/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
norton ghost driller
Fra : jeanette18
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 16-12-04 23:18

Jeg har nyinstalleret windows xp pro på en venindes bærbare (compaq).
Herefter har jeg brugt min northern ghost til at kopiere c + d -drevet over på nye maxell cd-rw cd`er.
Men nu har jeg i flere omgange forsøgt men resultatet er mislykket hver gang. Jeg får denne her fejlmelding:
The select task completed with errors.
If an image file was created from this task, use the image integrity check wizard to perform a check on it.

Normalt har mit ghost program fungeret upåklagelig så hvad gør jeg lige her, idet jeg helst ikke vil nøjes med windows egen indbyggede sikkerhedskopierings program.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 23:26

Prøv at åbne ghost og gå ind under ghost advanced! Der kan du finde image check! Så checker du imaget!

Det er muligt at ghost kun melder fejl fordi den ikke mener du kan boote op fra CD'en, men at selve imaget virker!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-12-04 23:30

Heysa Tedd. Når jeg går ind i task loggen er statusen markeret til at være UNKNOWN hvilket jeg tyder som om at den slet ikke har tage et image. Hmmmm?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-12-04 23:39

Til Tedd> Jeg har lige checket imaget, men jeg kan ikke identificere det, idet imaget jo er brændt ned på 5 stk cd`rom Derfor jeg ikke kan henvise til en bestemt placering i dropdown menuen som kommer frem når jeg skal finde imaget.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-12-04 23:45

Hej
Jeg følger lige lidt med her. Jeg har prøvet at lave et image af en maskine over på en anden med et parallelkabel. Men efter færdiggørelse og tjek af imaget, melder ghost at imaget ikke er et gyldigt ghost image.
Det kunne være helt fedt hvis der var en der kunne lave eller henvise til en vejledning til hvordan man laver et selvbootende/selvinstallerende image pået sæt CD'r, da næsten alle nyere pc'r ingen diskettedrev har mere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 23:47

selve imaget ender på .gho
Det starter på den første CD altså den du begyndte med!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 23:49

der må jo være en forklaring på at det hedder ghost

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-12-04 23:53

Tjae, på den 1. cd`rom viser den korrekt et image på 7 GB, men eftersom jeg ikke kan se "indholdet" mener jeg ikke umiddelbart at jeg kan være sikker på at imaget er 100%. Må indrømme at jeg er meget usikker p.g.a. at fejlmeldingen intet fortæller HVILKEN fejltype der er tale om.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-12-04 00:21

well kan du ikke bare prøve det af, det kan jo ikke gå værre end galt ;)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-04 00:23

? kan man bruge et Ghost fra en computer til en anden
jeg tænker på at bundkort mm er forskellige

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-12-04 00:26

bruuno117> det giver jo ingen mening i denne her situation, fordi jeg ikke nødvendigvis i tilfælde af en restore vil kunne se om der har været en fejl. Det ville kræve en diagnosticering med fejludskrifter fra xp og i relation til northern ghost mener jeg ikke at der findes programmer som kan oplyse dette.
Husk på at det er en total nyinstallation den har taget backup af og restoren giver jo så bare en kopi af den oprindelige backup - bortset fra evt. skjulte fejl. (derfor diagnosticeringsprogrammet)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-12-04 00:27

ferik> nej det kan du ikke. Imaget passer kun lige til den computer du har taget backup af. Netop bl.a. p.g.a. drivere, evt partitioner m.v.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 00:48

Det jo derfor du skal køre et image check!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 00:50

Altså for at se om imaget er ok!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-04 10:50

hejsa
taget fra ghot hjælp

You can set a default option for Norton Ghost to perform an integrity check of an image file after it has been created and before it is restored.

Some CD-RW drives eject a CD once an image has been saved to it. If this is preventing the integrity check, then ensure that this option is not selected, and perform an integrity check using the Image Integrity Check Wizard.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-01-05 01:24

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-01-05 12:01

Kære dk. Jeg arbejder stadigvæk med forskellige løsningsmuligheder og lukker naturligvis tråden når jeg er færdig med at bearbejde de forskellige forslag.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-01-05 12:08

oki. det er bare iorden, rart at vide, så TAK for det.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 11-01-05 00:22

"løsningen" blev den at selv om ghost melder fejl ser det ud til at imaget ligger på cd`rommerne, så jeg vælger at acceptere denne løsning.