/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvordan er det med øjendråber?
Fra : binky
Vist : 2874 gange
10 point
Dato : 16-12-04 22:18

Jeg har et problem med, at jeg tit får røde øjne især sammen med rygere. Ryger også selv. Jeg mener at have læst, at der fås øjendråber, der kan modvirke røde øjne. Nogen, der ved noget om det?
mvh
binky

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-12-04 22:27

man kan få noget der hedder Clear Eyes, tror du kan købe dem på apoteket.
De for hvist blodårene til at trække sig sammen, altså de røde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 22:33

scan øjendråber - hvis det ikke er pga allergi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 22:50

Hold dig væk fra rygere for der er noget der tager mere skade end dine øjne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 23:05

evt. matas

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-12-04 23:40

Det er bedre at forebygge end at helbrede! Hold op med at ryge!

Der findes øjendråber der modvirker tørre øjne, de hedder Viskøseøjendråber, de fås i håndkøb, de er uskadelige. Det er simpelthen en kunstig tår,
Mvh. Valde.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 10 point
Dato : 17-12-04 04:42

Du skriver, at du får røde øjne "især sammen med rygere".
Det må jo betyde, at du også får røde øjne ved andre lejligheder.
Altså er det ikke nødvendigvis røgen, du er overfølsom overfor
- og det må jo være rart, eftersom du selv ryger.

Men uanset hvad så undrer det mig da lidt, at du spørger om hjælp her.
Jeg synes da hellere, du skulle spørge din læge.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-12-04 09:09

Pas på dine øjne, det er ikke ligemeget hvad du bruger lyt til rellom.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-12-04 11:35

Dem der råder dig til at gå til lægen har selvfølgelig ret.
Det var mit indtryk, fordi du spørger her, at det ikke er en større gene. Derfor nævner jeg Viskøse øjendråber, de er isotoniske, d.v.s. afstemt med samme indhld af salte som alle øvrige kropsvæsker, 0,9 % Altså en kunstig tåre. Lægerne anbefaler dem ved tørre øjne, og andre virkniger har de ikke.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 23-12-04 08:22

Tak for svaret Rellom.