/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse i XP er blokkeret....
Fra : anyway
Vist : 1509 gange
100 point
Dato : 17-12-04 00:28

Hvad har jeg nu rodet mig ud i. Jeg har set at flere har haft problemer med den nye Windows Media Player 10. Derfor downloadede jeg den fra windows update, men fik ikke lov at lave et Systemgenoprettelsespunkt som opdateringen bad om.
Jeg kunne heller ikke slå Systemgendannelse fra. Så ville jeg lave en simpel Systemgendannelse, men fik denne fejlmeddelelse: "Systemgendannelse stødte på en fejl under forsøget på at aktivere/deaktivere et eller flere drev. Genstart computeren og prøv igen."
Jeg rodede rundt i nogle engelske vejledninger om sådanne fejl og fandt frem til at jeg kunne lave en systemgendannelse fra Fejlsikret med doskommando C:\%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe - Nu fik jeg så denne fejlmeddelelse: "Systemgendannelse er slået fra p.g.a. gruppepolitik. Kontakt domæneadministratoren for at starte Systemgendannelse igen".
Jeg kører xp pro og er både ejer og administrator. Hvad er galt?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-12-04 00:36

well det bekræfter bare mine formodning om at system gendannelse er af det onde ;) så hellere ghoste skidtet, med hvad deraf følger hehe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 00:55

Prøv at gå ind under Tilføj/fjern programmer! Husk at at sætte flueben oppe for oven i Vis opdateringer! Kan du ikke fjerne mediaplayer der?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-12-04 01:12

tedd -> Jeg fik ikke lov at færdiggøre install. p.g.a. det manglende genoprettelsespunkt.
>>>"Systemgendannelse er slået fra p.g.a. gruppepolitik....."<<<
Det har jeg fikset og nu er Systemgendannelse igen at se i Enhedsorientering (Overvåger), men Deaktiveringsfunktionen er nedtonet (inaktiv)
Når jeg nu forsøger en Systemgendannelse via Start -> Alle.... og ligeledes fra Fejlsikret med kommandopromp ( %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe ) får jeg nu denne fejlmeddelelse: "Systemgendannelse kan ikke beskytte computeren. Genstart Computeren og kør Systemgendannelse igen" - Stadig samme resultat.

Du/I behøver ikke sidde og hjælpe med dette før imorgen. Jeg smutter i køjen om ½ time.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-12-04 08:27

>>>"Systemgendannelse er slået fra p.g.a. gruppepolitik....."<<<

Noget tyder på at du ikke har rettighed til at lave en systemgendannelse. Log på som admin og gå ind i "lokal sikkerhedpolitik" i kontrolpanel -> administration.

Check hvilke restriktioner der er sat for systemgendannelse.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-12-04 09:35

Kommentar
Fra : Rantz

Dato : 17-12-04 12:18

Hej jeg fik samme problem så jeg kontaktade supportertjenste og fik et svar at de skulde kontakte mig igen inget skete så jeg spurgte igen og nu svarede en supporte at jeg skulde trykke på et svar som han havde sendt og det gjorde jeg og vips fungerade alting som det skulde

Kommentar
Fra : Rantz

Dato : 17-12-04 12:18

Hej jeg fik samme problem så jeg kontaktade supportertjenste og fik et svar at de skulde kontakte mig igen inget skete så jeg spurgte igen og nu svarede en supporte at jeg skulde trykke på et svar som han havde sendt og det gjorde jeg og vips fungerade alting som det skulde

Kommentar
Fra : Rantz

Dato : 17-12-04 12:19

der er jo fri support på Windows og den er god på Xp

Accepteret svar
Fra : Rantz

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-04 12:19

der er jo fri support på Windows og den er god på Xp

Godkendelse af svar
Fra : anyway

Dato : 17-12-04 13:02

Tak for svaret Rantz. Det vil jeg prøve