/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Malossi vs. Polini
Fra : ljp_NRG
Vist : 641 gange
220 point
Dato : 16-12-04 22:23

Jeg skal til at tune min scooter. Det er en Piaggio NRG MC3 fra 2004. Den har kørt ca. 5500 km.

Jeg ved ikke helt hvad det skal være jeg vil have på, men det skal ikke være noget helt vildt, så jeg har overvejet følgende fra Polini og Malossi.

Malossi:
- Malossi Sport
- Malossi Multivar 2000
- Topperformances Powered eller Proma Legal

Polini:
- Polini Sport
- Polini Speedcontrol 2003
- Topperformances Powered eller Proma Legal

Ja jeg ved ikke lige hvilken udstødning det skal være, men det skal være en der ligner lovlig (ikke knækudstødning). Så skriv hvad i mener der er bedst at købe (Cylinder, variomatic og udstødning).

Jeg har også overvejet Metrakit og Hebo, men jeg ved ikke om de har lavet nogle sportskit.

Jeg vil også lige spørge om min krumtap, lejer og rem kan holde til det.

Og så lige her til sidst, hvad tror i så at den kommer til at køre med disse ting montere?

Hilsen ljp_NRG

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-04 00:44

Har du oprettet spørgsmålet 2 gange, for der er ikke noget nyt, da Polini er det bedste.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 220 point
Dato : 17-12-04 08:40

Puha... Svært spørgsmål...

Jeg syntes personligt at jeg har haft bedst erfaringer med Polinis dele. Men det er kun et spørgsmål om hvad man er vant til at indstille osv. Fx cylinderne har pæcis den samme portning, så der burde ikke være noget forskel. En TP Powered udstødning er perfekt til begge cylindere.

Metrakit og Hebo laver ikke noget der er attraktivt i sports klassen i forhold til polini/malossi. Derimod Top Performance har lavet et sports kit.

Din krumtap og lejer kan sagtens holde til det. Din rem skal du skifte når du køber ny vario.

Hvis du er god til at indstille burde en 90 kmt ikke være umuligt.

HUSK AT DYSE MEGET OP!!!

Godkendelse af svar
Fra : ljp_NRG

Dato : 17-12-04 11:31

Tak for svaret Jon.