/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Læderomslag til dagbog
Fra : NielsPils
Vist : 1304 gange
50 point
Dato : 17-12-04 17:10

Jeg søger svar på hvordan man indbinder en almindelig dagbog i læder, det skulle gerne sidder rigtig godt fast så det beskytter bogen mod vind og vejr, Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Accepteret svar
Fra : Splitcane

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-04 17:24

Jeg bruger den lokale bogbinder til den slags opgaver. Hvis hele bogen skal bindes ind i oasegede skind, skal du foreberede dig på en meget høj pris. Istedet ville jeg, når den skal modstå vind og vejr (ligesom min fiskedagbog), få lavet en kasette med et plastomslag. Dette plastomslag kan ligne skind til forveksling og kan tørres med en klud.

Alternativt kan du kontakte AOF/FOF som (visse steder) afholder aftenskole kursus i bogbinding, hvilket er meget interessant. Så lærer du også håndværket fra bunden.

Har du ikke mod på opgaven selv, kan det være aftenskole lederen vil hjælpe.

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 17-12-04 17:28

Tak for svaret.. jeg har efterfølgende researchet lidt på priserne, og jeg må give dig fuldstændig ret, jeg tror løsningen bliver en lidt simplere udgave, så må jeg se hvordan resultatet bliver! tak for indblikket!

Godkendelse af svar
Fra : NielsPils

Dato : 17-12-04 17:28

Mange tak for svaret Splitcane.