/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
selvangivelse 2005
Fra : kaptajnkaber
Vist : 1571 gange
50 point
Dato : 17-12-04 17:49

Hey!

Normalt plejer jeg at kunne finde rundt på selv de mest elendige hjemmesider, men told og skats hjemmeside overgår alt!

Jeg skal have ændret min forskudsopgørelse og efter flere timers kiggerier på www.toldskat.dk har jeg endnu ikke fundet et sted hvor jeg ganske enkelt ku sætte de nye tal ind... Er det overhovedet muligt???

Kan jeg ikk bare gå ned til det nærmeste skattekontor og få dem til at gøre det for mig? Jeg bor i 2100 KBH Ø og ville gerne snart få styr på det skattehalløj.

Håber I kan hjælpe

VH KK

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 17-12-04 17:55

Selvfølgelig kan du henvende dig på jeres skattekontor, og som regel laver de et nyt skattekort med det samme.
Mvh Karen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 17-12-04 17:57

Teknik og internet er OK .. men den PERSONLIGE kontakt er nogle (Mange) gange meget bedre.
"Face-to-face" .. og du har et nyt skattekort på 4 minutter !
/PG

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 17-12-04 17:58

Så det vil sige jeg bare stikker her ned:

Told- og Skattestyrelsen
Østbanegade 123
2100 København Ø

toldskat@toldskat.dk

Træffetid:
Mandag - torsdag 08.30 - 16.00
Fredag 8.30 - 15.30

Telefon: 7237 9000

...

Bare for at give mit spørgsmål lidt mening. Er det fysisk (eller virtuelt) muligt at ændre sin selvangivelse hjemmefra uden en telefon?

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 17-12-04 17:59

Hehe, du har nok ret Guild.

Er bare en computerknægt på 19 år der plejer at klare det hele over nettet og blir så fustreret når en så stor hjemmeside bare virker af lort!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-12-04 18:09
Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 17-12-04 18:14

Prøv lige at kigge på din forskudsopgørelse, for jeg tror faktisk også der er en Personlig kode så du kan gå ind og rette din egen forskudsopgørelse, men det kræver jo stadig at der er nogen som tjekker og sender et nyt skattekort til dig.
Men motion er nu ellers godt og især her op til jul hvor der måske spises lidt bedre og flere kalorier.
Mvh Karen

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-12-04 18:20

Jeg kan ikke helt huske om det gælder for ændring af forskudsregistrerering, og "aflevering" af selvangivelse, men for at jeg kan angive moms skulle jeg først bestille et certificat (som er gratis). Det kan bestilles på samme hjemmeside, og så går der et par dage hvorefter man med posten modtager en kode.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 18:52

Hvis du ikke har tid til at møde personligt på "skattekontoret" skal du være tilmeldt som "netborger"

http://www.netborger.dk/

HIlsen ans og

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 18-12-04 00:14

Hejsa

Ønsker du at ændre din forskudsopgørelse, kan du enten gøre det på http://www.tastselv.toldskat.dk eller hos din kommunale skatteforvaltning.

Vil du klare det over Nettet, skal du bruge den tastselv-kode, som står på den første forskudsopgørelse for år 2005 samt dit cpr-nr. Første gang du logger ind med denne kode, skal du ændre den til din egen personlige. Når du er logget ind kan du ændre din forskudsopgørelse, se din personlige skattemappe med årsopgørelse for år 2003 og meget andet. Du kan også ændre det kontonummer, som ToldSkat har registreret på dig. Når du har ændret din forskudsopgørelse over Nettet skal du få et "kvitteringsbillede", som fortæller at forskudsopgørelsen nu er ændret. Du vil ikke kunne se den nye forskudsopgørelse før efter nogle dage, da dine ændringer skal til godkendelse hos kommunen. I de fleste tilfælde vil du modtage den nye forskudsopgørelse med posten efter få dage, men du kan risikere at blive spørgt omkring dine ændringer, hvis det er store ændringer du foretager.

Klarer du det ikke over nettet, men vil have personlig betjening, skal du gå til den skatteforvaltning, der ligger i din kommune. Dvs. at det ikke hjælper at henvende dig til den ToldSkat som du tidlige har skrevet om. De kan IKKE hjælpe dig. Jeg mener bestemt at Københavns kommune har flere servicebutikker liggende rundt omkring i København, hvor du kan henvende dig, de kan helt sikkert ændre dit skattekort/forskudsopgørelse. Husk legitimation (kørekort, pas eller lign. da der er ved at blive strammet op på reglerne).

Når du til foråret modtager din selvangivelse for år 2003 kan du godkende eller ændre denne på samme web-adresse, men husk den personlige kode, for det vil være den, du skal logge ind med.

Go' fornøjelse, og skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.

Med venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-12-04 18:04

Så nåede vi så langt at det nok blir en personlig henvendelse hos skatteforvaltningen... Har nemlig både brugt tastselv koden og lavet en ny, men jeg får det bare ikk til at fungere...

Nogen der kan hjælpe mig med en adresse? Jeg bor som sagt på Østerbro.

På forhånd tak.

Vh KK

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-04 18:24

Brug Borgerservice

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/0/0ABF72B777BB641CC1256EAE003EDB68?OpenDocument

adressen på Østerbro er

Østerbro
Trianglen 1
2100 København Ø

Hilsen ans og

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-12-04 18:48

Tak for svaret ans. Den kendte jeg ikk lige... Det er jo smart at samle alt på ét sted!

God Jul!

Vh KK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-04 19:02

Selv tak