/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ram
Fra : klokker2
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 17-12-04 07:53

Skal sætte 128 mb ram i og der sidder 64 i forvejen , skal de 64 fjernes eller blive og hvis de skal blive skal de så flyttes.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-04 08:05

Du skal ikke fjerne de gamle. De nye skal blot sættes i de dertil beregnede slots.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-04 08:05

Du skal ikke fjerne de gamle. De nye skal blot sættes i de dertil beregnede slots.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 17-12-04 08:07

Normalt kører det bedst med parvis lige store,men prøv ,og hvis der ingen konflikt er så skulle det være iorden,ellers fjerner du bare de 64

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-12-04 08:10

Jeg mener også at de små ram skal sidde forest. Så har du problemer, så tjek lige at du satte 64 blokken forest (yderst)

Godkendelse af svar
Fra : klokker2

Dato : 17-12-04 08:21

Tak for svaret arne.jakobsen.

Det vil jeg så prøve også tak til jer andre for svarene.

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 17-12-04 09:16

Jeg har nu fået fortalt at ramblokkene skal være ens (olepost) og i givet fald er arne.jakobsen's svar pivfalsk.
Så tror lige du skal ta en slapper klokker2 og afvente et mere kompotent svar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-04 09:31

mc.feast

Den anklage vil jeg squ ikke ha' siddende. Hvis de nye ram-blokke går i, er der ingen problemer. Sådan er slottet lavet. Går de i, virker de. Og så må Ole mene hvad han vil.

Ole's råd om at fjerne 64 er da dybt tåbeligt. Kun folk der vil sælge RAM kan da foreslå sådant noget.

I øvrigt hedder det ikke kompotent, men KOMPETENT. Med e.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 17-12-04 20:08

hej
Jeg vil gerne lige sige at jeg har kørt med uens størrelser af ram i mine 2 maskiner uden problemer i lang tid (1 år mindst).
Og det er både SD-ram og DDR-ram.
Jeg kan bare ikke lige huske hvilken der sidder forrest den store eller den lille
mvh Niels

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 17-12-04 20:11

Altså SD-ram i den ene og DDR- i den anden. I den med SD-ram er der endda 3 forskellige størrelser.