/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Malerkoder??
Fra : roedtoppen
Vist : 4281 gange
230 point
Dato : 12-08-02 23:07

aften alle..

Hvor finder jeg noget de forskellige malerkoder, da min bedre halvdel og jeg har en lille diskution??

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 240 point
Dato : 12-08-02 23:09

hejsa Roedtoppen

de er følgende:

Tallet før bindestregen angiver risiko ved indånding af dampe. Jo højere tal, jo større risiko. Tallet angiver behovet for ventilation Tallet efter bindestregen angiver risiko ved kontakt med huden og øjnene og ved indtagelse gennem munden.
00- Vand

-0 Vand
0- Kan indeholde små mængder af opløsningsmidler og vand. -1 Produkter uden nævneværdig risiko, men med risiko ved indånding af spraydampe, støvskyer m.m.
1- Kan indeholde små mængder ethanol, IPA og høj kogende opløsningsmiddel i sammensætning, m.m. -2 Produkter med risiko ved indtagelse og indånding af spraytåger, støvskyer m.m. Men uden risiko ved kontakt med hud og øjne.
2- Kan indehold f.eks. ren ethanol samt opløsningsmidler i sammensætningen.
-3 Produkter med risiko ved kontakt med hud og øjne og ved indånding af spraytåger, støvskyer m.m. Risikoen kan også være en allergisk reaktion (som f.eks. nikkel).
3- Kan indeholde f.eks. ren petroleum eller terpentin.
-4 Produkter med risiko for ætsning/tæring som f.eks. syrer, kaustisk soda, læsket kalk osv.
4- Kan indeholde f.eks. ren xylen, acetone m.m. -5 Produkter med risiko for fremkaldelse af stærk allergisk reaktion ved kontakt med huden, eller produkter med risiko ved kontakt med hud og øjne.
5- Kan indeholde f.eks. ren touloul, trichlorethylen, cellulosefortynder m.m. -6 Produkter med et indhold, der er giftigt ved kontakt med hud og øjne og ved indånding af spraytåger, støvskyer m.m. samt ved indtagning af små mængder.

Godkendelse af svar
Fra : roedtoppen

Dato : 12-08-02 23:12

aften Melander

Det var lige præcis det med før og efter bindestregen vi var uenige om, men jeg havde ret skønt..

mange tak for et meget hurtigt svar:)

hilsen Rødtoppen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-08-02 08:39

Nemme point Melander :)
roedtoppen, her er et link http://barbyg.edimag.dk/subcat/6-03.htm