén, der er afbilledet på coveret), som tvang dem til, at spille den bedste sang i verden - det gjorde de, men nu kan de ikke huske den, og Tribute er som titlen antyder, en hyldest til denne, verdens bedste sang, der må have været ret så fantastisk, for at overgå denne lille perle af en rocksang, der udvikler sig fra at være en simpel sag, kun akkompagneret af akustisk guitar, over et break, hvor Jack Black leverer nogle meget lækre vokalharmonier, til noget der minder om growling tilsat orgiastiske guitarer, der viser at duoen rent faktisk har musikalske talenter. Det beviser de også på den intet mindre end vidunderlige ballade Fuck Her Gently, hvor Jack Black for første og eneste gang på pladen glemmer sin hårde attitude, og i stedet koncentrerer sig om, at synge for "the ladies", med en fløjlsblød stemme, akustiske guitarer og rigeligt med strygere. Her lover han at han vil "hump you sweetly/ball you discreetly", og denne næsten kvindevenlige og meget u-macho-agtige stil holdes lige til slutningen af nummeret, hvor han ikke kan holde sig tilbage længere, og må udbryde: "and then I'm gonna fuck you hard" - men han lod jo også som om, han var en blød mand i næsten to minutter, og det må vel også være nok.

Tenacious D er overraskende godt produceret, især når man tænker på at det er en joke-plade, men den gode produktion kan dog ikke komme som den store overraskelse, når man tjekker coveret, og ser at i producerstolen sidder selveste Dust Brothers, der sammen med bl.a. Beck og Dave Grohl var en del af Tenacious D's kernepublikum, dengang de blot var et kultfænomen i L.A. Dave Grohl medvirker forresten også på albummet, og spiller trommer og guitarer på de fleste af albummets sange.

Som man nok kan forstå på ovenstående, er Tenacious D's debutalbum ikke det lange grineflip, det burde have været, men det er jo heller ikke ligefrem nemt, at kombinere humor og musik, på en vellykket måde. Set i det lys er det måske mere forståeligt, at albummet ikke er bedre, men så burde Tenacious D muligvis have afholdt sig fra at lave det.

Venlig hilsen
Rab

Kommentar
Fra : franke

Dato : 13-08-02 08:54

WOW,- det var da noget af et svar. Der kan jeg sgu ikke være med længere. Flot.
Men hvordan kan man være en reinkarnation af Gene Simons?? Han er da ikke død, er han??

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 13-08-02 09:54

Fedt svar, men hvem er de, hvor gamle er de?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 08:39

> Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
>
> Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....
>
> Tak
>
> TL

Prøv http://www.tenaciousd.com/. Det virker. *S*

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 13:56

TariLiex <TariLiex.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ck079.4546$ww6.506891@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
>
> Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....

Er det ikke dem der har lavet den der hedder Tribute? Noget med "the
greatest song in the world" og en djævel midt på vejen......? Fedt nummer..

QM

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 17:22

"QuickMic" <quickmic@mail.dk> skrev i
news:3d5cf64c$0$33630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
> TariLiex <TariLiex.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ck079.4546$ww6.506891@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
> >
> > Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....
>
> Er det ikke dem der har lavet den der hedder Tribute? Noget med "the
> greatest song in the world" og en djævel midt på vejen......? Fedt
nummer..

Jo, det er det

*sidder og hører den lige nu*

Totalt fedt nummer

Long time ago me and my brother Kyle here,
we was hitchhikin' down a long and lonesome road.
All of a sudden, there shined a shiny demon... in the middle... of the road.
And he said:
[sung]
"Play the best song in the world, or I'll eat your soul." (soul)
[spoken]
Well me and Kyle, we looked at each other,
and we each said... "Okay."
[sung]
And we played the first thing that came to our heads,
Just so happened to be,
The Best Song in the World, it was The Best Song in the World.

(...)

Tina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 22:31

> Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
>
> Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....

Hej May ;)

Jeg ved så meget at den ene halvdel af Tenacious D er Jack Black, komikeren
fra blandt andet filmen Shallow Hal.

Det er også dem der har lavet den reklame, der kører for The Ozzbournes på
MTV.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 08:15

Han var også med i Enemy of the state.

"Herold" <jacob@boomtown.net.invalid> wrote in message
news:3d5d6f1d$0$27686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
> >
> > Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....
>
> Hej May ;)
>
> Jeg ved så meget at den ene halvdel af Tenacious D er Jack Black,
komikeren
> fra blandt andet filmen Shallow Hal.
>
> Det er også dem der har lavet den reklame, der kører for The Ozzbournes på
> MTV.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 14:41

"Herold" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d5d6f1d$0$27686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
> >
> > Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....
>
> Hej May ;)
>
> Jeg ved så meget at den ene halvdel af Tenacious D er Jack Black,
komikeren
> fra blandt andet filmen Shallow Hal.
>
Den anden halvdel hedder Kyle Gass og han har en lille rolle i Shallow Hal

/lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-03 23:46

"TariLiex" skrev d. 16-08-02 06:54 dette indlæg :
> Er der nogle der kan give mig en masse oplysninger om tenacious D....?
>
> Jeg syntes de har lavet noget fedt musik, men ved intet om dem....
>

Du kan også prøve at besøge www.TenaciousD.dk en dansk side om bandet

Siden er ikke helt færdig endnu, men der kommer løbende nye ting på
siden.

/Morten - Webmaster TenaciousD.dk

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"